Ik zit met dilemma. Ik heb veel keuzes maar wat is dan handiger/praktischer? Hoe hebben jullie dat opgelost met 2 kids en 2 slaapkamers (babykamer klein). Situatie: dochter heeft best grote kamer met commode, peuterbedje, grote kast. Als tweede geboren is zal ze geen commode nodig heeft (2.5 jaar). Tweede slaapkamer (babykamer) is best klein: 175 breed en 2.40 lang. Er staat al een kleine kledingkast (meidenkast) voor baby. Optie 1: Er past ledikant in babykamer, die we al hebben, het commode zal ook passen alleen zal dat best krap worden. Dan zal het zeg maar bedje komen tegen het muur met raam(onder raam) en het commode tegenover de meidenkast. makkelijk en goedkoop we hebben alles ervoor al. Alleen dus vrij benauwd en commode zal de helft van ledikant "dicht" maken zeg maar omdat het zijkant tegenkomt. Optie 2: dochters kamer zo laten en in babykamer alleen ledikant plaatsen. Dat betekent dat baby altijd in dochters kamer verschoont wordt en dat voor de nacht moeten we dan in woonkamer doen (wonen gelijkvloers). Maar dan nadeel dat alle kleding hangt/ligt in babykamer dus is heen/weer steeds met baby lopen en niets vergeten. En snachts steeds spullen meenemen. Optie 3: commode en ledikant verkopen en kopen/laten maken commode en ledikant in 1. Dat model wat bestaat op markt Pedro doblo is van MDF en wordt hem niet want wil hout. Laten maken betekent minimaal 400-500 euro (steigerhout, laden, verf etc). Dat past in babykamer maar is dat handig zulke uitklapplank en commode /ledikant in 1? Waar ik ook meezit is dat met 1.5 jaar de tweede kind zal in peuterbedje gaan slapen van dochter. Dus commode heb je dan niet meer. Hoe doe je dan het verschonen?? Optie 4: ledikant in babykamer plaatsen en uitklap wandcommode kopen. Hier moet het ook hout zijn en heb best dure smaak in. Enige wat voldoet is ByBo en is gelijk 500 euro incl luiers houder. En is 75 diep ik neem aan dat je kind van 1+ er niet meer kan verschonen zoiezo qua lengte... ByBo Nathi wandcommode in naturel Heeft iemand ervaring mee?
Je oudste in het kleine kamertje? Is dat een optie? Die heeft geen commode nodig dus hup bed erin en een leuk kleurtje en klaar? Anders op marktplaats zoeken naar zo'n bed met commode in 1. Zo'n uitklapding lijkt me helemaal niks maar dat is persoonlijk. ⥠*Nieuw* Combi-ledikant Houston White - Kinderkamer | Complete kinderkamers - Marktplaats.nl ⥠*TIP* Combi Ledikant Simon - Babywiegjes en Ledikanten - Marktplaats.nl Nieuw voor 300 euro. En anders marktplaatsen op combi ledikant, want zie ze ook voor 250/225 euro tweedehands.
Baby gewoon bij jullie op bed verschonen? Ik heb 2 commodes en nooit gebruikt. De baby kan ook tot het je snachts niet meer nodig heeft in een comfortabele sleeper op jullie kamer. Dan zit je helemaal niet met het probleem van die kleine kamer
ik heb ook 1 grote kamer en 1 kleine. Ik heb de commode op de kamer van de oudste laten staan en ik heb een smal handdoeken kastje in de babykamer gezet om de nachten te kunnen verschonen. Maar de eerste 2 maanden heeft ze bij ons geslapen en verschoonde ik haar op ons bed, dus het kastje is amper gebruikt.
Ik had een commode persoonlijk niet gemist (helemaal niet bij gelijkvloers wonen!). Gewoon een rompertje, pyjamaatje, luier en doekjes voor de break op jullie kamer of in de woonkamer en helemaal geen extra gezeul met spulletjes of slaapdronken spullen bij elkaar zoeken Maar als je het praktisch vind zou ik de commode gewoon op het babykamertje zetten: geeft toch niet als het wat krap is of dat het ledikant deels 'dicht' zit heeft niemand last van helemaal een klein baby'tje niet. Onze oudste sliep toen zij een baby was achter haar eigen kledingkast op onze kamer. In een soort nis dus erachter. Stak 1/3 ledikant uit aan de kopse kant zeg maar en dat vond ze juist een heerlijk hoekje. Zij heeft echt moeten wennen aan een 'ruimere' kamer haha.
