Dringend advies graag!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamavjulia, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Mijn dochtertje is ruim 9 maanden en al de hele week echt verkouden. Ze zit ook vol zeg maar dat hoor je als ze hoest.

Nu heeft ze sinds 2 dagen hoge koorts. Ze stond vanmorgen alweer op met 39,6 best hoog. Ze wil dus echt niks niet eten, drinken minimaal, niet spelen alleen maar bovenop me liggen of in bed en alleen maar jammeren/huilen.

Nu weet en snap ik echt wel dat baby's snel koorts hebben en ook hoge koorts hebben. Maar ze oogt zo ziek. Als ik de huisarts ga bellen weet ik al dat ze gaat zeggen och mevrouw is heel normaal. we kunnen niks doen. En ik wil ook niet zomaar gaan bellen.

Wat zouden jullie adviseren? doen?

2. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Ik zou bellen als je het niet vertrouwd. Daar zijn ze voor.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    bellen! weet zeker dat je langs moet komen en ze even alles controlen.
    verder kun je zelf neusspray zoutoplossing gebruiken, ui naast het bedje, bedje schuin zetten, evt extra water geven en verder lekker laten slapen, dan knappen ze t snelste op
    en natuurlijk zetpilletje geven.

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja, altijd doen!
    Ook al is het voor je eigen gemoedsrust.
    Beterschap voor je meisje en luister altijd naar je moedergevoel.

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bellen hoor, je kunt nu echt nog niet weten wat ze dan gaan zeggen ;) En als er wordt gezegd;'Ach, is normaal, hoort er bij!' dan zeg jij gewoon dat ze echt ziek is en je wil dat er even naar haar longetjes wordt geluisterd en naar haar oortjes wordt gekeken.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Dankjewel dames.
    Heb net gebeld en de assistente ging overleggen met de dokter of het kon wachten tot maandag;)

ze vertelde dat het maximaal 4 dagen mocht duren, zou dan dus zaterdag zijn maaar dan zijn ze er niet. Heb gezegd dat ik zo niet het hele weekend ga zitten. Ik wacht af

7. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Vervelend zeg

mocht je er iets aan hebben. Luuf helpt hier super goed. Bij echt verkoudheid smeer Ik het op de bordt rug en onder de voeten. Ze kunnen dan stukken beter slapen

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Geef je al paracetamol? Vaak voelen ze zich dan beter en gaan ze beter eten en drinken.

Als je kindje minder dan de helft aan vocht binnen krijgt en/of te weinig plast is het altijd een reden om meteen te bellen!

Verder evt met hoofdeinde van het bedje iets hoger, mits je kindje niet net zoals bij ons op verschillende manieren in bed ligt.
    Waterbakjes op de verwarming voor een hogere luctvochtigheid, luuf smeren, neusspray... op de rug en borst wat trommelen zodat het slijm losser komt. Evt kijken of er wat slijmoplossends is voor d leeftijd van je kind?

9. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    @Sandana mijn huisarts vind van niet;)

ze heeft 3 weken geleden nog een flinke buikgriep gehad. Duurde 10 dagen nauwelijks gedronken en eten echt zo goed als niks. Spugen en diarree hield niks binnen maar verder geen koorts.

Huisarts zei bel over een dag of vier maar terug. Daarom wilde ik al niet bellen want hij is nogal moeilijk als je wil langskomen.
    Terwijl ik echt nooit ga.

Luuf smeer ik al, paracetamol geef ik ook, bedje staat al schuin vanwege reflux..

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Nou het deed pijn volgens mij;) maar ik mag morgenvroeg langs komen.:)

11. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Fijn dat je langs mag komen. Ik hoop dat je dochter zich snel beter gaat voelen..

12. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wat bizar dat je niet mag langskomen van je huisarts!
    Krijgen ze geld voor toch?

Een vriendin van me is doktersassistent. Zij zei pas tegen me dat bezorgde moeders (en dat merk je wel bij doorvragen) ALTIJD mogen komen omdat hun praktijk vindt en denkt dat moedersinstinct zo vaak goed zit, dat dat de moeite waard is om na te kijken...

Succes morgen!

13. Niekepiek

Belachelijk, dat ze daar niet het zekere voor het onzekere in nemen.
    Kinderen en volwassen, ok... maar baby's moeten toch echt wel gezien worden vind ik.
    Moederinstinct zegt vaak alles.
    Beterschap met je meisje.
    Ik ben benieuwd morgen.

14. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Dankjewel meiden. Ja mijn huisarts is erg voorzichtig met langskomen.

