17 maanden en kleuren....heel leuk!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hier ook nog niet echt mee bezig... Als ik hem al eens help dan komt er 1 streep op papier en dan... HAAAAAP!!! Lekker zo'n potlood!!! ;):D

En het oei ik groei, heel tevreden van hoor, maar echt een potje zout ernaast zetten!! Zij zetten echt de dingen die ten vroegste op dat moment kunnen, en er zijn idd kinderen die daar dan aan voldoen, maar die zullen niet dik gezaaid zijn hoor8)

Niks van aan trekken en gewoon je kindje op zijn beloop laten, wat komt komt en wat later komt,...

2. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

haha nou dat begin ik nu pas te doen met ons meisje van 3, denk dat de jongste zichzelf als papier gebruikt en de verfpot leegeet.;)

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hahaha, ja hoor 18 maanden en dan koeien tekenen?!?!?! Right! hihi! Is al knap als ze op die leeftijd het verschil wat gaan zien tussen koe/paard/varken en zo! Nou ja, bij wijze van. Op de kleuterschool zijn er nog guppies die 3 strepen op een blad een hond noemen! Bovendien doet eht kind dat niet vanzelf, maar alleen als hij de materialen al kent. Dus stel je laat hem iedere week al met krijtjes aan de slag, doet mee, doet eht voor etc dan zul je eerder een kind hebben dat het doet dan eentje die je op een dag een krijtje geeft....

maar goed, die oei ik groei kan er zo te lezen wat van! Wat moet mijn dochter van 13 maanden al kunnen dan?

4. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    daarom ik neem het ook met een korreltje zout..;)

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    VEEEEEEl heel veel en groot gelijk hoor!!! Wel sneu voor de ouders die zich zorgen gaan maken: o jee mijn kind doet dat nog niet!!

6. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Annetske: vanmiddag toevallig weer met de kids gedaan. Nick (3 jaar) vindt het erg leuk en kan het ook goed zelf zonder toezicht (nou ja, ik loop natuurlijk de kamer niet uit, maar hoef er niet naast te gaan zitten). Chris (20 maanden) vind het ook erg leuk, maar ik heb er wel een plastic tafelzeil onder gelegd, hem een plastic schort omgedaan en er continue bijgebleven. Dit belette hem echter niet om toch te proberen de vingers ook in zijn mond te steken (wat ook lukte). Maar lol had hij zeker! en hij was het er dan ook beslist nog niet mee eens dat ik vond dat het wel weer genoeg was. Overigens was het plastic kleed meer geverfd dan het papier..... Aan het eind dus even zijn rode bekkie weer afgepoetst en zijn handjes, de tafel en het kleed, maar dat mocht zijn pret beslist niet drukken.

en ja ook Chris vind klein er erg eetbaar uit zien.....maar vind het ook erg leuk

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

het slechtste boek wat ik ooit gekocht heb.
    durf m niet eens te verkopen of weg te geven
    kutboek
    krijg ik echt de griebels van bij 5 maanden deden ze al handje klap
    ja amehoela

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    koop een goekope rol papier behang...en de achterkant kan je lekker op kleuren... :D

Ik heb wel een kleine picasso..tekent al vanaf dat ze 10 maanden was...en nu kan ze echt al rondjes tekenen en dan zegt ze...mij....mama...papa...oooomaaa.....hihi..

Oh en als ik rondjes op het papier teken...dan gaat zei ze inkleuren (krassen...) redelijk binnen de lijntjes...vond het zelf best wel goed hihi Ze is nu bijna 2 jaar....

Oh en als je je kindje wil laten vingerverven maar niet teveel troep...koop in de camping winkel een stuk grondzeil (dun plastic) wat eigenlijk onder de tent moet... leg dat onder je tafel/stoel....het buigt heel makkelijk dus eroverheen gaat ook goed. En je kindje kan je inpakken hihi in een oud tshirt van jezelf....komt als het goed is bijna op de grond dus alle is bedekt! Korte mouwtjes eronder en armen zijn af te wassen!!

