Slapen pyjama of slaapzak of allebei?- 4 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by SandraVA, Jul 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SandraVA

SandraVA Lid

Jul 12, 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Ik ben benieuwd hoe iedereen het hier doet met het slapen.
    Mijn dochter is nu 4 maanden en sinds een week proberen we haar in een slaapzak te leggen in een rompertje. Maar ik heb geen idee of dat te warm of te koud is met dit weer. In haar kamertje is het gemiddeld 18 a 20 graden. Hiervoor sliep ze in haar eigen kleertjes onder een lakentje en dun dekentje. Dit was opzich ook prima, maar omdat ze de dekentjes telkens van haar af trapt hebben we toch maar een slaapzakje gekocht.

Romper korte mauwen en (zomer)slaapzak?
    Romper lange mauwen en (zomer)slaapzak?
    Pyjama en (zomer)slaapzak?
    Enz... enz... enz...

En dan nog wat ;) .. op dit moment gaat ze om de dag in haar badje en dat doe ik dan in de morgen. Maar omdat ze totaal nog niet door wil slapen hoorde ik van een vriendin dat ik het dan savonds zou moeten doen omdat ze dan rozig zou worden. Smorgens merk ik daar zelf weinig van. Verder hebben wij ook niet echt een ritueel.

Ze krijg rond tienen de laatste fles, boertje laten, even spelen, in slaapzakje en naar bed.

Ik ben benieuwd naar de reacties!

2. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

Aug 1, 2014
    717
    0
    0
    Hi!
    Onze meiden zijn nu gecorrigeerd 3,5 maand en slapen sinds een maand in een slaapzak. Eerst met rompers lange mouwen+slaapzak+lakentje. Nu het zo warm is, wordt het op de slaapkamer ook ca 22 graden en zitten ze in rompers korte mouw+slaapzak(geen lakentje). Vond dat in het begin ook FF spannend dus snachts steeds checken of ze het niet te koud hadden maar nee, nekje prima temperatuur.

Van dat badje savonds heb ik ook wel eens gehoord. Bij ons is het gewoon praktisch niet haalbaar omdat manlief vaak laat thuis is en we een tweeling hebben dus dubbel zoveel werk. Dus bad gebeurd hier oom om de dag in de ochtend. Ons slaap ritueel bestaat uit flesje- slaapzak aan - verhaaltje - muziekje. Rond half 8/8 uur liggen ze dan op bed. Om 11 uur laatste flesje die ze slapend opdrinken.

3. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik doe mijn drieling vaak alleen, mijn vriend is ook pas laat thuis 's avonds en als ik ze in bad wil hebben dan moet dat gewoon gelijk gebeuren. :D Meestal doen we ze ook in de ochtend, maar na warm weer met een hoop gezweet wil ik ze 's avonds schoon in bed hebben of na een hoop geknoei met eten

@TS, je kan vannacht bijvoorbeeld ook alleen een korte romper met lang pyjamashirt aan trekken (het is iets kouder dan de afgelopen weken) en een dun mouwloos slaapzakje.

Je zou het badje 's avonds kunnen proberen met die Zwitsal voor de nacht, zit lavendel in waardoor ze rozig worden.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier slaapt hij ni in een romper korte mouw, een pyjama shirt lange mouw en zomer slaapzak. Toen het warmer was alleen een romper korte mouw met slaapzak en bij extreme hitte zonder slaapzak.
    Hier hielp douchen voor het slapen gaan altijd wel. Wij deden vanaf 2 maanden douchen, pyjama+slaapzak aan, laatste fles met alleen een klein lampje aan op de slaapkamer en dan erna lekker naar bed.
    Na de fles van 22.00 nog spelen zou ik persoonlijk niet doen, lijkt mij toch goed om ze al te laten merken dat de dag voorbij is.

5. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ons meisje is 3 maanden en gaat altijd om 20:00 naar bed. (19:00 fles en een uurtje spelen)
    Dan nog een laatste fles om 23:00 anders red ze t nog niet om de hele nacht te slapen.
    Gebruik hier ook een (zomer)slaapzak omdat ze ontzettend beweeglijk is. Ze ligt echt schuin, ondersteboven, op dr buik en ga zo maar door. Dekens trapt ze af. Ik trek haar aan wat ik ook graag aan zou willen hebben met die temperatuur. Bijna nooit blote armpjes tenzij t hoger dan 25gr op de kamer is. :) pyjama gebruik ik nog niet want ze schreeuwt moord en brand als ze word omgekleed, daar heeft ze een hekel aan

6. anieska

anieska Actief lid

Apr 24, 2014
    447
    0
    0
    Ik heb mijn meissie nu het wat koeler is, ook met romper, en pyamashirt plus zomerslaapzak(zonder mouwen) in bed. Oh ja en een zomer dekentje.
    Ik doe haar ook elke avond douchen of in bad, ik kijk altijd naar mezelf, en vind het zelf s avonds ook fijner, lekker fris in bed:)
    En idd daar worden ze wat loom van...lekker insmeren, fles en dan slapen!

7. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Met dit weer romper met lange mouwen en mouwloze zomerslaapzak..

Ritueel is bij ons : naar boven, slaapzak aan (ev eerst badje), voeden op de slaapkamer waar het stil en redelijk donker is.
    Hier ook altijd savonds in bad, om de 2 dagen behalve bij warm weer of als ze vuil is natuurlijk.

Spelen zou ik zo laat ook niet meer doen. Wij houden het na 19u rustig onder. Geen tv, speelmat enzo. Gewoon met ons gekken of in het park spelen..

8. enerisab

enerisab Actief lid

May 16, 2015
    267
    0
    0
    Mijn ventje van 4 maanden geef ik om 23u een fles met 2,5 schepjes rijstebloem. Met een volle maag lukt doorslapen ook altijd goed. Hier in de avond baden ook niet haalbaar, en ik gebruik zo'n badzitje om te douchen.

Verder afhankelijk van het weer en temperatuur in de babykamer.
    romper korte mouw en zomerslaapzak
    romper lange mouw en zomerslaapzak
    alleen een romper (of kort of lange mouw)
    of in pyjama (als beide slaapzakjes in de was zitten).

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

May 29, 2014
    863
    13
    18
    Hier ligt dl van 4 maanden in een zomerslaapzak zonder mouwen met een romper zonder mouwen en een pyjama met lange broek en lange mouwen.. Ik heb zelf ook nog lekkere pyjama aan dus mag zij dat ook.. Ze voelt altijd lekker aan dus t zal voor haar prima zijn..

10. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    ZL ligt hier met warm weer on een romper met korte mouwen en een slaapzak.... Nu het weer koeler is met een dun pyjama truitje.

Hier gaat hij elke avond in bad. Het is een ritueel geworden. Hij heeft geen droge huid dus gaat dat prima. Hier sliep hij er wel beter van (was gewoon herkenbaar op een gegeven moment: zelfde muziek, badje, pyjama/slaapzak aan, (pap) fles en dan slapen) nu slaapt hij sinds hij 5 maanden is van 19:00 tot 7:00...

11. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik zou trouwens om 22:00 ook niet meer gaan spelen. Het is nacht, dus geen speeltijd meer. S'nachts is het verstandig het zo rustig mogelijk te houden. Werkte hier toentertijd ook en dan lag hij binnen 30min weer in bed zonder te miepen

12. SandraVA

SandraVA Lid

Jul 12, 2015
    6
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Bedankt voor alle reacties!
    Met spelen gedoelde ik uiteraard niet gek met speelgoed etc, maar met liedje, knuffels van mama en papa en verhaaltje.

Ik kom hier een heel eind met uit de voeten! Thnx nogmaals!

13. Lelie1990

Lelie1990 Bekend lid

Jun 2, 2014
    583
    0
    0
    Kan iemand me vertellen waarom het goed is om een slaapzak te gaan gebruiken? Mijn dochter (ruim 3 maanden) ligt gewoon alleen in een pyjamaatje in bed. Denk de laatste tijd wel steeds vaker om een slaapzakje aan te gaan trekken maar vroeg me gewoon af waarom... Ze is een rustige slapen en schopt ook geen dekentjes van zich af..

Hier gaat ze rond 19.30 uur naar bed, schone broek, pyjamaatje aan, flesje en lekker slapen..

14. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Hier draagt ze met dit weer een rompertje met lange mouwen OF een rompertje met korte mouwen & pyjamabloesje, met een zomerslaapzak zonder mouwen

Als het echt warm is enkel romper of pamper

15. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik denk dat de meeste moeders kun kindje een slaapzak aantrekken, omdat hun kindje anders de dekens weg trapt/schopt.
    Hier ook zo'n woelwater, die uiteindelijk onder z'n dekentje belandde toen hij ongeveer 2 maanden was, ook nog eens een buikslapertje, dus toen maar snel in een slaapzakje gelegd.
    Als je kindje gewoon netjes blijft liggen waar ze ligt en geen deken wegschopt, hoeft het niet perse toch? Tenzij je het zelf makkelijker vind.

16. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

Sep 26, 2008
    1,442
    1
    38
    Mijn dochter van 4 maanden heeft altijd hetzelfde ritueel.
    Tussen 17.00 en 18.00 groentenhap, om 19.00 in bad elke dag (niet elke dag met zeep) Dan naar beneden een fles drinken en om 19.30 naar bed (soms iets eerder of ietsjes later) en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend tussen 7.00 en 8.30.

Nu slaapt ze in een dunne katoenen romper met lange mouwen en een dunne zomer slaapzak. Lakentje en dun dekentje. als het warmer is een romper met korte mouwen en mouwloos. Bij erg warm weer geen denken of laken. Ze vind het wel fijn om een dekentje over haar heen te hebben.

17. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Omdat dat veiliger is.
    En eerlijk is eerlijk, omdat t zo ontzettend schattig staat ;)

Share This Page