Hallo dames, Ik word er zo gestoord van. Ik heb de 6 miljardste koortslip in nog geen 6 maanden. Ik zit mijn zoontje te voeden en ik pas goed op maar toch kwam hij met zijn hand langs mijn lip. Ik heb er overigens wel een lipblaasjes pleister op gedaan. Ik heb direct zijn hand met zeep en water gewassen. Maar toch zit het me niet lekker. Ik word er helemaal gek van. Zou dit voldoende zijn om het te voorkomen? Groetjes
Als je de pleister erop had zitten terwijl hij eraan zat en je daarna gelijk zijn handjes hebt gewassen denk ik dat je wel goed zit. Was je koortslip vochtig onder de pleister? Ik snap je onzekerheid.
Ja echt zo irritant. En ik durf geen desinfecterende handgel te gebruiken bij hem. Hij is bijna 6 maanden. Het is niet een enorme koortslip meer. Het is open maar niet pusserig of heel nat.
Wat een ellende he die stomme koortsuitslag (ik heb het vaak in mijn neus). Als je een pleister op hebt en je hebt zijn handje gewassen dan is er geen probleem hoor. Maar ik snap je onzekerheid. Ik heb ook 100.000 x de handjes van mijn zoon gepoetst als ik weer eens een koortsneus had. Vind het zo jammer dat je dan niet lkr spontaan en knuffelig kan zijn :x
Ik denk ook doordat je er een pleister op had en zn handen gewassen had, het niet erg is. Maar je moet wel goed voor jezelf zorgen hoor! Net mama, borstvoeding geven, vermoeidheid, je weerstand heeft blijkbaar even wat flink te voorduren!
Ja idd! Gelukkig is het een tevreden mannetje en hij slaapt super goed. Maar het is idd weerstand en de zon
Hier ook vaak een koortslip, maar de gouden tip: Smeer zodra je de koortslip voelt opkomen gelijk een paar keer per dag met 70% alcohol deppen. Sinds ik dat doe komt de koortslip niet meer door.
Ik snap je gevoel heel goed! Ik heb ook sinds gisteren weer een koortslip en mijn kleine is 5 maanden nu. Vreselijk irritant! Ik denk dat je genoeg voorzorgsmaatregelen hebt getroffen en de handjes zijn gewassen, meer kun je niet! Ik heb toevallig vandaag een blogpost hierover gemaakt op mijn site. Ik gebruik ook LLysine, daar ben ik wel lyrisch over. Ik hoop dat je er snel vanaf bent!! liefs Stephanie
Wraaaa..! Hoe erg he ik word altijd zo leip van! Ik had er 1 toen me zoon 2 maanden was..en ik was als de dood..liep me een partij te klooien met voeding en verschonen/verzorgen 100x handen wassen en wat ik had gedaan (mischien overdreven) maar bij de tamdarts had ik van die mondkapjes gevraagd en deed ik op als ik hem voeden ook zo een lippatch maar voor mijn idee duurde die daardoor nog langer omdat het dan wat vochtig blijft. Ik doe meestal met alcohol paar keer per dag erop dan droogt ie snel uit en dan is het ook meteen mi der besmettelijk.