Hallo meiden, Even kort mijn verhaal: Ik ben bekend met lange, onregelmatige cyclussen. Ben nu al ruim 3 jaar met de anticonceptiepil gestopt, heb deze maar heel kort (ca 1 jaar) geslikt. Vorig jaar al eens bij de huisarts geweest omdat ik heel lang met liespijn liep, maar niet ongesteld werd. Inwendig onderzoek bij de huisarts was goed. Nu sinds maart echt bewust aan het werk voor een eerste kindje, maar zit nu op dag 62 en geen menstruatie en geen positieve test... Gelukkig vond de huisarts het ook nodig dat ik naar de gynaecoloog zou gaan, dus vandaag met mijn doorverwijzing een afspraak gemaakt. Ik ben heel benieuwd, zijn in principe nog maar kort bezig voor het eerste kindje, maar ik wil gewoon graag weten of alles goed is daarbinnen en of we uberhaupt wel zonder hulp zwanger kunnen worden met die rare cyclussen van mij! Nu slik ik al ca 8 weken Etos Zwanger Worden capsules, ik vroeg me ineens af of ik hier gewoon mee door moet gaan of misschien moet stoppen aangezien ik naar de gyn ga? Ik weet op het moment namelijk niet wat deze capsules met mn cyclus doen natuurlijk!
Ik heb geen antwoord op je vraag maar wel een tip. Vertel de gyn over je lange cyclussen en dat je bezig bent met zwanger worden. Ik was ook voor wat anders daar en ze keek bij de inwendige echo meteen naar mijn eierstokken en baarmoeder. Ze vertelde me om via de huisarts weer een afspraak te maken voor verder onderzoek,de huisarts twijfelde ook geen moment en binnen 2 weken stond ik weer bij de gyn!
Ik ben na 8 mnd ook doorverwezen ivm lange, onregelmatige cyclus of korte cyclus zonder eisprong. Na een maand kon ik terecht en ben toen meteen aan de clomid gezet. Ml heeft zn zaad moeten checken en deze ronde een hsg gehad.. Alles is snel gegaan ineens. Inmiddels zijn we nu een jaar bezig. Is je schildklier ooit getest? Die kan je cyclus ook behoorlijk in de war schoppen. Ik heb zelf ook een trage schildklier.
Hoi Hoi, Spannend je eerste afspraak bij de Gyna. Dat vond ik ook. Ik werd met een goed half jaar doorgestuurd. Ik had ook een hele onregelmatige menstruatie, en geen eisprong. Nu heb ik vier ronde's Clomid gehad. Binnenkort een LEO ivm PCOS-beeld dat ik heb. VL heeft zijn zwemmers laten checken, prima! De zwanger worden pillen vd Etos kun je gewoon blijven slikken! Daar zit Foliumzuur in, en daar moet je al voor je zwangerschap mee gestart zijn. Succes! Wanneer is je afpraak bij de Gyna?