Mijn dochter kan af en toe ontzettend agressief uit de hoek komen en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan ook is ze vaak heel chagrijnig! zal even wat voorbeelden geven als ik met haar naar de auto loop probeert ze weg te rennen en als ik haar in de auto wil zetten gaat ze heel hard schreeuwen en zich stijf maken zo hard schreeuwen zelfs dat mensen naar buiten komen omdat ze denken dat er n kat afgemaakt wordt als ze haar zin niet krijgt gaat ze me slaan en gooit ze zich op de grond en weer dat geschreeuw! heb al heel veel dingen geprobeerd zoals straf geven (in n hoekje dus) maar dan lacht ze me uit! lief zeggen dat ze niet ma slaan maar mama moet aaien, boos worden stem verheffen maar dat lijkt ze alleen maar leuk te vinden! negeren maar dan blijft ze net zolang doorgaan totdat ze zichzelf pijn heeft gedaan of ze gooit met dingen... ook is ze vaak ontzettend jammerig dus dan blijft ze constant om me heen hangen en jammeren/zeuren ik wordt daar echt bloednerveus van! en dan is het niet dat ze iets wil hoor want dan heeft ze al gegeten en geslapen en dan ga ik met haar kleuren ofzo maar zelfs onder het kleuren gaat ze dan jammeren/zeuren! pfff weet af en toe niet meer zo goed hoe ik ermee om moet gaan maar ik wil er wel snel wat aan gaan doen voordat ik dadelijk een onhandelbare peuter heb! ik heb ook vaak het idee dat ze in haar hoofd veel meer wil en kan dan dat ze in werkelijkheid kan?? is het mogelijk dat haar gedrag daarmee samenhangt??
misschien de huisarts bellen, en hem vragen wat hij ervan vind, of het cb. ik vind het persoonlijk niet goed als een kindje zo hard gaat schreeuwen terwijl je haar gewoon in de autostoel zet, maar je hebt er echte drifkikkers bij (hier 1 die gewoon blauw aanloopt en als ze weer ademt gewoon in elkaar zakt heel eng) zowiezo agressie bij zulke jonge kinderen vind ik niet goed. heeft ze misschien pijn?? dochtertje van een vriendin ook agresief, zelfs zo erg dat ze met haar hoofd keihard op de grond gaat bonken expres. blijkt nu gewoon dat ze zoveel oorpijn heeft dat ze dat gaat doen. gaat ze ook naar kdv? wat vinden ze daarvan haar gedrag? en je man?
nee ze gaat niet naar kdv en een man heb ik niet doe het allemaal alleen maar ik ben ontzettend consequent en weet echt niet meer wat ik fout doe?? merk wel dat het bij opa en oma erger wordt dan wanneer ik alleen met haar thuis ben... maar dat in de auto zetten, heb ook echt geen idee waar dat vandaan komt! pijn geloof ik niet dat ze dat heeft want dan zou ze denk ik niet zo goed eten en drinken... ze kan ook weleens leuk spelen maare niet alleen! dan komt echt sporadisch voor dat ze alleen wil spelen.. met haar hoofd op de grond slaan doet ze niet wel als ze haar zin niet krijgt gooit ze zich naar achteren en maakt zich helemaal stijf waardoor ze zich dus wel pijn doet! maar het is ook echt een buitenkind, als ze buiten kan spelen is er niets aan de hand maar zodra we 1 voet binnen zetten is het afgelopen met het goede gedrag!
Hier ook een bonkertje. Hij doet het voornamelijk als hij zijn zin niet krijgt. Als hij dan gaat bonken krijgt hij in ieder geval aandacht van me. Ik probeer het te negeren als hij het doet, maar dat is zo moeilijk.... Als hij echt honger heeft en het gaat hem ff niet snel genoeg, gaat meneer heel hard huilen en dan eet hij gewoon niet. Krijg ik er geen hap in. Lekker ff laten gaan en als meneer weer rustig is, dan eet hij rustig heel zijn bordje leeg. En als iets niet lukt dan ga je er gewoon uit frustratie heel hard mee gooien . Maar ja dat doet mama ook dus daar heeft hij misschien wel een (verkeerd!!) voorbeeld aan. O ja en we hebben nog het slaan en bijten. Ook als meneer zijn zin niet krijgt. Maar daar ben ik meteen klaar mee. We doen niemand pijn! Verder is het een schatje hoor. Is de grootste knuffelkont die ik ken...
jayla is verder ook echt een leuk en vooral grappig kind! ze knuffelt me veel kusjes krijg ik ook veel en ze zegt nu de hele dag mama schatje bijten heeft ze ook gedaan eerst maar dat was gelukkig een fase en dat heb ik haar ook goed af kunnen leren maar de rest pfff raak er af en toe best een beetje gefrustreerd van!
Ja dat snap ik wel, kun je wel af en toe even op iemand "afreageren". Ik heb natuurlijk een ventje die ik af en toe de oren van zijn kop af kan zeuren/klagen en hij bij mij natuurlijk.
ja kan soms me onzin wel ff kwijt hoor maar echt afgreageren nee want me ouders zeggen: stel je niet aan! het is n kind van anderhalf, ze snapt het nog niet bla bla bla terwijl ik weet dat ze het gewoon wél snapt! maar ja mijn ouders zijn echt opa en oma dus die houden haar oon constant de hand boven het hoofd en verwennen haar op en top!
