wat is ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nachtvliinder, 5 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    ik hoor iedereen of veel mensen over een dagritme praten.. de enige ritme die ik heb is dat mijn kindje om de 4 uur te eten krijgt! maar een slaap ritme heeft hij niet!
    ik stop hem in bed als hij in zijn oogjes wrijft of stilletjes vooruit aan het staren is, met zijn waterige oogjes..

Maar dat kan 5 minuten na de fles zijn of anderhalf uur na de fles..
    Hij slaapt ook maar half uur tot 3 kwartier en dat een aantal keer!

en de andere handelingen doe ik dan wel in een bepaalde regelmaat bv eerst badderen en dan eten.. Even inbakeren muziekje aan en dan slaapt hij in.

of eerst eten en dan luier verschonen ff samen spelen en dan in de box?

Doe ik iets fouts? Leert mijn kindje dalijk wel een goed ritme aan?

liefs nachtvliinder

2. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier hetzelfde hoor, er is niet echt ritme te ontdekken hier. En slapen ook erg kort. Uurtje maximaal. Met de voedingen is het de laatste tijd wat voorspelbaarder, qua tijden dan. Wel om de 3 uur.. :(

Wellicht hebben we gewoon kindjes die niet aan ritmes 'doen'? Zolang ze vrolijk en alert zijn als ze wakker zijn en goed slapen 's nachts lijkt me niet zoveel aan de hand, toch?

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ritme is (in mijn beleving) maar net wat je zelf prettig vind.

Voor mij was dat altijd de handelingen in dezelfde volgorde (wakker worden, verschonen, flesje, spelen en naar bed bij eerste tekenen van moeheid bijvoorbeeld).
    Ritme kan ook zijn alles op een vaste tijd....

Kortom: gewoon doen waar jij en je kindje je prettig bij voelen!

4. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ritme is volgens mij gewoon het volgen van de behoeftes van jouw kindje en uiteindelijk zal daar een bepaalde volgorde inkomen aangegeven door jouw kindje
    thijmen heeft hele vaste dingen wordt altijd rond 9 uur wakker is bijna altijd na een uur weer moe etcetera

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook alleen een ritme qua voeden, qua slapen is het elke dag weer verschillend! Ook qua spelen, wandelen, badderen, elke dag weer anders!

6. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    haha een ritme in slapen is hier ook ver te zoeken. Fenja slaapt wat ze nodig heeft, en meestal is dat niet veel. Dus hier ook geen ritme wat slapen betreft. Helaas......

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    meid maar je niet druk! het komt allemaal vanzelf!
    hier had ik dat ook ttaal niet en eerlijk gezegd wilde ik dat ook niet!
    en heir is het nu ook een redelijk gewoon ritme tja elke dag wel een beetje anders maar jullie vinden straks samen een echter ritme van slapen en eten natuurlijk....

verder alleen genieten! de rest komt wel!

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ons ritme gaat ook niet verder dan het voeden om de 4 uur. Slapen overdag? Dat is voor kleine baby's... Jelle heeft alleen niet in de gaten dat hij ook nog klein is.. :D

De dag gaat zoals hij dat wil, het is elke dag anders, en dat is al vanaf het begin zo geweest. Hij doet het er goed op, dus ik maak me er maar niet meer druk over.

Al moet ik eerlijkheidshalve wel bij zeggen dat hij na de fles van 19.00 gaat slapen en dan slaapt to 9.30 de volgende ochtend, met een flesje om 23.00 en een flesje om 7.00... Al met al is Jelle hier tevreden mee, en een tevreden Jelle, betekent een tevreden mama.. :D

Doe gewoon wat voor jou en je baby goed voelt. Dat is denk ik het beste uitgangspunt.

9. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    hoi meiden!
    bedankt voor jullie reacties!
    Ik volg idd mijn gevoel! in mijn eerste berichtje vertelde ik nog dat hij echt hazeslaapjes maakte.
    SInds ik op 4 flessen zit van 210 maakt hij een lekkere ruk van zeker anderhalf uur!
    ik begin idd iets meer ritme te zien in eten spelen en slapen..

Maar de tijden zijn altijd anders..
    Goed ik moet me er niet druk om maken , en alles komt! als het maar komt voordat hij de deru uit gaat! ;)

fijne zondag nog!

10. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Hier hetzelfde: elke 4 uur een fles van 180 cc, 's nachts niet meer.

Slapen lukt alleen als meneer daar echt klaar voor is. Hij gaat wel wakker naar bed bij de eerste tekenen, maar die doen zich steeds op andere momenten voor. Op 'goede dagen' slaapt hij tussen iedere voeding 1,5 á 2 uur aaneengesloten. Op 'slechte dagen' doet hij hazeslaapjes en soms zelfs helemaal niets tussen twee voedingen.

Nou ja, hij is tevreden en zeer vrolijk, dus...

Deel Deze Pagina