Ik zou ook oudste op kleine kamer doen. Wij hebben ook een kleine kinderkamer, en heb juist gekozen voor een hele grote commode met 3 diepe laden, waar al haar spullen incl. kleren inpassen. (Nou slaapt dl er dus niet vanwege te lawaaiig, maar bedje en commode stonden tegen de muur (tegenover elkaar), met nog wat planken rechts vd commode op de muur en we hebben een diepere vensterbank gemaakt met een ondiepe open kast erop, tussen ramen, voor speelgoed. Ik was met indeling wel tevreden...)
Wij hebben nooit een commode gehad (en ook niet gemist), En dochter slaapt dan nog op de tweede verdieping. Gewoon steeds enkele body's bij de hand in de woonkamer en daarnaast elke dag kleertjes klaarleggen. Dus ik zou daarvoor nooit een hele nieuwe uitzet gaan kopen. Al helemaal niet als alles op dezelfde verdieping is. Tegen dan vraag je je oudste toch gewoon om te helpen en een broekje te gaan halen voor de baby?
Maar hoe doen jullie dat verschonen op bed? Ik vind het krampachtig en mijn man is 190 lang ziet dat totaal niet zitten. Ik had ook indd bekeken of dochter peuterbedje in kleine kamer kan met meidenkast samen. Zit ook boeken nis in kamer etc maar ik vrees dat ze miss dat verandering niet zo leuk zal vinden. Op haar kamer heeft ze ook grote sticker met aapjes boom en haar naam op. Dat verplaatsen lukt niet denk ik. Op zich is wel een optie. Idee is was dat als ze 4-4.5 is haar grotere kamer verbouwen tot twee lagen waar dus komt bovenop haar bed plus logeerbed of speelplato en onder grotere kast. Dan baby is tegen die tijd 1.5-2 en krijg hij peuterbedje. Vind het maar lastig wil comfort hebben en ruimte maar is een of andere... Ik heb meestaal creatieve oplossingen voor dingen maar hier kom ik niet uit mis net paar extra cm in breede in babykamer. Dat was vroeger werkkamer die nu verplaatst is in grote nis in de gang met zweef buroplank. Heb het super creatief opgelost zegt iedereen maar babykamer blijft lastig. Ik heb nog tijd weer ik maar denk altijd maanden eerst en bekijk alle opties voor uiteindelijke beslissing. Baby indd zal eerste tijd bij ons kamer in wieg slapen al weet niet het zeker want dochter slaapt helft nacht bij ons en is dan te druk voor baby misschien
Ja kan maar we hebben soort loft achtige woonkamer is zeg maar woonkamer, keuken, eetkamer in open ruimte als je binnenkomt woning sta je midden in. Waardoor dus we geen losse spullen hebben overaal enige wat echt staat hier op kookeiland en eettafel is fruitschaal zelfs stopcontact is in eiland geïntegreerd.. Dus dat spullen voor verschonen zie ik niet hier liggen behalve voor nacht dan. Ik werk ook vanuit huis en heel soms komt klant etc. Ik dacht eerst handig in badkamer miss verschonen maar daar echt geen plek voor wand of staan commode/plank. Na badderen leggen we kussen op de wastafel maar dat zakt best niet prettig voor baby. En is niet eens plek kussen of luiers buiten gebruik opslaan/opbergen.. Ik denk misschien inderdaad beter optie het dochters kamer zo laten en commode daar. En kijken of dat met verschonen lukt (kleding in andere kamer). Misschien ten minste rompertjes onder leggen (is best grote commode en handige). En dan voor nacht steeds het op eettafel leggen extra kleding/luiers/doekjes. En als lastiger blijkt dan kijken of commode toch in babykamer zitten dan. Dat lijkt mij de goedkoopste optie... Dat commode en ledikant in 1 is ook leuk maar als baby 1.5 gaat peuterbedje al in dan heb je nog steeds geen commode meer en blijft voor alsnog een probleem..
