17 maanden en kleuren....heel leuk!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Fijnnn...weer een mijlpaal verder(ruim 17 maanden) en volgens oei ik groei was het zelfs al iets om met je kleine te gaan tekenen,zoals hun het verwoorden:Hij gaat nu kunst met een grote K maken: hij krast niet meer bij het tekenen, maar tekent nu bijvoorbeeld ‘paarden’, ‘boten’ en ‘zichzelf.’ dus dacht leuk, we gaan kleuren, dus ik papier en stiften gepakt, denk potloden doe ik maar niet die kunnen scherp zijn en breken snel af..maar wat doet meneer, die stopt die stift in zijn mond en zuigt alle inkt eruit.:$
    De kleur had dus rood moeten zijn, maar is dus nu wit...
    tja denk dat ik nog maar paar maandjes wacht..;)

wie ook een kunstenaartje in de dop?

2. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Hihi...grappig geschreven. Iris kleurt al een aantal maanden; zij gebruikt dikke krijtjes (vlgs mij heten ze klein duimpjes?), dat werkt goed. Heb vandaag potloodjes erbij gekocht. Stiften zou ik dan niet zo snel gebruiken nog....

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    WHAHAHAHAHA! Geweldig!

Als ik oei, ik groei lees voel ik mij een waardeloze moeder, want veel dingen doe ik nog niet met mijn dochter... Bijv: (13mnd) pakt emmer en schep om naar de zandbak te gaan! (WTF, ben nog nooit met haar in een zandbak geweest...)

En andere voorbeelden kom ik niet op zo uit mijn hoofd, maar dan heeft mijn kind een behoorlijke achterstand als ik hun moet geloven! hahhahaha!

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @lola, ja idd en dat vind ik met speelgoed net zo, staat een leeftijd op, maar reken hier maar een jaar erbij hoor, eer ze dat kunnen..;)

@femke, tja krijtjes vreet hij dus op..;)
    daarom dacht ik aan stiften, van die kindvriendelijke dingen die je wel uit de kleertjes krijgt, maar niet van hun handen..;)

5. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hier ook zo een hoor,
    ze is bijna 19 maanden,maar kleuren,kleien enzz dat zit er nog niet in hoor, ze stop het in der mond, of zet 1 streep en gaat weer weg om wat anders te doen..
    ze heeft zoiezo nog geen geduld hoor, alles is leuk voor 2 min,
    net zoals tv kijken heeft ze nog nooooit gedaan..

af en toe lees ik weleens over een kleintje wat dan even lekker een half uurtje tv gaat kijken bv tijdens het koken,dan denk ik dat zou ik ook wel lekker vinden,
    mijn dochter blijft maar om me heen draaien en gillen als ik aant koken ben!!

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    bestaan die dan? ;)
    hier dus ook zo'n monster die op dat moment DE aandacht wil, gaat staan gillen en huilebalken..grrr..

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    hahaha ja dat oei ik groei weet het altijd leuk te vertellen

Vond alleen maar boeiend om te lezen waneer we een sprong konden verwachten, en dat herkende we ook duidelijk, maar voor de rest las ik het niet eens.
    Ja als ik een avondje wilde lachen na een monsterdag van mn kind

8. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    bij mij staan er twee....en ze vechten nog wie welk krukje mag hebben om mee te kijken ook.....:$

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hihi.. hier worden ze ook nog steeds opgegeten.. Wij hebben wel klein duimpjes ook. En af toe kleurt ze 5 minuten best lekker. Van de week had ze zich behoorlijk uitgeleefd in haar kleurboek.

Wij kleuren overigens vanaf een maandje of 14. Maar ik ben ook wel eens blauwe en gele stipjes in de luier tegengekomen.... van de krijtjes...
    Maarja, dan gaat ze ze opeten, dan zeg ik dat dat niet mag en voor ik ze afgepakt heb, is ze al boos omdat het niet mag en stopt ze ze nog even expres in haar mond... eigenwijsje :p

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    haha..
    ik heb er 1 wie om me heen staat te brullen,en meestal 1 wie in de box ligt te brullen omdat hij ook precies op dat moment aandacht wil..
    gezellig he koken:D