Wat ik jammer vind en dat heb ik de assistente ook verteld. Ik bel nooit! alleen als ik mij echt zorgen maak.

Mijn meisje is gewoon echt heel ziek en heeft alleen maar gelegen vandaag. Als ik maar naar het toilet wilde gaan of iets wilde doen liet ze zich gewoon op de grond vallen als een lappenpop en begon dan echt hysterisch te huilen.

Echt zo sneu..:( gelukkig ligt ze nu in dr bedje te slapen met een goede zetpil. En mama straks naast haar.

Ik ben benieuwd morgen.

15. adi

adi Niet meer actief

Ik snap niet dat je je zo afhankelijk stelt van een huisarts. Hij verleent jou geen gunsten, het is zijn werk!
    En een kind dat zo slap en ziek is moet door een arts worden gezien.

Waarom bel je niet naar de hap? Heeft ze niks gedronken? Heeft ze nog steeds koorts? Is ze alert en vrolijk? Plast ze goed?
    Als deze antwoorden afwijkend zijn zou ik vanavond naar de hap gaan.

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,194
    0
    0
    Zo weer terug van de huisarts. Een fikse oorontsteking in het rechtse oor en links beginnend. Longen niet helemaal schoon en keel erg rood maar twijfel ontsteking of niet.

Antibiotica kuur gekregen en over 3 dagen terug komen.

@AdI als ik niet langs mag komen bj de huisarts wat moet ik daar dan mee? heb gezegd dat ze niks deed als alleen liggen, en af en toe een beetje drinken (liggend) ze was echt een lappenpopje en koorts die is ook niet weg geweest. Hij vond dat de koorts zijn werk wel zou doen en de infecties te lijf zou gaan.

Mijn dokter is nogal een nuchter type;) ben blij dat ik gisteren volhield dat ik het echt nodig vond om te komen.

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,817
    2,674
    113
    Beterschap voor je meisje! Hopenlijk knapt ze nu snel op.

Heb je al eens overwogen om een andere huisarts te nemen? Het lijkt mij belabgrijk dat je je altijd serieus genomen voelt door de huisarts.

18. Niekepiek

Zo zeg, dan blijkt maar dat je arts het niet bij het goede eind had.
    Dit meiske heeft antibiotica nodig.
    De koorts, had nu echt niet voldoende zijn werk kunnen doen.
    Als jij had afgewacht, zoals de arts zei, dan had je meisje onnodig meer pijn moeten leiden. Sneu!
    Goed dat je toch hebt doorgezet.
    Het is toch van de zotte dat jij je huisarts om een gunst moet vragen, om alsjeblieft langs te komen, en ze jou dat niet in dank af nemen:(.
    Ik zou een andere huisarts zoeken, waarbij ik me wel prettig voel om langs te komen of te bellen.
    Veel beterschap voor je meisje.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Wat goed dat je toch doorgezet hebt om toch te komen!
    En wat een ongelofelijke sukkel die huisarts van jou :x ik zou meteen een andere zoeken! Alsof je op je knieën moet vallen om alsjeblieft langs te mogen komen :$ rare vogel die huisarts!!!

Ik heb echt een top huisarts, mag altijd komen, voel me altijd serieus genomen en hij zegt ook altijd 'liever 10 keer teveel dan 1 keer te weinig' zegt ook altijd dat als ik twijfel ik gewoon moet bellen en me echt niet bezwaard hoef te voelen. Zo hoort een goede huisarts te reageren, en geen reactie van 'laat de koorts zijm werk maar doen' Jezus wat een sukkel zeg :x
    Als ik het niet vertrouw bel ik ook zonder twijfel naar de hap, voel me dan echt niet bezwaard als het om de gezondheid van mijn dochter gaat.

20. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou in dit geval toch ook een andere huisarts gaan zoeken hoor... Mijn huisarts is een hork van heb ik jou daar, maar hij heeft nog nooit gezegd dat ik niet met mijn dochter mocht langskomen; sterker nog, toen ze minimaal spruw had met 4 maandjes (had ik zelf vastgesteld) is hij zelfs even hier op huisbezoek geweest zodat ik niet met haar naar de praktijk hoefde te komen (is niet ver, maar hij vond 't niets om zo'n jong kindje in de wachtkamer tussen hoestende mensen te laten zitten). En ja, dat levert hem natuurlijk ook geld op, maar wat kan mij dat schelen? Dat wordt gewoon mooi vergoed.
    Huisartsen die baby's niet willen onderzoeken (even longen luisteren, oortjes bekijken, verhaal van moeder aanhoren), dat vind ik echt schandalig.

Share This Page