ik kom je sterkte wensen, en met steun van fam en vrienden ga je het vast redden.. Ook toch een voorzichtige felicitatie, kindjes zijn toch altijd een wonder...
Hoi lieve Semh Wat lastig dit!! Mijn kruidvat 2 voor 5 testen begonnen ook zo... 3 dagen voor mijn ongesteldheid zou moeten gekomen heb ik getest, en die zag er exact zo uit als die van jou. Aan mijn banner kunt je zien dat ik nu 33 weken zwanger ben!... Deze testen blijven spierwit als er niets aan de hand is, dus je bent echt zwanger meid... Wat betreft je situatie: super dat je moeder in ieder geval niet vreselijk negatief reageert. Fijn dat dit ook geldt voor je vriend. Ik snap dat niemand nu staat te springen, maar iedereen went er snel genoeg aan! Je examenjaar... Probeer zo veel mogelijk te doen wat kan. In overleg met school is het wellicht ook mogelijk om meer thuis te doen. Wat betreft je examens: je kunt ook deelcertificaten halen bij de LOI bijvoorbeeld. Haal dan nu wat je kunt halen en haal de rest erbij via thuisstudie. Volgens mij is het ook mogelijk om je hele examenjaar via de LOI te doen. Dan kun je studeren wanneer het jou uitkomt!! Dat is wellicht heel handig. Wat betreft studeren: ik kreeg mijn eerste kindje toen ik 22 was en ik studeerde toen ook. Het is te combineren! Het ligt er alleen aan wat jij en je vriend van plan zijn. Gaan jullie nu samenwonen of trouwen? Ik heb voor mijn studie heel veel moeten uitzoeken en ik heb heeeel veel tips voor je! Als je meer wilt weten kan je me een prive bericht sturen! Er is ook een site speciaal voor studerende moeders. Google daar eens op en dan wordt je misschien ook een stuk wijzer! Wat ik dus eigenlijk wil zeggen: niets is onmogelijk!!! Als jij je er toe zet kan je prima een kindje krijgen en dat zelfs combineren met je diploma halen en zelfs studeren! Denk er wel aan dat je misschien een kinderdagverblijf nodig zult hebben. Ik weet niet waar je woont, maar sommige (grotere) steden hebben wachtlijsten. Je kunt je dan het beste zo snel mogelijk daar voor inschrijven. Hetzelfde geld voor kraamzorg. Daar moet je vaak ook snel bij zijn! Ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat komen!! heel veel liefs en sterkte!! Janneke
Ik denk ook zwanger.. Toch gefeliciteerd. Sterkte, ik herken je verhaal maar al te goed, ik ben 28 en heb een zoon van 11.. Dus mocht je evt vragen hebben oid, wil ik altijd een poging doen ze te beantwoorden. (pb)
mmmm, ik denk ook zwanger.. Wat ik wel beetje raar vind is: waarom ben je al sinds dec.2010lid van dit forum? Toen ik 17 jaar was en nog op school zat had ik daar echt geen interesse in... Is het totaal niet gepland??? Ik zie wel vaker (jonge) meiden met dit soort vragen maar deze zijn dan ook nog maar net 1 dag lid ofzo..
Ik zie dat je en in dec en in mei ook al dacht dat je door de pil zwanger was.. Sorry .. maar als je dit 3x gebeurd in een paar maanden is dat niet slim... en je zit nog welop het gymnasium...... Beetje vreemd.. Iedereen geeft je advies en leeft met je mee... maar je weet nu toch wel hoe het allemaal zit? Succes in ieder geval.
jellie ik denk dat ze in dec lid is geworden omdat ze toen ook een keer de pil was vergeten (staat in dit topic) in de onzekerheid is ze ws op zoek naar antwoorden geweest...
ja niet iedereen is zo netjes.. heb zelf een vriendin die regelmatig de morningafter moet halen... pil vergeten ... en dat is geen dame van 17 jaar
Maar als je zoooooooo bang bent elke keer, dan zorg je toch dat je een andere anticonceptie middel gaat gebruiken? Er bestaan veeel meer mogelijkheden buiten de pil om...
Lol, jullie maken er een leuke discussie van Of het nou waar is of niet / dom is of niet.. Het maakt toch niet zo gek veel uit? Al is het nep, als zij dan "lol" heeft, zegt het meer over haar dan over "ons". En is het wel echt, dan heeft ze toch tips? en adviezen? Dus in beide gevallen niet echt boeiend lijkt me. Als het nep is, weet ik wel zeker, dat ze met zulke discussies helemaal in een deuk ligt..
