Vandaag moest ik bij de huisarts zijn voor het eczeem van onze dochter. Nu heeft ze al een week of 3 een 'pukkeltje' precies op haar voorhoofd. Ik dacht eerst echt dat het gewoon een pukkeltje was (je voelt ook iets een verdikking) en zat te wachten tot hij open zou gaan. Dit gebeurde echter niet. Dus ik vandaag ook even gevraagd aan de huiarts of hij kon zeggen wat het kon zijn. Hij dacht een aardbeienvlek. En eigenlijk ben ik heel verbaasd, want ik heb altijd begrepen dat die vanaf de geboorte groeien, diep-rood zijn en stoppen met groeien rond 6 maanden en dan minder worden. Dit 'pukkeltje' is pas ontstaan bij bijna 5 maanden en ziet er in het geheel niet uit als de plaatjes van aardbeienvlekken die ik op internet kan vinden. Het ziet er echt uit als een jeugdpuistje... Wie heeft er verstand van en kan er iets zinnigs over zeggen?
Heb je er toevallig geen foto van? Verstand heb ik er niet echt van naar mijn oudste geeft wel een aardbeienboek op haar dijbeen. Die was er gelijk na de geboorte en die word nu steeds vlakker en lichter, is dus aan het wegtrekken ze is nu 2,5. Maar ik dacht ook wel dat die er gelijk al bij de geboorte moesten zijn kocht het een echte aarbeienvlek zijn
heb je geen duidelijker foto? mijn zoontje heeft ook 2 aardbeien vlekjes, maar dan op de bovenbenen.En die zijn onderhuids.
Mijn zoontje heeft 1 op zijn achterhoofd, lekker verstopt onder zijn dikke bos haar. Maar ik dacht dat die dingen al vanaf de geboorte er zaten? Ik vind het pukkeltje meer op een gewoon pukkeltje lijken op die foto
Ik vind dit ook meer op een ander plekje lijken. Het aardbeienvlekje van mijn dochter kwam al na drie dagen na de geboorte. Er is trouwens net een topic geweest over aardbeienvlekjes. Staan ook wat foto's in. http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/349165-aardbeienvlek.html
Ik vind dit ook niet echt op een aardbeienvlek lijken... Die van Mira begon ook een paar dagen na haar geboorte.