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik heb gisteren van die dikke potloden gehaald. Niet omdat ze met gewone potloden niet kan kleuren, (prima zelfs), maar omdat ik bang ben dat die te gemakkelijk zullen breken als ze ermee valt ofzo.
    Wasco wil ik hier nog even niet omdat ze werkelijk waar nog alles in haar mond stopt en op eet, en dat lijkt me toch minder gezond dan de punten van de potloden die ze weer uitspuugt :)

Maar Thirza is wel wat vroeg met kleuren geloof ik :)
    ('t is wel alleen mooi krassen en zien wat er uit de punt van het potlood komt hoor ;))

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik kleur ook al met Demi sinds ze een jaar oud is. Gewoon erbij blijven en vooral geen stiften geven nee pennen zijn ook nog geen goed idee.
    Gewoon potlood evt wat dikkere (nog geen euro bij de action heb je 10 dikke potloden met slijper) gebruiken.
    Hartstikke leuk joh maar idd geen wonderen verwachten de eerste jaren zijn het vooral nog strepen en rondjes

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn dochter kan ontzettend leuk kleuren..

Alleen wel op de muur en dat is wat minder 8)

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Demi vind kleuren ontzettend leuk. Ze kleurt met potloden, stiften (van nijntje) en krijt. Dingetjes tekenen doet ze echt nog niet. Ze krast lekker heel de pagina vol!

15. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    ja, dat oei ik groei kun je het beste met een korreltje zout nemen en zelf maar uitvinden of jou kleine er al aan toe is ja of nee.
    Denk idd dat ik die dikke potloden maar eens ga aanschaffen, die breken niet zo snel.

@ikkelies, ja heb er hier 3 die me aandacht willen onder het eten maken, bellen, sms-sen en computeren. Zelfs als ik naar de wc moet dan willen ze het liefst allemaal mee in dat kleine hokje ;)
    De laatste tijd zet ik ze alledrie boven, kunnen ze daar spelen.

@umm, haha nee dat is nou net niet zo leuk op de muur, voor de ouder. hoop dat ze het hier niet gaan doen..;)

@athina, haha ja dat express, nog een keer in de mond doen, daar heeft meneer ook een handje van.:p

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Haha mijn zoon is nu met 21 maand aan het kleuren gegaan. Hij vind dit echt prachtig om te doen, maar er komen alleen maar krassen op papier hoor ;) enne mijn salontafel is ook al gepimpt inm. met vrolijke kleurtjes ;)

17. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter "tekent" al vanaf dat ze 10 maanden is. Ze is geen kind dat iets in haar mond stopt dus dat maakt het al makkelijker/veiliger. Ze ziet ook veel van de oppas kinderen dus vandaar dat ze ook wilde tekenen. In het begin tekende ze alleen met de dikke potloodjes van Bruynzeel, die van de Hema kleuren niet. Rond haar 2de wilde ze ook met stiften en krijtjes tekenen. Dochter is dol op tekenen en doet het veel en graag.

Overigens helpt dochter altijd mee met koken. Scheelt een hoop ergenis. Ze haalt de aardappels uit de zak, of ze gooit ze in het water, of de pasta in een beker, dat soort dingen daar helpt ze mee.

18. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @Yolanthe, ja dat scheelt dan wel dat ze niks in haar mond stopt, dat helpen met koken werkt hier niet, dan hebben wij, ben ik bang, geen avondeten meer.:D

..denk dat ik toch maar een poosje ga wachten, heb geen zin in vrolijke kleurtjes op de tafels hihi

zelfs mijn dochter van 3, die krast alleen maar, met af en toe een rondje, denk dat ze daar ook meebedoelen dat ze in die fase zijn dat ze in een kras een paard zien en dat ze met 2 krassen zichzelf hebben getekend. in hun beleving dan.;)

19. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre kleurt al 2 maanden, lekker krassen en steeds van kleurtje wisselen, erg leuk :D

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Hebben jullie al ervaring met vingerverfen? ik heb het in huis maar mijn zoon nog niet losgelaten met vingerverf. Denk dat hij dit wel geweldig gaat vinden nl. Maar moet eerst op jacht naar een groot stuk papier anders gaat mijn tafel er helemaal aan ben ik bang haha ;) Oh ja vanochtend aan het kleien geweest met mijn zoon was ook leuk! Maar daar moet ik bij blijven want die felle kleurtjes zien er erg eetbaar uit ;)

Deel Deze Pagina