Hahaha ja, dat zalook best! Ik reageer ook eigenlijk nooit op dit soort dingen maar er zijn meiden die geven echt goedbedoelde adviezen en dat vind ik dan zo l*llig... Ik zeg of denk niet dat het nep is, dat maakt me ook niet uit maar als je dan ook nog eens erbij vermeldt dat je gymnasium doet , ben je niet echt slim toch? Maar goed....
Ook mensen die "slim" zijnen van het gymnasium komen vergeten de pil daar hoef je niet "Niet slim" voor te zijn. Succes TS
Hey meis, die test is idd positief, hij kleurt echt alleen maar als het zwangerschapshormoon in je urine zit. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik was ook 17 toen ik zwanger raakte van mijn oudste (ben nu 30). Ik zat toen in havo 5. Ik heb gewoon mijn examen gehaald (maar ik was in oktober uitgerekend) en ben ook gewoon gaan studeren na de havo. Heb zelfs mijn propedeuse cum laude gehaald terwijl ik in dat jaar ben bevallen. Ik werk in het voortgezet onderwijs en heb zo nu en dan ook leerlingen die zwanger zijn. Je bent dus niet de enige. Alleen is het wel lastig met het examen want als ik het ongeveer goed bereken ben je dan in de laatste week april uitgerekend en de examens beginnen 14 mei. Als je max overtijd gaat zit je op 1 week voor de examens en dus nog in je kraamweek als de examens beginnen. Er zijn wel regelingen voor maar ideaal is het niet. Ik weet niet waar je woont en of bij jullie de scholen alweer zijn begonnen maar ik zou zsm contact opnemen met je mentor en de decaan van school. De decaan kan je helpen met je studieverloop. Er is ook een mogelijkheid voor vervroegd eindexamen doen maar dat kan niet op elke school. Je decaan kan je hier meer over vertellen. Ik weet niet of ze ook een zorgteam bij jou op school hebben, zij kunnen je ook goed helpen. Als je verder nog vragen hebt, dan mag je mij altijd een pb sturen. sterkte en toch ook een beetje gefeliciteerd.
hartstikke bedankt voor de fijne reacties! en dit is echt niet nep hoor! ik snap dat jullie het allemaal maar onwerkelijk vinden, maar het is toch zo... en iemand van het gymnasium kan ook wel een pil vergeten hoor! daar hoef je niet niet slim voor te zijn! maar goed, ik hoef mezelf ook niet te verontschuldigen..
semh idd je hoeft je ook niet verontschuldigen en iedereen kan wel eens zijn pil vergeten, toen ik net aan de pil was vergat ik hem ook regelmatig, maar kwam gelukkig altijd weer goed door hem smorgens alsnog te nemen. nogmaals veel succes en het komt vast goed..
Het ziet er naar uit dat je zwanger bent.. Toch nog gefeliciteerd, hoe moeilijk het gaat worden..Maar het is ook best pittig als je wat ouder bent hoor Mocht het toch niet zo zijn misschien een gekke tip, toen ik medicijnen moest slikken voor mijn zwangerschap heb ik twee alarmen ingesteld op mijn mobieltje zodat ik ze niet vergat en had ze om mijn nachtkastje liggen, dus het laatste wat ik zag waren die pillen.. Maar het loopt wel los, mijn nichtje van 19 heeft een dochtertje van 16mnd en hoewel we ons hart vasthielden doet ze het hardstikke goed en zijn we supertrots op haar! Succes meid..
Meid, trek je niet teveel van die reacties aan hoor, 't kan inderdaad iedereen overkomen. Ik ben nu inmiddels 20, 2 jaar getrouwd en heb een dochter van 5 maanden, ook christelijk en ook gymnasium gedaan, maar had tijdens mijn middelbare schoolperiode ook al wel 10x zwanger kunnen zijn hoor! Hoe vaak wij wel niet in de stress gezeten hebben Ik wens je heel veel succes! Probeer je niet te druk te maken, het komt allemaal wel goed Dikke knuffel! Enne, stiekem nog gefeliciteerd! Want, ondanks dat het nu niet zo best uitkomt, is het een enorm wonder om papa en mama te worden!
Heey meis, dat is duidelijk een positieve test,zo begon dat bij mij ook,en ben nu 21 weken zwanger. Laat je goed inlichten meid en beslist op tijd wat je gaat doen. En ondanks dat je jong ben weet ik zeker dat je het goed kan en het wel red. Gisteren kreeg ik ook te horen dat mij neefje van bijna 16 een meisje heeft zwanger gemaakt,ik schrok me rot,zijn ouders mogen het nog niet weten, en hij moet het binnenkort ook zeggen tegen zijn ouders. Zijn 2 ling broer weet het al. Suc6 meid en sterkte.