welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

zag vanmiddag bij de C&A heeeeeeeele leuke jasjes, bodywarmers en andere kleding voor de herfst/winter hangen.. maar, nou komt het probleem.. wil dat dus vandeweek al aanschaffen, maar hoe weet ik nou welke maar mijn meisje heeft in de herfst en winter?

ze is nu 10 maanden en zit op 86.. al een tijdje..
    iemand een idee?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Pfff, lastig te zeggen altijd! Ik zou 1 maat groter pakken (wat is dat eigenlijk? 92?), want zo hard groeien ze niet meer. Maar mijn dochter zit echt in een heeeeeele andere maat dan jouw dochter (heb net broekjes gekocht in maat 74 omdat ze die nog niet had ;)), dus wat dat betreft kan ik het niet zo goed inschatten!

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Sow, grote dochter heb je :) Hoe zit haar kleding nu? Als het al vrij strak zit, dan zou ik zeggen pak maatje 92. Je kan ook een truitje en broek meenemen om de nieuwe kleding op te leggen, dan weet je een beetje hoe het valt.

4. p1982

p1982 Niet meer actief

zo dan heb je een grote dochter zeg, van mij is bijna 10 maanden en zit nog in 74 en soms 80

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen idee. 86 is namelijk heeeel groot voor een meisje van 10 maanden

6. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Inderdaad!

Aaron zit nu in 80 qua bovenkleding en 74 qua onderkleding. Als ik al iets zou kopen voor het najaar, dan zou ik voor 86 gaan.
    Maar ik koop eigenlijk pas als ik het nodig heb, omdat ik het anders zonde van mijn geld vind.

7. caroline16

ik snap dat jullie allemaal vinden dat ik een grote dochter heb, maar ik vroeg hier om advies welke maat ik moet nemen, en omdat telkens te horen dat ik een grote dochter heb (lees: 86 is namelijk heeeeeeeel groot voor een meisje van 10 maanden) dan is dat niet zo leuk. ;)

maargoed, bij sommige kleding van maat 86 zit ze nog ruim, andere al iets krapper.. ik neem gewoon een setje kleding mee naar de winkel, en dan kan ik vergelijken.. ;)

8. miffy11

miffy11 Niet meer actief

probleem heb ik hier ook, heb ook al droomjasjes gezien voor de winter. vind het zo belachelijk dat we dat in de zomer al moeten kopen!!
    zeker voor mila, ik kan kiezen uit 18-24 maanden, of 2-3 jaar. mila is klein voor haar leeftijd, maar ze moet er over een half jaar wel in passen. weet echt niet welke ik moet kopen..

in jou geval zou ik 98 doen denk ik. als ik naar mijn meisjes kijk ga ik uit van 1 maat per 3 maanden, en zeker met jasjes is het wel fijner als die wat groter vallen, als er nog een dikke trui onder moet.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hoe lang en zwaar is ze nu?

Ik denk namelijk dat ze van de winter ook nog wel in 86 past, Milan heeft daar echt een jaar ingezeten en is daar nu net pas uit (hij is bijna 2).

10. caroline16

vorige maand was ze 75 cm en 11,5 kg
    dus nu zou het dan 78 cm en een kilo meer zijn ofzo..

ik ben zo bang dat als ik het in 86 haal, het straks te klein is.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik pakte het boekje van het CB er bij en bekeek zijn groeilijn :) En nam dan januari als uitgangspunt. Klopte aardig! Maar hij groeit dan ook precies volgens de lijn.

Ik gok op maat 92. Jasjes vallen wel meestal wat groter.

12. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    86 bij 10 maanden:$
    wowwwwwwww hoelang is ze dan?
    en wat weegt ze
    mijn dochter is 20 maanden en zit in maat 80/86

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ja sorry hoor maar het is toch ook heel groot
    het zou zo zijn dat ze nu al 86 cm lang is?
    of koop je op de groei:)

14. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    maar ze heeft het niet voor haar lengte nogig zo te zien

je moet ook de armlengte opnemen bij een jas
    'het is geen gezicht als dat mega lange mauwen zijn
    maat 98 lijkt me echt iets te groot hoor!
    maar maat 92 is voor 2 jaar in mijn ogen ook nog te ruim.
    ik zou lekker wachtten en per maat passen wat je nodig hebt

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Niet om vervelend te doen hoor, maar lijkt me sterk dat 86 snel te klein gaat worden. Milan is 14 kilo en 88 cm en zit nu pas in 92.

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    ik zou gewoon een maat groter kopen :)

Liam is 16 maand en zit in maat 92 soms al 98 truitjes en maat 74/80 broeken. Liam is ongeveer 85 cm en weegt 10 kg. Hier is het een lang bovenlichaam en kleine beentjes haha

liefsz

17. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @ renate

moeilijk hoor, maten schatten. Ik denk zelf dat yukl een goede tip had.. proberen de groeilijn te volgen. Hier gaat het echter al meteen niet op, de lengte blijft wel volgens het lijntje, maar sinds ze kruipt en staat blijft haar gewicht wat achter.
    Kortom.. weinig advies grin...sorry ;)

ps...hier ook een mama van een reusje hoor;) Nu bijna 11 maanden en 78 cm en 10 kg en ja ze draagt ook al tijden truien maat 80 en 86 en broeken 74 zijn te kort en ja ik krijg ook steeds te horen..wat is ze groot.

18. veertje

veertje Fanatiek lid

Er is mij ooit verteld dat kids een zomer en een winter dezelfde maat hebben vanaf maatje 80/86 (bij Stijn was dit ook zo maar dat kan bij andere kids weer anders zijn)

Ik zou een jasje maat 86 pakken en eentje van 92 en kijken of daar een groot verschil tussen zit, is het verschil niet heel erg veel zou ik een 92 nemen en anders 86.

Ik kan me bij Stijn nog herinneren dat er best veel grote verschil zat tussen 86 en 92

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Erg lastig, heb hetzelfde probleem. Ik denk dat ik 2 maten groter zou nemen (heb ik ook met de zomerjas gedaan en die zat in de lente vrij ruim, maar denk dat hij hem in september gegoten zit). Tja, je moet er toch ook de hele winter mee doorkomen, ga er tenminste vanuit dat je geen 2 winterjassen wil gaan kopen..
    Succes met je keuze! (enne vind het trouwens wel meevallen hoor, hoe groot ze is;))

20. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Kan best zo zijn dat 86 groter valt dan maat 92! Ene is van de babycollectie en het andere van de peutercollectie.

C&A valt trouwens niet heel erg groot! Mijn dochter past van c&a mt 92 van shirts ook prima terwijl van andere merken ze 80 of 86 draagt.
    Broeken heeft ze 80 van en die van c&a passen perfect terwijl die van andere merken vaak te lang en/of te breed zijn.

Overigens denk ik dat ze met 75 cm en 11,5 kg nog een hele tijd in 86 moet passen. Qua lengte zou 80 toch ook moeten passen zou je denken? Mijn dochter zat met 75 cm nog in maat 74.

Tja De ene is groot (want 10 mnd en maat 86 is gewoon groot, 75 cm klinkt minder extreem) en de andere is klein. Ik krijg ook altijd te horen dat mijn dochter klein is, daar word ik niet boos om is gewoon een feit!

Deel Deze Pagina