17 maanden, en ontzettend lastig ineens!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Foxter, May 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Komt dit jullie bekend voor? Mijn dochter was altijd heel makkelijk, en heel gezellig. Maar sinds een week of 2 is ze helemaal omgedraaid! Ze is ontzettend driftig, wil op haar wenken bediend worden (wat natuurlijk niet gebeurd) en het lijkt wel of ze dingen doet die niet morgen puur om te kijken hoe ik reageer.
    Het is echt super vermoeiend, vooral omdat ik een paar wervels scheef heb zitten in mn nek, waardoor ik de hele dag knallende hoofdpijn heb (zit ik voor bij de fysio). Net heb ik haar naar bed gebracht en toen ik beneden kwam ben ik in tranen uitgebarsten, niks voor mij!
    Hebben jullie kindjes ook zo'n periode gehad? Tenminste ik ga er maar van uit dat het een periode is :)

Groetjes Marijke

2. Meranou

Meranou Bekend lid

Dec 23, 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hoor, de wel bekende en zware 18 maanden sprong ! Is een periode die wel lang kan duren (rond de 6 weken ofzo), maar het gaat over. Wij gingen zoveel mogelijk mee met onze dochter. Niet slapen willen, was dan ook gewoon wakker blijven. Niet willen eten idem enz. hele zware tijd, het sloopt je en je verliest je geduld, maar...... het gaat over!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    ja hoor, die fases heb je (en hou je).. Het duurt eventjes, en dan hebben ze opeens weer wat nieuws geleerd.

Maar wel zwaar als je zelf ook niet fit bent.

Ik probeerde op moeilijke momenten samen iets te doen. Koekjes bakken, naar de kinderboerderij, rondje lopen naar zijn favo speeltuin in de wijk, etc. Even iets doen, waarhij zich ontzettend mee vermaakt en waardoor de spanning even uit de lucht is..

4. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    oh ja hier ook 1 die denkt dat er alles voor hem gedaan word zo niet word die behoorlijk boos dus hier nog zo 1

5. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh gelukkig, ik begon al aan mezelf te twijfelen!! "ben ik te streng, of juist te makkelijk, geef ik haar altijd wat ze wil en valt het me nu pas op" enzo....
    Pfff lastig soms, ze heeft met 14 maanden ook een duidelijk merkbare sprong gehad, en nu dus weer.

Bedankt voor de reacties, voel me gelijk een stuk beter!

Ja hoor, ik lees net even in het oei ik groei (dat ik daar niet eerder aan dacht) maar inderdaad!!!!! 17 maanden sprong!

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Idd de bekende 18 maanden sprong... kan idd even aanhouden. Echt een voorproefje op de peuterpuberteit merk ik nu wel... Maar wees gewoon consequent daar hebben ze echt het meeste aan nl. Nee is nee en dat moeten ze leren.

7. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

Ik zit er midden in dus leef met je mee hoor! Ook hier drama sinds afgelopen week! Niet willen slapen, en vooral gaan gillen als hij zijn zin niet krijgt:) Maar ik probeer me er nu maar niet teveel aan te ergeren en te letten op alle nieuwe dingen die hij kan. Hij gaat nu vanuit staan zelf zitten( hij loopt nog niet) gaat achter een loopkar lopen zich optrekken en als hij dan een bui heeft dat ik echt niets meer met hem kan dan is het (heel erg ik weet het) TV aan sesamstraat kijken met een beker water.....gegarandeerd even tijd om mijn kleintje te voeden......Als je er midden in zit dan denk je dat het niet meer overgaat maar ook ik houd hoop!

Groetjes Lysanne

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zijn ze tijdens de peuterpuberteit dan áltijd zo? (zeg nee zeg nee zeg nee zeg nee) :$:$:$

Hier ook een lastige smurf, van 16 maanden oud. Eigenlijk ook vrij plotseling. Huilend wakker worden, overal tegenaan willen staan maar nog niet terug kunnen naar zitstand (hij kan ook nog niet lopen), met huilen als gevolg, zich bijna niet alleen kunnen vermaken, mij luidkeels commanderen in babytaal, en constant naar buiten willen (en boos worden als we niet meteen gaan). Hij eet en slaapt gelukkig wel goed. Ik weet wel dat dit bij de leeftijd hoort, maar mijn voornaamste vraag is ook: gaat dit over, of blijft dit gedrag zo tijdens de hele peuterpuberteit??? Want ik ben nu al een paar keer mijn geduld verloren, dus dat wordt nog wat in de toekomst. Een paar slechte dagen/weken vind ik niet erg, maar als dit gewoon zijn standaard gedrag wordt...

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik hoop het niet zeg dat dit standaard wordt, steeds huilen om niks, zodra ik haar waarschuw als ze iets uithaalt meteen zeeeeer dramatisch gaan huilen, mennnn!
    En het is normaal zo'n lieverd, hopelijk is ze snel door deze fase heen :)

10. mamasim

mamasim Actief lid

Mar 8, 2009
    255
    0
    0
    Ik lees even mee, altijd fijn om te weten dat je niet alleen bent in je frustraties ;).
    Heb net Oei ik groei er ook maar weer eens bijgepakt en kom erachter dat wij onze vakantie middenin donderwolken tijd hebben gepland! :$ Joepiedepoepie...
    Nou, maar hopen dat de vakantie wat afleding biedt...

Share This Page