Heb ik nu zo'n slaapdoosje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door teigetje1, 4 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Ik heb, toen onze meid 8 maanden was al eens topic geopend over of er meer kindjes zijn die zoveel slapen als onze meid.
    Nu is onze meid alweer 11 maanden, en het slapen wordt nog steeds niet minder en is (op een gewone dag als we thuis zijn) maximaal 2,5 uur wakker. ALs we weg zijn dan blijft ze wel wakker en is dan ook gewoon vrolijk, maar als ze een slaapje mist dan wordt dat dubbel en dwars ingehaald de volgende dag.
    Ze is dus nu wat ik al zei 11 maanden en slaapt zonder probleem nog (ik lieg niet) 18 uur per etmaal :) (13 uur s'nachts en 5 uur overdag).
    Zijn er nog meer slaapkopjes met deze leeftijd, of heb ik nu echt zo'n mega slaapmutsje? NIet dat dat een probleem is maar ben gewoon nieuwschierig.

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou hier is het wisselend. Soms slaapt hij 's nachts 12/13 uur en dan overdag ook 3 x 1,5 uur. Maar het kan ook dat hij 's nachts aan het spoken is en overdag maar een half uurtje slaapt.
    Lekker van genieten, heb je iig nog even tijd vioor jezelf!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ruilen? :D Hier wordt er maximaal 3 keer geslapen voor ongeveer 3 kwartier. Ik sta te juichen als ze een uur achter elkaar slaapt!

4. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Gentle, i feel you. Hier inderdaad ook blij met 2 uurtjes slapen overdag :D.

5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier 's nachts wel gewoon 12 uur, maar overdag nog maar een slaapje van zo'n 2 a 2,5 uur.

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier nog een slaapkop. Ze is nu 19 maanden. Ze slaapt van 19.30 uur tot 9 uur en 's middags slaapt ze ook weer drie uren. Toen ze zo oud was als die van jou sliep ze overdag nog twee keer. Na de voeding 's morgens ging ze weer terug in bed tot 10.30 uur. Dan om 13 uur er weer in tot 16 uur en 's avonds om 19.30 uur er weer in.

7. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Nou inderdaad ruilen? :D
    Aaron slaapt 2x per dag 20 minuten en alleen nog maar tijdens het drinken van een fles. 's Nachts slaapt hij wel 14 uur achter elkaar, maar af en toe overdag zou lekker zijn.

Ik denk dat je meisje gewoon veel behoefte heeft aan slapen. Lekker toch?
    Zoontje van een vriendin is 2,5 en die slaapt ook nog steeds veel. Ieder kind heeft andere behoeften lijkt me.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook een slaapkop, ze vindt het ook echt heerlijk om in bed te liggen. Een maandje geleden sliep ze ook nog echt 12-13 uur 's nachts en 2x2/2,5 uur overdag.
    De laatste weken werd het overdag wat minder (2x1,5 uur). Wij wilden haar over laten gaan naar 1 slaapje, maar ze werd ziek. Nu slaapt ze dus juist weer meer (zo'n 3x overdag). Maar als ze weer beter is, dan zal ze wel weer wat minder gaan slapen..

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Totdat mijn dochter een jaar was sliep ze ook veel. 's Nachts 12 uur en overdag 2x 2 uur mistens. (weet het niet meer precies).
    Nu slaapt ze 's nachts 12 uur en overdag 1x2-2,5 uur.
    Geniet er lekker van, straks heb je geen tijd meer voor jezelf ;)

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier van 7 tot 7 (laatste tijd zelfs tot 9 smorgens) en soms van half 9 tot 11, maar meestal 1 middagslaapje, van 1 tot 3 a 4 soms zelfs half 5. maar voorderest lekker adhd, wordt er zelf moe van hahahah

