Hoi allemaal, Ik ben hier nieuw op het forum. Ik zal me even voorstellen: ben over 8 dagen 17 jaar, en dus zwanger! Maar nu dacht ik dat ik 8 weken zwanger was, en ik mocht een echo laten maken. Toen we de inwendige echo lieten maken, zagen we een hartje kloppen! Maar het vruchtje was nog te klein om te meten. Ze vond het zeker te klein voor 8 weken, maar wel goed voor 5,5 week. Aangezien de grootte van de vruchtzak, dacht ze ook dat ik 5,5 week was. Ik maak me nu best zorgen omdat ik bang ben dat het te klein is. Wat denken jullie? Is het de moeite waard om zorgen te maken? Of kan het vruchtje best een achterstand hebben die weer ingehaald kan worden? Liefs CElyse
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar er wel van uit moet gaan dat je nog geen 6 weken zwanger bent. Als het goed is krijg je rond de 12 weken weer een echo en dan kunnen ze beter meten en beter vertellen hoe ver je precies bent.
Je moet je geen zorgen maken. Toen mijn test posi was, dachten we (huisarts, vk en wij zelf) dat ik al tussen de 9 en 11 weken zwanger was. Er werd uitgegaan van de eerste dag laatste menstruatie. Toen ik de echo kreeg, bleek het pas rond de 5.6 weken. Dus het komt ook niet altijd overeen met die eerste dag van de laatste menstruatie, waarschijnlijk heb ik er 1 overgeslagen ofzo. En met 12 weken krijg je inderdaad een echo waarbij ze precies kunnen meten hoever je bent.