Oh nooit een probleem mee gehad (wij zijn allebei rond de 1.85). Verschonen ook op de bank bijv. Gewoon baby voor ons neerleggen, zelf een stukje draaien en zo klaar. Stukje gewenning ook denk ik Zou zelf niet zo snel van kamer wisselen mede naar aanleiding van wat je hier over jullie oudste schrijft. Kan misschien erg veel onrust en verwarring geven.
Maar je hebt toch wel ergens een klein plekje in een kast, lade, mandje etc? Dat het zo te pakken is? En op de wasmachine? Of staat die ingebouwd? Als je simpele/goedkope houten deuren hebt zou je nog kunnen overwegen zo'n opklapcommode aan de deur te bevestigen (danwel van de badkamer, danwel van een andere deur). Maar is wel je deur gehavend als hij weg gaat
Indd verandering kamer dat dochter gaat naar kleine blijft lastig door haar. Daarom weet ik niet zeker of dat lukt. Ze is zo echt pietje precies en als iets afwijkt van haar "patroon" "idee" kan ze best heftig worden. Is alleen optie als je dat haar voorlegt, bed inzet en vraagt of ze dat leuk vind/wil. Dat kunnen we nog voordat we gaan verven eventueel nog proberen Wasmashine in keuken staat geïntegreerd.. Aan deur wandcommode bevestigen denk niet dat de deur het gewicht trekt. is hol van binnen inderdaad zulke goedkope holle houten deuren in stijl jaren 30. En dan ook moet deur dicht en stel dochter of man opent aan andere kant heb je probleem. Maar krijgen jullie geen pijn in rug van verschonen op bed? Als ik op bezoek ben doe ik dat op bank maar ben zelf 1.62 en vind dat ook pittig. En mijn man weigert dan het totaal op zulke hoogte te doen..
Oudste ging met 13mnd in en baby moet omdat anders we geen peuterbedje kwijt kunnen ) kan nog wachten tot hij/ze 2 wordt maar als kind zo zal zijn als mijn dichter ledikant zit gewoon niet meer in na 1.5 jaar zeker. Dochter kan niet gewoon tegen beperking/gesloten ruimtes. Ze sliep 10x beter in peuterbedje. Het is gewoon persoonlijke kwestie en kind kan als die wil/motorisch goed is vroeg in peuterbedje. Al weet ik niet hoe deze kindje zal zijn maar ik kan niet uitgaan dat hij lang in ledikant blijft. Al is dat niet uitgesloten
Nee helder. Vroeg het me gewoon af. Dan zou ik of voor geen commode gaan en bijv. commode op jullie kamer? Is dat nog een optie of is dat te klein. Of voor de oudste op die kamer. Het is voor zo'n korte tijd best wel jammer zo'n bedje. Aan de andere kant lijken ze ook wel weer goed verkocht te worden op marktplaats. Nieuw 300, marktplaats 225/250. Maar goed het is maar je belangrijk je het dan vind. Lastig hoor. Je hebt gelukkig nog even de tijd
Ja indd ook omdat dat via mp wordt het niet. Is MDF dus het moet op maat gemaakt worden van hout. Dan erna verkopen maar indd is best duur voor iets of je niet weet of dat langdurig is. Op onze kamer geen plaats helaas. Indd dan optie het bij dochter laten en kijken of dat wat is. Op zich denk ik dat bed maken met commode aan vast is maandje land dus als dat we later willen kunnen nog steeds dan doen. En wat ook qua winst is makkelijker later verkopen dan set kast/commode/ledikant in zijn geheel dan apart denk ik. Als ik nu commode met bed kwijt moet dan kast moet toch blijven.
Wij hebben eigenlijk in het begin altijd op de tafel verschoond. Die wordt weliswaar niet als eettafel gebruikt, maar als bureau. In de badkamer leggen we het verschoonkussen op de grond. Ben zelf 1.80cm en vriend nog groter, maar nooit problemen mee gehad. Is gewenning, inderdaad.
Ik ben 1.79 en rugpatiënte en man 1.95 en hij had een soort van tafeltje gemaakt wat we gebruikte als commode op de grote tafel, zie fotootje...