hoi hoi, ik weet dat BV op verzoek goed werkt, dit heb ik nl ook gedaan vanaf de geboorte, maar elke dag is het schema anders, omdat het nog niet allemaal via een vast ritme gaat (logisch natuurlijk). Soms komt ze 2x 's nachts, maar ook 2x is ze maar 1x gekomen. Zoals vanacht, laatste voeding was 22:30 en toen kwam ze om 04:00u. Daarna kwam ze: 08:15 11:45 15:15 18:15 nu slaapt ze nog..... in de nacht dus langer dan 4 u ertussen, maar overdag toch ook 3,5 uur, op 1x uitgezonderd dus...ik vrees nu dat ze het vanacht gewoon weer gaat inhalen door elke 3 u te komen.. eigenlijk had ze om 21:15 u weer mogen drinken, maar ze slaapt nog. HAar laatste voeding zal dus wel rond 22:00 uur worden... nu mijn twijfel: had ik haar toch om 21:15 u wakker moeten maken en dan om 24:00 u nog een keer zodat ze daarna de nacht in kan? In de hoop dat ze dan pas weer om 04:00 u of 05:00 u komt? Aan de hand van de nachtvoeding en de 1e ochtendvoeding krijg je je schema van de dag een beetje in zicht.....maar in hoeverre hanteren jullie een strak regime van elke 3 uur voeden? want wakker maken valt natuurlijk niet onder "voeden op verzoek". Volgende week gaat mijn zoon weer naar school en moet ik om 08:10 u klaar staan met 2 aangeklede kinderen die gegeten hebben en natuurlijk de baby die ook gedronken moet hebben. (ps...elke voeding duurt nog gemiddeld 45 minuten...is dat bij jullie ook zo?) Ik zit dus echt te kijken hoe ik straks met schooltijden weer een beetje een ritme krijg...zonder met een hongerige baby op het schoolplein te moeten wachten... Heeft wakker maken bij julie zin? Op de dag elke 3 uur zodat ze 's nachts wat langer wegblijgt? En hoelaat is bij jullie de laatste voeding? Ik ga graag vroeg naar bed, maar ja, er 2x uit voor een voeding is ook niet alles...tips zijn dus welkom..(in hoeverre ons kleine meisje zich iets laat opleggen natuurlijk)
Wil je op verzoek voeden of op schema? Want dat verschilt nogal en ik kan het niet helemaal opmaken uit je post. Ik ging gewoon slapen als ik moe was en werd wakker als mijn zoontje wilde drinken. Ik maakte hem nooit wakker. Helemaal niet met 17 dagen pas. Als je een schema gaat volgen houd je overdag om de 3 uur aan ofzo, maakt je kind da wakker, en laat het 's nachts komen wanneer het honger heeft. Het schema start dan vanaf de ochtendvoeding.
ik heb mijn meisje wel gevoed voor de ik zelf ging slapen . dan kwamen we 9 van de 10 keer de nacht wel door nu slaapt ze gelukkig (al 6 maanden ) door maar maak ik nog steeds wakker voor n laatste voeding als ik zelf ga slapen toen ik nog met schooltijden zat deed ik haar nog even snel voeden voor ik weg ging , en de rest op verzoek dat ging prima .
Als een kind zo jong is dan bestaat er helemaal geen 'laatste voeding' volgens mij. Ik heb altijd op verzoek gevoed, aar dat was ook wel eens op mijn verzoek, bijvoorbeeld voor ik zelf ging slapen (baby lag naast me) en voor ik in de ochtend de deur uitging om naar mijn werk te gaan. Maar goed, kind was toen wel wat ouder dan 17 dagen... Ik zou zeggen, probeer gewoon in de ochtend je baby vol met melk te hebben voor je de andere kinderen naar school moet haasten. Kan hun vader ze niet gewoon ontbijt geven en aankleden? En is er misschien een moeder in de buurt met wie ze mee kunnen, zodat jij na de eerste schooldagen wat meer rust in je dag hebt? Met een baby zo jong zou ik de andere kinderen op school laten lunchen, je wordt echt gek als je met een kleine baby vier keer per dag op en eer naar school moet!
hier voed ik geheel op verzoek, en geen dag ziet er dus hetzelfde uit. ze heeft wel vanaf week twee ongeveer dat ze rond 21 u de nacht ingaat. de ene keer is dat 20.45, de andere keer 21.15, maar rond die tijd. de rest van de dag is totaal geen pijl op te trekken. heb ook geen idee hoe vaak ik voed. het ziet er ongeveer zo uit nu: 3.15 6.15 8.00-10.00 een aantal keer 13.00 16.00 19-21 een aantal keer maar dit schema wisselt dus enorm... het voeden duurt hier overigens max een kwartier. ze drinkt vlot twee borsten leeg. ik zou 's ochtends de baby drinken geven voordat de drukte in huis begint, dus rond 7 uur, dan slaapt de baby daarna wel weer verder en heb je kans de andere kinderen klaar te maken. (hier heb ik het geluk dat mijn vriend onze oudste naar school brengt vanaf mei, dus ik heb dat gehaast in de ochtend niet) 's avonds zou ik de baby ook niet wakker maken, maar zelf laten komen. ik heb namelijk ervaren bij mijn oudste twee dat als we dat een keer probeerden dat we ze totaal uit hun slaapritme haalden en dat ze daardoor in de nacht heel onrustig waren. dit doe ik dus daarom niet meer. succes!
