17 jaar & zwanger? hoe denken jullie erover

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door lovely5, 4 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    caitlinn GEFELICITEERD met je zwangeschap geniet er nog maar even va.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk niet dat het nodig is, om iemand specifiek te benoemen. Het geldt voor iedereen, dat je respectvol moet reageren.

3. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind 17 jaar erg jong.....maar ik zal niet zeggen dat iemand van 17 geen goede ouder zal kunnen worden want dat zit niet in leeftijd.

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik ben nu 23 maar zie er schijnbaar erg jong uit. Krijg dus ook vaak reactie! Heb jij AL een kind!? Jaaaaa Hoe oud ben je dan? 23. Oh.... Dan is het goed :(

Leeftijd zegt niks, hoe je je gedraagt veel meer!

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Die reacties kreeg ik ook, ik was net 23 toen ik (gepland) zwanger raakte en men zei ook..."ben je niet te jong? nog geen 20" en als ik dan zei dat ik 23 was en getrouwd......wisten ze niet hoe ze moesten kijken :rolleyes:

6. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Amanthis: haha ik ben ook getrouwd, dus dan stonden ze helemaal te kijken!

Ach heb al zoveel gehoord als ik zwanger over straat liep: jeetje weer zo'n jonge meid zwanger, en; die meiden van tegenwoordig! Of; tis echt belachelijk zo jong :(

en dan vooral van de dames van mijn ouders leeftijd die zelf ook vaak rond hun 22-25 hun 1ste kindje kregen.

Lekker laten praten, je weet zelf wel beter. Als je straks maar goed voor de kleine zorgt.

7. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Het is jou leven,jou lichaam en jou kindje, ongeacht hoe jong je bent, al ben ik van mening dat als je moeder wordt ( ongeacht leeftijd) je niet meer puberaal kunt gedragen.

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Puberaal? Zoals?
    Ik ga geregeld een avond weg, ik ben zonder mn kids op vakantie geweest, ik ben nog net zo knettergek als een deur ;)
    Ook al ben je moeder, uitgaan mag je best doen want jezelf wegcijferen onder t mom "Ik ben moeder en heb de zorg over mn kind" is ook niet goed ;)

9. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ? dus jij zit saai elke dag thuis.. omdat je niet meer uitgaat?
    en puberaal gedragen dat weet je zelf ook wel als je een kind hebt dat je niet meer elk weekend uit kan!
    maar ik ben nog steeds mezelf hoor ik geniet nog van het leven met kind en al.. zo erg genieten we er van dat we bezig zij voor een 2e en echt niet dat ik als een oud vrouwtje saai thuis blijft hoor

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    denk ook niet dat ze dat met puberaal gedrag bedoelt. Als je nou 4 x in de week uitgaat en je bezat. De dag erna je kind niet kunt zien of luchten vanwege je kater, en het constant maar ergens dropt, dan wordt het wat anders dan een avondje uit ;)

11. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    puberaal gedrag is : Geen verantwoordelijk heid kennen of willen kennen, overal scheit aan hebben en laksheid aan hebben.

Dat ispuberaal, mensen van 30 gaan ook wle uit, is dat puberaal gedrag nee, dat is een avondje plezier, zoek maar op google naar puberaal gedrag wordt je wat wijzer en weet je ook beter wat het in houd,

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Woow wat zijn we vijandig :confused:
    Ps: SchIJt aan hebben is met een lange IJ, nu ben jij ineens ook wat wijzer ;)

:evil: Gotta love zwangerschapshormonen :)

13. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    tacha nadenken voor je iets zegt, mijn nederlands is nog nooit goed geweest, omdat ik daarmee gewoon dyslecties ben, praten is idem ook zo erg.

14. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Dit is geen puberaal gedrag wil je zeggen!

je kunt ook zeggen : ik ben dyslectisch, de volgende keer zal ik het poberen om het goed te schrijven! Dankje wel...!

ps. Ik ben ook dyslectisch!

15. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    inderdaad!

16. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Ranjeewha heeft wel gelijk, hoe kan Tacha nu weten dat je dyslectisch bent.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik reageer gewoon op dezelfde manier dat jij reageert op iedereen hoor meid. En ik kan niet ruiken dat je dyslectisch bent :rolleyes: Het was gewoon vrij ironisch dat jij mensen "wijzer" wilde maken ;)

Back on topic:

Ik denk dat er een groot verschil is ook tussen meiden die er bewust voor kiezen jong mama te worden, en meiden die 'perongeluk' tienermama worden. Bij die laatsten zie je vaker dat ze niet zo verantwoordelijk zijn als anderen. Al kan het ook andersom zijn natuurlijk.

In ieder geval zou ík toch altijd mn school willen afmaken voor ik aan kids begin. Ik zou het gewoon niet fijn vinden nog op school te zitten, geen eigen huis te hebben, geen financiële zekerheid,.. Maar dat is een persoonlijke mening.

18. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Ik kon helaas mijn school niet afmaken, we hebben wel met zin 2en een redelijk inkomen, een eigen huisje hebben we ook al, al wil ik hier niet me leven verder sleiten maar over een jaar of 10 toch wel ergens anders kijken.
    Kinderen willen we ook graag ben gestopt met de pil, voor de rest is het aan moeder natuur.

19. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hey,
    ik ben zelf ook 17 en heb een kleintje van 7maand oud,

en jouw stukje:

er zijn natuurlijk veel mensen die nu vooroordelen over je hebben,
    ik zie dit vooral bij vrienden van mijn vrienden,
    ze denken zon jong meisje dan zwanger dat kan niet dit en dat.
    mensen praten nu eenmaal over je in deze tijd,

Iedereen denkt beter te weten,
    en daar moet je gewoon boven staan en het negeren
    ze zeiden ook heel veel over mij toen die tijd,
    en in het begin reageerde ik er altijd op, maar later had ik ok zoiets van je lult maar een eind weg want ik weet wel beter..
    maar als je zin hebt om te msn-en of vragen hebt ben ik er ..
    kimmuh__@hotmail.com
    zie maar wat je er mee doet.. succes

groetjes!

20. 4days

4days Niet meer actief

Van dit topic is tot nu toe alleen nog maar ruzie gekomen... :)

Deel Deze Pagina