Voeding all inclusive hotel/vakantie ~ baby 8 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Roosje1984, 16 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag mama's,

Begin juli gaan wij een weekje op vakantie, mijn zoontje is dan net 8 maanden. We gaan naar Griekenland en verblijven in een all inclusive hotel. Nu zal ik daar flessen water kopen, melkpoeder meenemen en een reiswaterkoker, zodat we de flessen melk op de kamer kunnen maken. Fruit zal er denk ik ook wel zijn, dus zijn dagelijkse fruithapje is denk ik ook geen probleem.

Verder neem ik van huis wel wat rijstewafels en andere tussendoortjes mee, maar wat doen we met avondeten en brood? Het meeste eten van het buffet zal hij nog niet mogen i.v.m. zout en andere kruiden. En kennen ze daar ook brood zoals wij dat kennen? Adviseren jullie om voor een week potjes mee te nemen? Wat mag ik echt niet vergeten mee te nemen qua voeding?

Ik hoor graag ervaringen van anderen en tips zijn altijd welkom!

Groetjes

2. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Ik zou idd potjes mee nemen
    Al is het maar voor de zekerheid

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier aten ze gewoon mee, maar waren dan ook geen potjes gewend (weigerden die zelfs) dus had ook geen zin gehad die mee te nemen. Kruiden zijn trouwens niet zo'n probleem hoor, tenzij het heel pittig is misschien. En voor een week meer zout vonden wij niet zo'n probleem.

Brood zal er waarschijnlijk wel zijn, maar hoe is altijd de vraag haha. Soms kun je wel plakken snijden van brood, soms zijn er vooral hardere broodjes en zachte zoetere broodjes of is er de mogelijkheid tot geroosterde broodjes: valt weinig over te zeggen zo, maar anders misschien pap meenemen voor de zekerheid als hij dat eet? Maar komt vast wel goed.

Zou wat eten en drinken betreft alleen flesvoeding meenemen en misschien een enkel potje voor de zekerheid, maar dat is natuurlijk aan jullie zelf. Weet niet wat hij verder drinkt? Alleen water of diksap of iets dergelijks? Anders zoiets misschien meenemen?

4. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, drinken nemen we ook van huis mee. Hij drinkt naast zn flesvoeding alleen water en biologische (lauwe) thee. Dus theezakjes zijn zo meegenomen. Misschien moet ik het iets meer loslaten en gewoon kijken wat hij van het buffet wel kan/mag eten... er zit altijd wel iets bij. Dan maar een weekje wat minder gezond inderdaad...

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou lekker wat potjes meenemen just in case.. en inderdaad het is vakantie en dan mag het best allemaal wat minder gezond/beetje eentonig (als bv de worteltjes in de smaak vallen dan maar wortels de hele vakantie lang bij wijze van spreken)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Brood is altijd wel te krijgen en ik zou verder qua fruit en groente niet te moeilijk doen, er is altijd wel iets dat ze lusten en mogen. In Griekenland zijn ze over het algemeen gek op kinderen, dus grote kans dat ze nog iets klaarmaken ook!

7. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan over 2 weken naar een all inclusive resort in Turkije. We zijn er al eens eerder geweest en het is echt een top hotel, van alle gemakken voorzien. In het restaurant hebben ze een kids gedeelte, daar is ook een magnetron, staafmixer en blender aanwezig. Wij nemen alleen Nutrilon, Bambix en Olvarit potjes mee. Broodjes en fruit kan ze gewoon van daar eten en verder drinkt ze alleen water. Het buffet is erg uitgebreid maar vanwege de zout toevoeging geef ik ze toch liever een Olvarit potje.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Je kan het ook even navragen bij het hotel. 2 jaar geleden zaten wij in griekenland (was half pension) en bij ons werd rond half 6 eten op de kamer bezorgd voor de baby. ik liet gewoon wat rijst en broccoli of bonen of wortel koken. Vonden ze geen probleem. Het buffet ging pas om 7 uur open voor de avond.. dat was te laat voor hem. Verder kon ik bij het ontbijtbuffet altijd gewoon fruit menemen wat ik dan in de loop van de dag gaf.

Deel Deze Pagina