Och lieve dames, ook al ben ik 31 jaar, mensen in mijn omgeving denken het ook beter te weten. Ook al heb ik alle financiele zekerheid, stabiliteit en levenservaring, dat ik wensen kan.......ik was super onzeker na de geboorte van mijn dochter. Van iemand die enorm zelfverzekerd was, werd ik een twijfelende moeder. Dus geloof mij, leeftijd zegt weinig. Het is en blijft knokken om een goede moeder te zijn, met alle twijfels en valkuilen die erbij horen. Liefde geven is het belangrijkste en liefde voelen de belangrijkste raadgever in de opvoeding. En volgens mij, zit daar geen leeftijd aan verbonden. Dus voor alle tienermoeders.....genieten van jullie zwangerschappen en veel geluk met jullie kleintjes.
ik zat eventjes in het begin van het forum te kijken en mensen hadden het over andere die je nakijken... ik wil toch even zeggen dat dat niet altijd negatief is hoor! Ik ben nu 20 maar was 19 toen ik zwanger raakte en iedereen keek me ook na, schaamde me kapot tot er iemand naar me toe kwam en zei: "goh meisje, ik ken je wel niet maar ik wil even zeggen dat je zo vreselijk mooi zwanger bent! Je loopt er zo trots bij! echt super leuk!" En ik stond helemaal perplex! Vanaf toen heb k een strak jurkje aangedaan en heel trots door de stad heen gelopen met een big smile helemaal stralend! ben wel 4 keer aangesproken in winkels enzo dat ik zo mooi zwanger was! iedereen had intresse erin. dus meiden als je iemand ziet kijken, wees dan gewoon trots en denk niet meteen dat het negatief is! Ik kijk ook zwangere mensen na, vooral jongere meiden (Tienermoeders). Vraag me af hoe hun het doen en hoe hun situatie is enz enz... en pas achteraf realiseer ik me dat ik ze een beetje te lang aan het na staren ben