17 jaar, zwanger en staat er alleen voor..

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Miilou, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miilou

Miilou Lid

16 nov 2008
    59
    0
    6
    hoi mensen,
    ik ben 17 jaar en als ik beval ben ik 18 en heb gister mijn ouders vertelt dat ik zwanger ben.. mijn ouders willen mijn kind niet in hun huis. ze willen dat ik het weg laat halen. en anders moet ik het huis uit. ik wil zelf het kindje houden. maar ook de vader van mijn kind kan niet voor zijn kind zorgen wat moet ik doen..

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    geef eens wat meer achtergrondinfo, hoever ben je wat is de relatie met je ouders, familie en vriend en hoe zie je de toekomst verder. hoe verliep het gesprek met je ouders?

3. Miilou

Miilou Lid

16 nov 2008
    59
    0
    6
    ik ben nu 5 weken zwanger de relatie was altijd wel goed met mijn ouders. maar ze willen echt geen kind in huis en de vader van mijn kind zit ook gewoon nog op school en ik doe nu ook nog een opleiding en moet na dit schooljaar nog een jaar studeren

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dit is toch helemaal niet belangrijk?
    Ze heeft al kort verteld hoe het er voor staat, en nu wil ze tips.

@TS: als je je kindje écht wilt houden, zou ik dat gewoon doen!
    IK denk eerlijk gezegt dat je ouders heel erg geschrokken zijn, en dat ze nog wel bij zullen draaien. Zeker ook omdat je zegt dat de relatie met je ouders verder goed is. Kijk in de tussentijd wel uit naar een huurwoning en dergelijke. En zet voor jezelf alles even op een rijtje.

Succes, en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Tuurlijk zijn je ouders geschrokken, zou ik ook zijn als mijn 17 jarige studerende dochter thuis komt met mam ik ben zwanger.
    Maar, steunen zou ik haar altijd doen, welke keus ze ook maakt!

Als jij je kindje wilt houden, gewoon doen, JIJ moet ermee leven, niet je ouders, maar ik zou jezelf wel inschrijven om op jezelf te gaan wonen.
    Je hebt ook bepaalde projecten voor jonge moeders.

6. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Jee meis, wat rot voor je.

Kun je geen contact opnemen met het FIOM? Dat is een instantie die hulp biedt aan (ongewenst) zwangeren. Waarschijnlijk kunnen zij je ook doorverwijzen naar hulpgroepen voor tienermoeders en dingen voor je helpen regelen mbt. studie en huisvesting en je goedkoop aan spulletjes helpen.

Sterkte! Dapper dat je voor je kindje kiest. Ik denk ook dat als je niet 100% achter een abortus staat, je daar héél erg spijt van krijgt.
    Dikke knuffel, en succes met alles. Vind je erg dapper!

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zij moet er mee leven? En niet de ouders?
    Hmm, ben hier niet mee eens.

Je ziet zat genoeg dat ook de ouders er voor opdraaien.
    Want hey....een huurwoning krijg je niet meer omdat je zwanger bent, ze is studerende dus genoeg geld heeft ze zeker niet...
    Dus wie kijk je aan? Je ouders...

Ik zou er goed over nadenken....

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Jee meid, wat kl*te voor je.
    iig wel gefeliciteerd met je zwangerschap, ik neem aan dat je het wilt houden?
    Wat is je vriend van plan? Gaat ie nu werken om jou en jullie kindje te ondersteunen, gaan jullie samenwonen? Wat is zijn plan?
    Wat je ouders betreft, ik denk dat ze erg geschrokken zijn, maar dat ze zeggen; het huis uit, mja, ik hou mijn mond maar ff dicht nu............dit maakt me kwaad! Wie zet z'n eigen kind en kleinkind nu op straat?
    Meid, als je wilt, kun je heel veel bereiken!
    Ik zou eens een gesprekje met de huisarts aangaan, die kan jou best helpen, maatschappelijk werk bellen, die kunnen je ook helpen!
    Heel veel sterkte en suc6 meid! En doe wat JIJ wilt en wat JIJ goed vind!

9. Miilou

Miilou Lid

16 nov 2008
    59
    0
    6
    mijn (ex)vriend die zit op school nog en hij wilt een abortus en dat wil ik totaal niet dus dan moet ik het dus alleen opvoeden..

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Oke, duidelijk. Van hem hoef je dus geen steun te verwachten, maar als het kindje geboren is kun je via de rechtbank een DNA test afdwingen en als blijkt dat hij de vader is, dan kan de rechtbank hem dwingen tot alimentatie betalen. MAAR hij kan op zijn beurt dan weer bezoekrecht eisen.
    Mocht je in de bijstand komen en hij betaald alimentatie, dan halen ze de alimentatie weer van je bijstand af.
    Maar je wilt het dus zelf gaan opvoeden.
    Nogmaals...huisarts bellen en maatschappelijk werk (je huisarts heeft daar het telefoonnr wel van) en die kunnen je helpen.
    Meid, ik wens je alle suc6 van de wereld en als jij dit kindje wilt houden, dan doe je dat!

11. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Goed lezen wat er staat ;)
    Uiteindelijk is zij die ermee moet leven, kijk maar als ze op zichzelf woont ;)
    Dat bedoelde ik, want ik geef haar nl ook de suggestie om een huisje te zoeken, desnoods met hulp van een instantie voor tienermoeders ;)
    In NL heb je recht op een babyuitkering als je nog jong bent.

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Klopt! Dus ook ff bellen naar de bijstand!

13. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Jeetje meid!
    Helpt het om nog eens rustig met je ouders er over te praten, voor hun was het natuurlijk ook schrikken.
    Meis, ik wil je heel veel sterkte wensen in deze laastige tijd!

