Hoe vaak op zijn buik leggen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Que, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Que

Que Niet meer actief

Onze kleine man is nu 10 weken oud. Hoe vaak en hoe lang moet je die kleine op zijn buik leggen??

En zijn er nog meer dingen die je moet gaan oefenen? Zoals bijvoorbeeld omdraaien?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geadviseerd wordt 3 keer per dag een paar minuutjes op zijn buik.

Ik doe het gewoon wanneer we er zin in hebben, na de voeding als we op bed zitten ofzo.

Omdraaien etc moeten ze allemaal uit zichzelf leren. Zorg gewoon dat je kindje genoeg bewegingsvrijheid heeft om dit soort dingen te leren (dus regelmatig in de box leggen of op een speelkleed oid en niet alleen maar in de wipstoel of op schoot).

3. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    een paar keer dag is genoeg :)

4. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mocht dat zo vaak oefenen als ik wou (had wel fysio omdat hij een voorkeurshouding had) want dan oefent hij ook om zijn hoofdje op te tillen. Moet zeggen dat ik er veel baat bij heb gehad, want hij was erg snel met het optillen van zijn hoofdje. Was ook echt blij toen ie zelf zijn hoofd overeind kon houden.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mijn zoontje wilde nooit op zijn buikje, hij begon echt direct te jengelen en te huilen. Op Kind & Gezin zeiden ze me dat we over zijn grens moesten gaan! :$
    Dit (uiteraard!) nooit gedaan en 26 juni draaide hij ineens vanzelf om en nu ligt hij àltijd op zijn buikje...:D

6. Dreamtheatre

6 aug 2009
    62
    0
    0
    Ik legde de kleine vaak voor een voeding even op zn buik (max minuut of 2) of korter als hij aangaf het zat te zijn.. tot hij zelf besloot op zijn buik te gaan rollen..

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik leg Lisa alleen in bed op haar buik en dat lijkt me wel genoeg (ze ligt ook heel veel wakker in bed). Ik moet er juist weer op letten dat ze genoeg op haar rug ligt, aangezien ze best veel in de wipper zit en ook nog even bij mij en dan meestal wel weer moe is (en dan dus op haar buik ligt).

Deel Deze Pagina