En daarom bestaat ZP!! Kom maar op!! Ik kan wel wat hebben En ik begrijp precies wat je bedoeld. Ja het is een dreumes van anderhalf, klopt helemaal. En het is een enorme schat. Maar af en toe zou ik willen dat ik behang had, dan kon ie er mooi achter!!!!!
hahahaha had het gisteren nog ik zeg tegen me zus kijk es waneer de eerste trein naar utrecht vertrekt? (haar verwekker woont in utrecht ) hahaha is natuurlijk maar gein maar af en toe kunnen ze je bloednerveus maken hoe klein ze ook zijn! en dan heb je altijd mensen ertussen die zeggen joh stel je niet wordt nog wel erger hoor! ja nou lekker vooruitzicht dan
Mijn meisje is over 2 weken 1 jaar, En als haar iets niet lukt of haar zin niet meteen krijgt gooit ze haar ook naar achter, zo met haar koppie op de grond. En dan is ze nog bozer. Ze begint ook meteen te krijssen,niet een lief huiltje of zo. Mijn vriend zei gisteren nog, het lijkt wel of de duivel in haat treed, zo gaat ze tekeer. Ze doet haar ogen dicht en ziet en hoort niks meer en is dan erg moeilijk af te lijden. Wil dan ook niet vast gehouden trekt echt aan je handen om zich los te trekken en blijft zich naar achteren gooien. Ze heeft last van tandjes en heb haar dus een paar keer uit bed gehaald in de avond, sinds dien wil ze iedere avond uit bed, terwijl ze altijd heeft door geslapen van 20:00 uur tot de volgende ochtend 7:00 uur. Nu haal ik haar er dus niet meer uit, en laat ik haar krijssen. Ga ondertussen wel naar haar toe voor tutje te geven of wat te drinken. Maar ze is zo boos dat ze niks wil op dat moment geen tutje geen drinken geen knuffel alleen maar naar de huiskamer wil ze. Kijken hoelang het duurt tot ze door krijgt dat ze er niet uit komt. pppfff wel zwaar, want de adrenline giert dan door mijn lijf. Heb gisteren ook echt even met mijn handen op mijn oren gezeten.
Tja, kan me voorstellen dat je ten einde raad bent en er graag wat aan wil doen... Hier ook eentje die een compleet eigen willetje heeft met 14 maanden. Eigen willetje is nog tot daar aan toe, maar als ze haar zin niet krijgt of iets niet wil dan slaat ze naar je of probeert je arm, hand of neus te pakken te krijgen en knijpt er dan zo hard en venijnig mogelijk in... Nu denken we nog dat het komt, omdat ze nog niet echt een andere manier heeft om te laten merken dat ze iets niet wil... maarja, we moeten haar dat natuurlijk wel afleren (liefst z.s.m.). Als ik merk dat mijn dochtertje naar mijn gezicht grijpt om te knijpen of te slaan, dan pak ik haar handje, kijk haar van dichtbij aan en zeg duidelijk (met een lage stem): "Nee !". Maarja, meestal raakt ze dan nóg gefrustreerder... en dan loop ik weg en laat haar maar uitrazen... (Dat betekent krijsen, schoppen naar niets, boze gezichten trekken... het is echt des Duivels !)... Want tja... redeneren met een kleine van 14 maanden is natuurlijk onbegonnen werk Als ze dan klaar is met boos zijn, ga ik haar altijd even knuffelen om te laten merken dat ik haar nog wel lief vind... Voelt om de één of andere reden toch wel goed om te doen na zo'n vreselijke driftbui... Is best heftig, ook voor het kind zelf, denk ik. Ik hoop echt dat het lukt om er wat aan te doen, of dat je erachter kunt komen waar haar agressie vandaan komt... Misschien is het ook onmacht ? Iets wat ze graag wil maar nog niet kan / mag ? Ik merk dat bij mijn dochtertje nu ook... ze loopt nog niet, maar wil wèl graag veel meer dan ze nu kan... Dat frustreert haar natuurlijk wel.
Mijn mannen en jou dochter schelen 2 dagen en 1 van mijn mannen kan ook heeeeel erg agressief worden .Slaan, schreeuwen en noem alles maar op. Soms is hijvzo boos dat hij met zijn hoofd tegen dingen gaat slaan. Gelukkig is dit wel minder geworden. Heb niet echt tips eigenlijk, nee is bij ons ook nee. En als hij 1 van ons slaat of zijn broer dan krijgt hij een waarschuwing en kan hij wieberen naar de gang. Merk wel dat het een fase is en dat het steeds iets beter gaat
Hier ook een mannetje wat onwijze driftbuien kan krijgen en ook agressief reageert! Ik word vaak echt wel kwaad op hem, verhef dan ook mijn stem zodat hij ervan 'schrikt' .. als ik hem op de gang o.i.d. zet geeft hij er totaal niks om...
mijn manneke is nog wel jonger, maar ook een vreselijke driftkikker. ook enorm krijsen en schreeuwen en strekken als ik hem in de buggy of autostoel wil zetten. en ook hoofdbonken op de grond als ie zijn zin niet krijgt. ik ben ook nog echt mij weg aan het zoeken in hoe hier het beste mee om te gaan!
denk dat we het dan toch maar op n fase houden die hopelijk wel n keer wegtrekt! maar vind het wel fijn hier te lezen dat ik echt niet de enige met een klein onhandelbaar duiveltje vandaag naar de gamma met haar geweest, ging ze alles uit de rekken trekken, mensen lastigvallen, krijsen en op de grond slaan ik werd aangekeken alsof ik n eersteklas heks op de wereld gezet heb hahahaha maar ja dat boeit me nog het minste wat de buitenwereld ervan zegt wel heb ik haar gewoon in de gamma in een hoekje gezet totdat ze afgekoeld was hahaha wist niet wat ik anders moest doen zag zo stom uit