17 jaar bijna 18 en zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door nijntjepluis30, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Hallo allemaal ik heb een vraagje, vorige week donderdag moest ik ongesteld worden en dat werd ik niet zo heb ik een test dinsdag gedaan en ben ik zwanger! 15 juni was mijn laatste ongesteldheid. Ik heb het tegen mijn vriend verteld ( we hebben 1,5 jaar relatie) en die wilt het absoluut weghebben zo niet wilt hij niet meer met mij verder! Ik heb altijd iets tegen abortus gehad en weet niet goed wat ik moet doen. Ik heb het ook al tegen mijn moeder verteld en die zei dat ze mij zou steunen wat voor beslissing ik ook maak, ik weet niet goed wat ik nu moet doen? Heeft miss iemand advies...

Groetjes marlous..

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Nijntje/Marlous,

Ik denk dat je als eerste bij jezelf na moet gaan of je echt het kindje wilt en wat je gevoel zegt. Het is moeilijk om goed helder na te denken als je vriend al zo'n uitgesproken mening heeft, want het groeit tenslotte in jouw buik.
    Denk er rustig over na en neem geen impulsieve overhaaste beslissingen, maar overweeg alles goed voor zover mogelijk.

Liefs, Mirre

3. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Ja morgen moet ik naar de dokter toe dus, mijn gevoel zegt dat ik het wil houden maar er komt natuurlijk wel veel bij kijken ik vind het moeilijk!

Groetjes marlous

4. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ja je moet echt doen wat je ZELF wil het groeit in jou buik en als je het eigenlijk toch wil houden en je haalt het toch weg voor je vriend krijg je alleen maar heel veel spijt.
    Dus denk er goed over na,heel veel succes.

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je kan ook even kijken op www.vbok.nl veel wijsheid bij je beslissing.

6. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    hoi marloes,

ik denk ook idd dat je gwoon je gevoel moet volgen, het is natuurlijk niet niks als je je kindje laat weghalen terwijl dat je er zelf niet 100 % achter staat.
    je hebt gelukkig ook de steun van je moeder dus mocht het gebeuren dat je vriend weg gaat, je staat er niet alleen voor.

sterkte!

7. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Ik moet er nog goed over na denken, dit is mijn laatste jaartje op school en als ik het hou moet ik rond maart bevallen, maar school duurt tot juni! Wie moet er dan voor zorgen ik wil slagen.

Liefs marlous

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je hoeft niet morgen al te beslissen en dat zou ik als ik jou was dan ook zeker niet doen.

Sterkte!

9. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Nee weet het maar morgenochtend ga ik naar de dokter, kan je niet eerst een echo laten maken bij een vk? Of kan dat niet? Mijn moeder heeft het liefste dat ik het weghaal omdat ik mijn jeugd verpest maar ik moet toch naar mijn gevoel luisteren?

Liefs marlous

10. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Maar je gevoel kan de toekomst niet inkijken. Ik zou zeggen kijk op die site van het vbok die Nemo al noemde, praat erover met andere mensen die objectief zijn, dus niet je moeder, vriendinnen of mensen op een forum. Zoek iemand op en praat over alles wat je nu bezig houd, je hebt een korte tijd om te beslissen en die beslissing welke het ook is zul je de rest van je leven meedragen of in de vorm van een kind dat totaal van je afhankelijk is of door het doen van een abortus. Je moet weloverwogen besluiten en dat doe je niet alleen met je gevoel.

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Meid, je moet het goed afwegen en in ieder geval ZELF een besluit nemen. Wat je vriend ook zegt, wat je moeder ook zegt en wat wie dan ook zegt. Het is jouw lichaam en jouw keuze. De huisarts kan je vast meer informatie geven over van alles. Ik wil je in ieder geval veel sterkte wensen.

12. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Dank je wel, trouwens nog een vraag kan je ook met 5 weken al een echo laten maken?

liefs marlous

13. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    met 5 weken kan er een echo gemaakt worden maar dan is er nog niet veel te zien, en ook nog geen hartslag dus veel heb je er niet aan. Waarom wil je dit?

14. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Misschien dat ik er dan andere gedachtes over krijg, ik heb al naar het vbok gebeld en hebben me veel informatie gekregen ga nu met iemand praten dus.

Liefs marlous

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    In de meeste gevallen zorgt een echo (iig een met hartactie) alleen maar voor meer gevoelens voor dat wat in je buik groeit, ik zou dus niet alleen bezig zijn met het maken van een echo.

16. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Dat ben ik ook niet maar ben in de war weet gewoon niet goed wat ik moet doen dus, het is gewoon een rot situatie.

17. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Je bent al op de goede weg, je gaat al met iemand praten dat is nu even het belangrijkste meid, je hoeft vandaag nog niet te beslissen. Neem de tijd en overdenk alles goed. Veel sterkte meid!! En een dikke knuffel!

18. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Dank je wel Ayla ik zal de tijd er voor nemen zodat ik geen verkeerde beslissingen neem, morgen ga ik bellen en dan ga ik praten, dit heeft ook al veel geholpen!

Liefs marlous

19. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ik hoop dat je de kracht hebt/krijgt om de juiste beslissing te nemen ik wens je daarbij heel veel sterkte meid ..zowiezo super dat je niet over 1 nacht ijs gaat en met iemand gaat praten ;) knuf asjuh

20. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Vandaag naar de dokter geweest, die heeft mij beetj informatie gegeven, ook heeft hij voor evt. abortus verwijs briefje meegegeven ik ga vanmiddag bellen met het vbok.

liefs marlous

Deel Deze Pagina