Liefs

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    Even iets heel anders, buiten het zoeken van huisvesting en of ouders wel of niet zullen meewerken..

Wat wil je zelf eigenlijk als je de keuze hebt tussen het kindje houden of niet houden?

Niemand kan die keuze voor je maken, je krijgt van iedereen zijn mening te horen, de een heeft kinderen en raad je zeker aan het te houden en de ander denkt liever rationeel en kiest voor een andere weg... Beide zijn niet fout of goed.. (ook al zijn hier meningen over verdeeld, in nl is het nu eenmaal legaal).

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is of je wel voor het kindje wil gaan, ondanks, ruzies met je ouders, geen contact met de vader en eventuele huisvesting.. hiervan kun je nu niet weten hoe het afloopt..

En ik wil niemand afvallen, ik wilde alleen even alle opties belichten :)

15. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Wat ik hieruit opmaak, is dat je allang je keuze hebt gemaakt! Je moet er alleen heel hard voor vechten. Zoals al meerdere dames hebben gezegt, denk ik dat je ouders zijn geschrokken en met een aantal weken bijdraaien. Ik vind dat ze niet voor de zorg van een baby hoeven op te draaien, maar vind ik wel dat je altijd je kind moet steunen. Verder kan ik je alleen de tips geven om bij het JIP Jongeren Informatie Punt (of een soortgelijke instantie) langs te gaan, zij kunnen je helpen aan een urgentieverklaring bij de woningbouw. Ook kunnen zij jouw precies vertellen waar je recht op hebt zoals kinderkorting, zorgtoeslag en een uitkering. Succes.

16. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ten eerste kan je je gaan inschrijven bij de woningbouw, aangezien je bijna 18 jaar bent..
    en als je nog studeerd en niet genoeg geld hebt om straks een eigen huisje te huren dan kom je in aanmerking voor een sociale dienst uitkering. Die kunnen je even uit de brand helpen totdat je klaar bent met je studie, daarna kan je zelf aan het werk gaan.

Lijkt me ook niet verkeerd om eens langs een hulpverlenende instantie te gaan zodat hun je kunnen begeleiden in je keuze..

Als jij dolgraag je kindje wilt houden dan zul je echt keuzes moeten gaan maken en proberen vooruit te kijken. je zegt dat je altijd een goede band hebt gehad met je ouders, dan zullen ze vast wel weer bij zinnen komen. Voor hun natuurlijk ook niet niks he.. heb zelf een dochter en als zij met 17 jarige leeftijd thuis zou komen en zeggen, euhm mama ik ben zwanger.. tjah dan zou ik ook even slikken.. maar haar nooit het huis uit zetten.. denk dat jouwn ouders ook wel zullen bijdraaien..

goed voor jezelf zorgen meid!

17. kate77

kate77 Lid

15 nov 2008
    82
    0
    0
    Hallo Millou,
    Als ik jou was zou ik snel professionele hulp inschakelen. De huisarts kan je doorverwijzen naar allerlei instanties. Het is nog heel pril allemaal dus je hebt echt nog wel even de tijd om goed na te denken over wat je zelf graag wil en wat je zelf de beste beslissing vindt. Ik zou je beslissing niet baseren op wat je hier op het forum leest, maar je laten begeleiden door mensen die hier echt deskundig in zijn.

18. allegria

allegria Actief lid

10 nov 2008
    139
    0
    0
    Ik zou je willen aanraden er heeeeel erg goed over na te denken. Ik heb het bij 2 van mijn vriendinnen gezien. 1 was even oud als jij de ander 1 jaar ouder. Bij 1 van de 2 meiden is het kindje uitendelijk uit huis geplaatst omdat moeder er simpelweg niet voor kon zorgen. Vind het erg om te zeggen want ik heb haar verdriet van dichtbij meegemaakt. Maar voor het kindje s het 1000x beter. De ander heeft vreselijke moeite om rond te komen. Heeft echt bijna nooit geld om iets extra's te doen met de kleine tenzij haar ouders haar helpen. Ik kan me de reactie van je ouders goed voorstellen. Op jouw leeftijd heb je gewoon veel hulp van je ouders nodig ook als je niet zwanger was geweest! Bovendien alles wat zij voor jou in hun gedachten hadden zal dan dus waarschijnlijk nooit uitkomen zoals een zware studie o.i.d. Ik wil niet heel negatief zijn kinderen zijn geweldige wezentjes en als ze er eenmaal zijn dan wil je voor ze door het vuur gaan. Maar vergeet ook niet dat je hele leven veranderd je vriendinnen ga je steeds minder zien want jij hebt het over luiers hun over het avondje stappen van afgelopen week en dat werkt gewoon 9/10 niet. Ik wens je heel veel succes bij de moeilijke keuze in je leven.

19. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen maar negatieve en verdrietige verhalen heb gehoord van meiden die abortus hebben laten plegen.
    Dus idd heeeeel goed over nadenken, maar volgens mij wil je, je kindje sowieso houden.
    Enne, ik ken ook zat verhalen van meiden die het wel redden hoor!
    Als jij je studie afmaakt, heel belangrijk!dan kan je een goede baan vinden.
    daardoor je kindje op een kinderdagopvang plaatsen op de dagen dat jij werkt.
    Je krijgt hier veel van vergoed hoor als alleenstaande ouder!
    Tuurlijk moet je op de centen letten maar als jij jezelf en je kindje goed kan verzorgen-onderhouden gaat het prima!

Heeeel veel suc6!

20. Bianca18

Bianca18 Actief lid

20 sep 2007
    380
    0
    0
    Huis mama
    Swifterbant (Flevoland)
    Hey meis,

Hier ben ik het helemaal mee eens!
    Ik hoef er niets aan toe te voegen!