17 jaar bijna 18 en zwanger

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door nijntjepluis30, 20 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Sterkte Marlous,

Zoals de anderen allemaal zeggen, denk er goed overna!!!

Britt

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Heel veel sterkte met deze moeilijke keuze Marlous!!
    Helaas kan ook ik je niet vertellen wat de beste keuze is.
    Ik kan je iig wel even deze link geven.
    Hier zijn een heleboel lotgenootjes die allemaal tienermoeders zijn geworden.
    Ook reacties van hun ouders staan erop.
    Wie weet helpt het je je beslissing iets makkelijker te maken.

www.tienermoeders.nl

3. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Ik zal heel goed na gaan denken wat je wil. Ik ken zelf mensen die een abortus hebben gehad en er na jaren nog steeds niet overheen zijn. Het lijkt misschien de makkelijkste oplossing, maar het is moeilijker als je denkt om na de tijd weer een normaal leven op te bouwen. Een kindje afstaan kun je altijd terug draaien en zeggen dat je zelf voor het kindje wil zorgen een abortus valt nooit terug te draaien. Ook als je het kindje niet wil zijn er betere manieren als een abortus.

4. maloeke

maloeke Actief lid

2 jun 2006
    291
    0
    0
    meis ik kan je geen advies geven alleen dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft!heel veel sterkte met deze beslissing!!knuffels van mij!!!

liefs maloeke

5. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    doe wat je hart je ingeeft..
    heel veel sterkte

6. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    heel veel sterkte, en volg je gevoel!

7. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie Marlous!!! Hopelijk heb je een goed gesprek vandaag!

8. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

9. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje Marlous, kan me voorstellen dat je dit moeilijk vind. 1 ding moet je zeker wel doen en dat is achter je beslissing staan!

Ik ben niet veel ouder dan jij, was 20 toen ik zwanger raakte, woon nu nog bij me moeder en mischien maar beter ook want ze helpt me fantastisch met alles! Echt als je de keuze neemt om het te houden, ik beloof je dat echt alles goed komt ;)

xxx Marijke

10. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Heel veel sterke met het nemen van een beslissing! Overal is een oplossing voor! Dus maak geen overhaaste beslissingen en laat je zeker niets aan praten!

11. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Ik ben zelf 18 jaar en zwanger geraakt.
    Dat is heel moeilijk,maar je moet doen wat jij wilt,het is jou lichaam,en jou leven.
    Wat betreft je vriend:
    Als hij dreigt bij je weg te gaan als hij zijn zin niet krijgt...kan ik alleen maar zeggen:
    hij is jou niet waard.
    Dit is misschien niet wat je horen wil,maar wel mijn mening.
    Je hebt steun nodig,en geen dreigementen.
    Tuurlijk kan hij zijn mening geven,maar hij moet wel bedenken dat HIJ er ook bij was,en dat het ook JOU kindje is(en jou lichaam...)

Wij hebben besloten ons kindje te houden,vrij snel al,omdat een abortus mij persoonlijk tegenstaat.
    Maar dat is voor iederen anders.
    Laat je goed voorlichten,en weeg de voors en tegens tegen elkaar af....
    Sterkte :)

12. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Hallo allemaal, heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes, ik denk dat ik het kindje hou!
    Ik heb tegen mijn vriend gezegt dat ik het niet met hem eens ben en dat als ik het zelf ook zou weg willen laten halen niet meer met hem verder wil omdat als iemand van je houd ook achter jou keuze moet staan vind ik!
    En ben bang dat als ik een abortus ga doen dat ik er spijt van ga krijgen.

Liefs marlous

13. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    :D Wat goed van je! De komende periode zal niet altijd makkelijk zijn, maar ik weet zeker dat het allemaal goed komt! Als je het kindje liefde kan geven, ben je al een heel eind.

Hou je ons op de hoogte? Geniet van je zwangerschap!

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hi Marlous,

Wat dapper van je. Ik wens je heel veel sterkte en al het geluk toe!

Kus Toys!

15. Terese

Terese Fanatiek lid

Hoi!

Ik kan je helaas niet veel advies geven, maar ik wil je veel sterkte wensen met het maken van je beslissing. Je komt bij mij echter over als een verstandige jongedame, dus ik ben ervan overtuigt dat je de juiste keuze zult maken ;)

16. nijntjepluis30

16 mei 2006
    16
    0
    0
    student
    Hallo allemaal, ja mijn vriend begint al bij te draaien, hij begint het zelfs leuk te vinden! Al vind hij het toch soms nog moeilijk. Mijn moeder zit nu in een moeilijke periode ze is boos omdat ik het wil houden, en zegt dat ik mijn opleiding niet afmaak! Ze zegt ik heb je niet op de wereld gezet om op je 18e moeder te worden..

Liefs marlous

17. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Hoe moeilijk het soms ook is, het blijft jouw keuze.
    Je moeder zal het nu ook even moeilijk hebben en moet wennen
    aan de nieuwe situatie.
    Dat draait wel weer bij, denk ik....

Hoe dan ook, ik vind je erg dapper in de beslissing die je hebt gemaakt!
    Doe rustig aan....

Dikke knuffel,
    Petra

18. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Wat goed dat je deze beslissing hebt genomen! Je opleiding kan je altijd nog afmaken, er zijn verschillende instanties die daar zelfs bij helpen, en je moeder die loopt over een jaar trots achter je kinderwagen. Let maar op me woorden :D

xxx Marijke

19. klaasje9

klaasje9 Actief lid

3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hey, het lijkt alsof je de juiste beslissing gemaakt hebt! en ik denk dat je vriend je niet verlaat, want het is uiteindelikj toch ook zijn kindje, en dat zal hij straks wel beseffen, proeer hem er dan wel zoveel mogelijk in te betrekken, bv dat ie meegaat naar je eerste echo, dat ascheelt meestal al een hele hoop! je moeder zal het er eerst nog wel moeilijk mee hebben, maar het op den duur vast ook wel leuk vinden, het is en blijft tog iets bijzonders!

Heel veel sterkte en geluk toegewenst!!

liefs..

20. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Hey meid, ik denk ook dat je een goede beslissing hebt genomen!

Die eerste keer zwanger is denk ik (hoe kort het ook was) iets om nooit te vergeten. Ik kan me voorstellen dat meiden die wel abortus hebben laten doen, hier nooit echt overheen komen.

Ik weet niet wat voor een opleiding je doet, maar een vriendin van mij kon haar opleiding in de avonduren afmaken! En vaak is het laatste schooljaar toch iets korter? Volgens mij was ik met mijn mbo al in april klaar!

Heel veel sterkte en succes met alles!

liefs Setje

Deel Deze Pagina