Flexzolen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Frisbie, Apr 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik probeer me te herinneren hoe lang ze op flexibele zolen moeten lopen. Onze jongste loopt op flexibele zolen (shoesme), zijn eerste schoenen. Koop ik hierna weer Flexzolen of gaat hij over op andere zooltjes?

Het gaat me eigenlijk om de zomer, kan hij al op iets van sandalen lopen?

2. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee... mijn zoontje draagt nu zijn tweede paar.. ook flexzolen. Ik was laatst in de stad en keek eens rond, liep ook even de Van Haren binnen en heb "gevoeld" aan de kinderschoenen die ze hebben (Elefanten en Bobbi Shoes). Nou die Bobbi Shoes waren me toch stug! Lijkt mij echt niet lekker lopen voor hem. Weet niet of er ook nog iets tussen Elefanten en Bobbi Shoes in zit wat betreft flex/stugge zolen, maar anders kies ik denk ik nog voor een schoen met flex zool (hij heeft nu zijn tweede paar Jochies)

3. tuc

tuc Niet meer actief

Welke flexzolen bedoel je...de babyproof met nopjes of die daarna komen? Ik heb ook altijd shoesme. Toen mijn zoontje een week of 8 goed liep ben ik "echte" schoentjes gaan halen. Zijn de soort die na de baby slofjes komen....dus een harde zool voor buiten geschikt maar wel flexibel. Het seizoen erna ben ik voor het gewone model van shoesme gegaan.

4. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,395
    5,303
    113
    Volgens mij mogen ze op stugge zolen als ze er goed op kunnen lopen. Ons zoontje heeft maar 1 paar flexzolen gehad, want daarna waren zijn voeten te groot (er bleken wel merken te bestaan met grotere maten met flexzolen maar niet in winkels in de regio). Hij heeft toen in de zomer (ruim anderhalf was hij toen, hij liep los net voor zijn eerste verjaardag) gewone sandalen gedragen van het merk trackstyle, dat is zelfs een vrij stug merk. Wel sandalen met een dichte hak, want die geven wat meer steun.

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij werd laatst gezegd dat als ze zo'n zes tot acht weken echt goed lopen, je naar een steviger schoentje moet gaan. Dit zou belangrijk zijn voor de voetontwikkeling. Een goede schoenenwinkel kan hier vast meer over zeggen.

6. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Hier over gegaan op een hardere zool, toen de schoenen met flexzool te klein werden. Ze had hier ongeveer 3 maanden op gelopen.
    Ik.zou naar een goede schoenenwinkel gaan en je laten adviseren.

7. Frisbie

Frisbie Bekend lid

Apr 3, 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden. Hij loopt niet op slofjes. Het zijn de shoesme met flexibele zool. Zitten wel nopjes onder.

Share This Page