Hoi, Mijn zoontje van 18 maanden heeft sinds een paar dagen een ontzettende vastzittende hoest, soms heeft hij een hoestbui waar hij moeilijk uitkomt door het slijm. Die kan zo een halve minuut duren. Ik ben bij de huisarts geweest maar die zegt dat er weinig aan te doen is. Hij heeft verder geen snotneus of iets dergelijk. 's nachts word hij ook helemaal overstuur wakker van die hoestbuien. Z'n matras iets omhoog doen heeft geen zin omdat meneer z'n hele bed doorkruipt. Iemand nog huis tuin en keuken tips voor de hoest of het slijm?
Hier een peuter van 2 jaar die ook al weken aan het hoesten is.Ook bij huisarts geweest maar het zit niet in de longen.Hier wil Bisolvon weleens helpen.De aardbeiensmaak voor kinderen.Ze is ook veel verkouden en heeft continue waterige ogen dus alles zit een beetje vol van boven. Is denk echt een kwestie van slijten. Goed ventrileren op zijn kamer en melkprodukten even mijden.
Hier ook een zoontje die wakker wordt van al het hoesten. Ik gebruik nu sinds 2 dagen Daro thijmsiroop (mag vanaf 6 maanden) en het lijkt te helpen: voor het eerst sinds 2/3 weken slaapt hij weer door 's nachts.
Thijmsiroop mag vanaf half jaar. Vraag maar bij je drogist. ( ben twee weken terug voor mn zoon geweest) Had zelf nog thijmsiroop in huis. Van drogist kon ik die ook gebruiken. Dan geen eetlepels geven, maar een 'grote' theelepel of bijv zo'n plastic eetlepeltje voor baby's Mijn zoon gaat s avonds in bad of douche met ademvrij van de zwitsal, maar een scheutje van kneipp menthol in t badwater ( of ander merk met menthol of iets dergelijks) helpt ook om t even lekker los te maken. Ik ben s nachts ook weleens in de douche aan t stomen geweest, alles goed dicht, raam/deur/ventilatie, warme/hete douche aan en poos in de ruimte blijven.
Ohja, zoutwater neusspray. Of zelf een theelepltje zout in kopje water oplossen ( lauw) en met een pipetje of nat watje/gaasje in de neus laten druppelen. Werkt slijmverdunnend. Kamillethee werkt ook slijmverminderend. ( heeft ook allerlei andere gunstige effecten op de gezondheid) En even wat minderen met 'zoete' melk produkten, melk, chocolademelk, hagelslag, papjes. Zure melkprodukten kan weer wel, yoghurt, karnemelk Beterschap voor je kindje!
Zoutoplossing neuspray en ik heb van de huisarts noscapine hoestdrank gekregen, staat op vanaf 2 jaar maar mag al bij 1 geven worden zei de huisarts, is gewoon bij de apotheek te koop. Hij knapte snel op en hoeste ook veel slijm en was er echt beroerd van!
Die tijmsiroop helpt hier dus niet, heb het een paar dagen gegeven, maar ze had juist alleen maar meer last van slijm. Nu overgestapt op druppels van VSM voor kinderen van 0-6 jaar. Dit lijkt beter te werken.
Ik kreeg bij precies dezelfde klachten bij dl een pompje mee van de huisarts. Een nacht hoeven gebruiken en daarna was het over..
Beetje off topic maar Ik weet van mijn zoon nog wel dat hij ook deze hoestbuien had en ik kon toen nog overal Balsoclasen zetpillen kopen en dit waren echt super dingen. Hij had geen last meer van het hoesten. Dit is alweer 13 jaar geleden en mijn dochter (1,5 jaar) heeft er nu ook last van maar die dingen zijn nergens meer te krijgen. Weet iemand waarom ze uit de handel zijn gehaald of zijn ze nog wel ergens te krijgen.
Hier zweren we bij Tussikind van VSM mag je elk uur tot max 6x daags geven. Hier meestal de piek in bed dus dan geven we het.
Hier spoelen we dl haar neusje met fysiologisch water, met een open neusje hoest ze meestal al een pak minder omdat die slijmen dan al niet in haar keel komen. Verder gebruiken wij de aerosol (enkel met fysiologisch water + een tipje van een tandenstoker vicks erin). Dit hielp altijd goed voor overdag! Maar 's nachts was het hier ook altijd drama!! Hoestte de longen uit haar lijfje en geraakte er maar niet uit en werd dan natuurlijk overstuur en helemaal in paniek huilend wakker. Tot ik zo radeloos was en een luchtbevochtiger ben gaan kopen , wij en dl deden gewoon geen oog meer dicht 's nachts, elk uur had ze wel zeker een erge hoestbui. Heb een duux luchtbevochtiger gekocht waarbij je eucalyptusolie kan toevoegen en wat een verschil! Ze kan eindelijk terug rustig slapen 's nachts. Zetten hem op van zodra ze in bed gaat (bevochtigd dan gedurende 4 uren) en we horen haar niet meer hoesten , gewoon geweldig ! Gebeurt wel dat ze dan 's nachts nog eens een keertje een hoestbui krijgt, maar dan zetten we hem gewoon terug op (voor 2 of 4 uren, hangt er vanaf) en na dan nog enkele keren te hoesten valt ze weer lekker in slaap en slaapt ze zonder te hoesten door tot de volgende ochtend. Echt mijn beste aankoop geweest !!