ik voed ook op verzoek, maar ik heb al gauw vanaf het begin de "laatste "voeding op mijn verzoek gegeven.. Hij drinkt altijd al om de 3uur ongeveer ( regeldagen natuurlijk minder of gewoon sommige dagen lopen anders) Maar ik zorgde dat ik hem altijd zo rond 20-21u voedde en op bed legde...nog steeds... soms stuur ik dat al aan in de middag als ie toch al wakker is...dus stel hij komt 15uur ( dan zou hij 18 en 21 komen) Dan geef ik bijv al 1730 om 2030 uit te komen...Of doe hem al eerde in bad ofzo... Mn zoontje heeft dat ook ehct als bedtijd...ngo steeds....bij mn oudste eigenlijk ook zo gedaan..dus nu hoeft het nooit meer, hij komt zelf al om die tijd.. Denk vanaf 3 weken dat ik dat er echt in heb gegooid...ik vind het persoonlijk handig en mn zoontje heeft er nooit om geklaagd.. ( ik haal hem niet per se uit een diepe slaap hoor, dat weer niet)..maar soms kreunt ie al en dan pak ik hem gewoon gelijk, terwijl hij soms met een speentje nog door zou slapne bijv..
Jemig meid wat een gereken! Er zit geen max aan borstvoeding hoor, waarom laat je de klok niet lekker varen en voed je je baby wanneer hij daarom vraagt? Dat is zo veel relaxter. S Ochtends kun je dan gewoon aanleggen als het jou uitkomt zodat je inderdaad een "baby vol melk" hebt wanneer je de deur uit moet .
Ik voed ook op verzoek en mijn dochter heeft pas sinds kort eindelijk een ritme, zo'n kleintje valt nog niet echt in een ritme te krijgen vrees ik. Wat ik je kan aanraden is een geweven draagdoek te kopen. Als je dan de kinderen naar school brengt doe je de baby erin en dan is ze echt wel even stil of in slaap. Werkt fantastisch!
ik heb de laatste dagen dat ik haar de 'laatste' voeding in de fles geef. dit is alvast om te wennen aan een flesje. het fijne is dat ik dan straks misschien een beetje johannesbroodpitmeel erdoor kan doen zodat het wat dikker wordt als een soort van pap. en dus wat langer kan slapen. gisteren heb ik haar voor het eerst wakker gemaakt om 23.00 ze heeft toen 70 cc gedronk (ze snap het flesje nog niet echt). en daarna sliep ze tot 2.30. en kwam ze weer om 6.30. ook hier zit ik straks met het feit dan manlief en ik weer naar school moeten en zoonlief naar het kdv. ik denk dat ik haar wakker ga maken om 6.00 voordat de rest wakker wordt. dan kan zij lekker rustig drinken en kleed ik haar alvast aan. daarna kan ze nog even slapen en heb ik tijd voor me zoon om die klaar te maken. voor de rest voed ik op verzoek maar wel ook een beetje in mijn schema. ik probeer dus de 3 a 4 uur in de gaten te houden. de ene dag houd ze er 3 uur tussen en de andere 4. de dagen hebben niet steeds de zelfde starkt tijd. de tip van een geweven draagdoek is echt een goede. ik heb er ook 1 en ben er super blij mee. probeer deze week alvast proef te draaien. dan kan iedereen weer wennen. zowel jij als je kids. dat geeft veel meer rust. heel veel sterkte
Mijn zoontje heeft totdat hij twee maanden oud was, een laatste voeding tussen 23.00 en 00.30 gekregen. Daarna sliep hij door tot 04-05 uur. Nu zijn we heel bewust aan het "regelen" (dus even niet op verzoek gevoed), dat hij de laatste avondvoeding wat eerder krijgt. Nu drinkt hij voor het laatst om 20.30, gaat daarna slapen tot 3 uur in de nacht. Ik zou bij zo'n kleintje nog niet teveel regelen joh! Wel zou ik haar om 7 uur bijvoorbeeld even voeden, zodat ze iig niet hongerig is wanneer de jongens naar school gebracht moeten worden. Succes!
Hier is ze de hele dag beneden en neem haar s avonds mee naar boven rond 22.30/23.00u. Als ze in slaap gevallen was (meestal is ze onrustig s avonds) wordt ze dan weer wakker en drinkt ze nog weer. Meeste nachten komt ze nu rond 5 uur/half 6, erg lekker dus. Nu is ze overdag en s avonds onrustig dus wel lekker dat de nachten hier goed gaan.
Mijn zoontje is nu 18 dagen en krijgt volledig BV. Ik hou me wel aan tijden tenzij hij eerder komt en echt wilt. In principe voed ik om de ongeveer 3 uur. De laatste voeding geef ik tussen 23:30 en 00:30 dan slaapt hij ongeveer 5 a 6 uur door. Er is mij verteld dat je zeker in het begin niet langer dan 3,5 uur tussen een voeding moet laten zitten (behalve snachts) dit ook omdat je de BV goed op gang moet houden en hoe minder je voed des te meer kans heb je dat je BV terug loopt. Ik ga over een paar weken afbouwen met BV om zo over te gaan op de fles dit i.v.m. mijn werk. Hoe ik het allemaal gaat doen?????? geen idee dat bespreek ik met het CB. Maar voor nu hebben wij een strak ritme qua voeden en slapen. Wij voelen ons hier prettig bij, zo hebben we alles zelf in de hand