;) zo beperk je de schade aan meubels kleren en jezelf.....

9. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik kleur ook al een tijdje met Luca. Hij krast zo een heel blad vol. Hij komt zelf ook aanlopen met een kleurboek omdat hij wil kleuren. Hij stopte ook altijd de wasco in zijn mond en heb toen babypotloodjes gekocht. Die doet hij nu heel braaf met de achterkant in zijn mond en niet meer de punt.
    Ik heb met 8 maanden met hem gevingerverfd. Ik wilde graag een hand en voetafdrukje van hem hebben. Ik heb toen op een zonnige en warme dag hem in zijn luier aan de tuintafel gezet en kliederen maar. Het resultaat: twee mooie voetafdrukjes en een blauwe luca! maar het was erg leuk. En daarna? Lekker in zijn badje in de tuin!

10. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Hierbij een begeleidende foto van de blauwe Luca:

11. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Koken: ik loop regelmatig van pan naar pan met een driftbui-dreumes slepend aan mijn been :D Laatst was ze heel lief en aaide mijn been (dacht ik). Dus na een tijdje keek ik naar beneden, bleek dat ze een hema-stift ('zelfs voor de allerkleinsten') had gevonden en daarmee mijn broek in een picassoschilderij had veranderd :D :D :D

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wij kleuren met Wasco, net na haar eerste verjaardag mee begonnen.. En het gaat prima, maar niet wanneer je alle kleurtjes neer zet want meisje kan niet kiezen welke ze wil ;)

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @mgwc, zo jij heb idd een kunstenaartje in huis hoor, mijn dochter van 3 tekent pas net een rondje.;)

@sannaa, whaa wat een geweldige foto!:)

@jessmin, (proest).. wat een deugniet!;)

leuk die verschillende verhalen.
    vind zelf 8 maanden wel erg vroeg om ze aan de verf te zien, kunnen ze nog niet eens helemaal zelfstandig zitten, op uitzonderingen na dan!

14. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    M'n dochter heeft een vingerverf schilderij gemaakt voor mij.. in september (met 8 maanden dus).. Onder toeziend oog van m'n zusje..

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Goed idee! Ik heb op zolder nog restanten behang te liggen dus dat kan ik wel naar beneden halen dan heeft mijn zoon een groot stuk papier. Oud T-shirt van mij aan en idd plastic er onder ;) Denk dat hij het geweldig gaat vinden! Op de creche is hij wel eens aan het vingerverven nl. O ja stempelen doet het hier ook goed! :D Heb wat stempels die stempelen zonder zo'n stempelkussen geef hem een stuk papier en hij stempelt maar raak ;)

16. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Stempelen zonder stempelkussen? Dat lijkt me wel wat, vertel! ;)

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Geen idee hoe je die stempels noemt, maar als hij er op drukt dan stempelt die. Doe het zelf stempels noem ik ze maar geen idee hoe ze heten haha maar ze bestaan! ;) maar vind ze ideaal geen geknoei met zo'n kussentje haha.

18. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Wat ik me alleen af vraag naar aanleiding van de verhaalen hier. ben ik nou zo streng

maar mijn meisje kleur al heel lang met wasco heb haar gewoon constand gewaaschuwt nu gaat het prima. ze moet aan tafel in haar kindertoel als ze dit gaat doen. met daar onder een plasmat.

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

moet ze altijd plassen als ze kleurt met wasco:Dvandaar die plasmat:D

20. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

nou dan ben ik het ook hoor, hier ook als dochterlief gaat verven, kliederschort aan, heb een speciaal klieder-tafellaken en ze verft met een kwast, dus geen vingers. En nu moet ik zeggen dat ze dan ook best een meutje is die niet zo van vieze vingers houd, dus daar bof ik mee..;)

Deel Deze Pagina