wanneer lopen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kikker2, 25 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Wanneer gaat onze zoon lopen???????Ons mannetje is nu 15 maanden, hij zit vanaf 6 maanden stevig, kruipt vanaf 9 maanden, staat en loopt langs vanaf 10 maanden. Maar weigert los te staan en lopen al helemaal niet, gaat dat ooit komen?of zou er iets mis zijn? Hij weigert ook achter de loopkar te lopen, trekt gewoon zijn benen op, of gaat erin zitten:D erg grappig. het liefst wil hij gedragen worden, maar dat is niet altijd handig.

2. mamarieke79

7 nov 2008
    31
    0
    0
    . Er is maar 1 ding wat je moet hebben en dat is geduld. is niet makkelijk soms, maar voordat je t weet loopt je zoon ook.
    die van mij is nu 18 maanden en loopt nu redelijk goed, maar heeft nog heel vaak t handje van mama nodig.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Robyn liep vanaf half december af en toe wat stapjes los, maar dan moesten we haar wel echt roepen en haar dan eerst ergens midden in de kamer neerzetten. Maar meer dan een paar stapjes was het niet. Ze heeft ook nog een hele tijd geweigerd om los te lopen, deed dit wel nog steeds langs de tafel en bank, maar als we haar ergens neer wilde zetten dan deed ze haar benen in de lucht of ging gelijk zitten.
    Sinds eind januari kan ze zelf vanuit het niets gaan staan en gaat dan ook lopen, maar nog steeds echt minimaal.
    Nu heeft ze sinds 3 weken echt de smaak te pakken en loopt zo'n beetje de hele dag heen en weer en achter je aan. Maar als ik haar bv bij het kdv ophaal dan moet ik haar optillen en meenemen naar buiten, ze gaat dan echt niet lopend mee. En thuis gaat ze ook nog regelmatig op haar knieen door de kamer heen.
    Dus idd, geduld is een schone zaak haha. Robyn is nu trouwens 17 maanden.

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoon is van 8 feb 2009, is dus nu net 2 a 3 weken 1.

hij loopt sinds 21 feb helemaal los, zowel buiten als binnen, hij wil niet meer kruipen, niet meer gedragen worden en owee als de buggy komt !!

elk kind is anders, het enige wat je kunt doen is geduld hebben.
    wanneer een kind naar groep 1 gaat kunnen de meesten allemaal het zelfde.

5. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    ik maak me meer zorgen dat er iets mis is met zijn voetjes ofzo, als hij aan mijn handen loopt zet hij meestal zijn voetje scheef neer.
    Mijn oudste dochter heeft van 3 maanden tot ruim een jaar in het gips, beugels enz. gezeten door heupafwijking, en moest toen alles leren van zitten, kruipen en lopen. maar zij liep met 18 maanden, is dus heel snel in haar situatie, maar we zeggen wel eens tegen elkaar (mijn man en ik) volgens mij loopt zoonlief later als dochterlief, haha;)het gaat mij meer om dat er niets aan de hand is, mamma's maken zich af entoe onnodig zorgen:)

6. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Heerlijk toch om gedragen te worden. Verder geduldig afwachten en niet altijd zijn zin geven. Of hij loopt dadelijk zo weg of hij wacht tot hij er zin in heeft.

Hier wordt inmiddels van alles de woonkamer door geduwd (en opgetild) van loopwagen, loopfiets, bak met speelgoed, stoelen, 4-packs frisdrank en de salontafel, maar loslopen, ho maar. :D Op de twee passen op het KDV na dan. Maar sinds deze week accepteert hij het enigszins om aan 1 hand te lopen, gaat af en toe los staan. Hij heeft nog ruim een maand voor het volgende CB bezoek. En zelfs als hij het dan nog niet doet, het komt wel.

Dat benen optrekken of onmiddelijk gaan zitten komt overigens heel bekend voor.

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het komt inderdaad vanzelf wel, je kan ze moeilijk dwingen he :p

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Op zich is 15 maanden totaal niet laat! Maar als jij je zorgen maakt om de stand van zijn voetje (scheef) vind ik dat wel een signaal om er even naar te laten kijken. Ze kunnen niet praten en je moedergevoel zegt vaak meer dan 1000 woorden...

9. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Oefenen of loslaten is inderdaad erg moeilijk als je kind acuut gaat zitten. :D

Hij heeft het niet van mij hoor; misschien dat we maar op zoek moeten naar een paar koeien. ;)

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Als je echt twijfelt over zijn voetjes zou ik even op het spreekuur langs het CB gaan.

Dat hij niet achter een loopwagen wil staan of lopen kan ook met lef te maken hebben. Stel dat de loopwagen weg rolt. Dat heeft hier ook heel lang geduurd. Zo snel mogeljk gaan zitten of benen optrekken is wel zo veilig.

11. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Als kindjes nog niet stevig lopen of alleen aan de hand zetten ze de voeten eigenlijk altijd scheef neer, ze leren dit corrigeren als ze meer afhankelijk zijn van die steun.

Er valt vlgs mij gewoon niks van te zeggen. Onze dochter was eerst heel langzaam; heeft nooit echt vooruit getijgerd, alleen billengeschoven, ging met 15 maanden opeens kruipen en 1 week later los lopen. Dat was opeens bizar snel; hadden we niet verwacht. Zij vond t heel stoer als je haar neerzette en zelf 3 pasjes verder ging zetten; dan liep ze naar je toe, dit zo uitgebouwd en ze liep in een paar dagen de hele kamer door.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is meneertje op z'n eerste verjaardag los gaan lopen... een vroege vogel. In veel opzichten erg handig, soms ook helemaal niet. Hij is nu 18,5 maand en kan een uur achter elkaar lopen. Dat is vermoeiender voor papa en mama dan voor hem ;)

Alle kinderen zijn anders en de een vindt het harstikke leuk en de ander gelooft het wel. Maak het bespreekbaar tijdens een volgens bezoek of plan een extra bezoek bij het CB of de huisarts. Zij kunnen je vast gerust stellen.

Deel Deze Pagina