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Oh hier nog eentje die graaaaag zou willen ruilen...
    's Nachts is het misschien wel de klok rond, maar overdag 1x30 minuten??? en soms hooguit 1 keer een uurtje, soms helemaal niet! En dit is al zo vanaf dat hij een maand of 9 was, daarvoor was het misschien net aan 2x20-30 minuten.
    En dat terwijl mama toch eigenlijk van nature echt wel een slaapkop is hoor, maar ja, dat weet hij helaas nog niet he :p

12. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Hier nog zo'n slaapkoppie ;)
    Na de eerste fles gaat hij gelijk weer naar bed, 8:30-11:00
    dan fruithap en even spelen en weer slapen, 12:00-13:30, een boterham en een fles en even knuffelen/spelen tot 15:00 en weer slapen van 15:15- 16:30 dan een groentehap en sap en wéér naar bed van 18:00-19:30, dan sap en spelen, om 20:00 in bad en de fles en om 20:30 naar bed tot 8:00 (wakker maken!!)

Al met al dus maar een paar uur wakker!
    Ik probeer hem nu wel wat meer wakker te houden en overdag 2x te laten slapen i.p.v. 3x, iets langer laten spelen en knuffelen en tussendoor samen boodschappen doen! Hij is altijd vrolijk, wel of niet in bed dus dat maakt niets uit! :D

Heeeerlijk jochie :D

13. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Mijn zoontje is al even ouder dan jouw dochter maar hij is nog steeds een slaapkop. Moet zeggen dat hij ook erg DRUK is als hij wakker is dus wie weet verklaard dat het e.e.a.
    Hij slaapt van 21:00 tot 10:30 en gaat smiddags al weer om 14:30/15:00 slapen tot 18:00. Maar moet hij een keer overslaan is het geen drama gaat dan alleen eerder naar bed. Dus ik heb echt een mega slaapkop, zeker voor een (bijna) peuter.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik had een slaapkop toen mijn zoon 11 maand was ;) Sliep nog veel overdag 2 uren 's ochtends en 2 uren 's middags en dan nog 12 uren 's nachts. En inene werd dit 1 slaapje toen hij ong. 16 maand was. en nu wisseld het de ene keer slaapt hij 3 uren maar momenteel slaapt hij anderhalf uur overdag maar volgende week kunnen het wel weer 3 uren zijn ;) en 's nachts slaap hij nu 13 uren aan 1 stuk.

15. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wauw zou willen dat ik dit had met mijn dochter!
    zei heeft nooit veel geslapen max 2x 45 min

nu is ze 18 maanden en slaapt ze nog 45 min per dag
    dan om 19.00/19.30 naar bed tot half 8

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

mag ik vragen wat jouw eigen ritme op de dag dan is?

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    Amy-lynn gaat naar bed tussen 7 en half 8
    smorgens ron 9 uur wakker en dan ontbijten wij saampjes
    dan gaan we lekker wandelen iets leuks doen en rond 12 uur eten we broodje
    half 1 gaat ze slapen tot 3 uur smiddags
    dan rond 6 uur eten we
    kwart voor 7 7 uur in badje.
    en dan weer bedtijd....

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ja hoor dat mag je!

Als Kyan wordt dan word ik ook wakker:D En savonds gaan we altijd laat naar bed, wel aanvankelijk van hoelaat we op moeten (vriend werkt in ploegen). Ik maak 3 huisjes schoon in de week, en sta dan op zijn vroegst om 9uur op en dan is Kyan dus ook vroeger wakker. Maar op een dag dat vriendlief niet hoeft te werken liggen we er rond 02:00 in en dus rond half 11 eruit. Dus 'mijn ritme' is hetzelfde als die van jullie alleen qua tijd wat verschoven. Komt ook door die ploegen (maae 2x id 10 dagen ochtendienst) en doordat ik niet niet om 8uur bij een baas hoef te zijn.

Als Kyan straks naar school gaat zullen de tijden wel veranderen maar dan is het vroeg zat, tot die tijd geniet ik ervan. Als we iets willen ondernemen doen we dat dus tussen 11 en 2, dat is het enige nadeel.

Tevreden met het antwoord??:D;)

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nee eigenlijk niet:D

ben wel eerljk he!;)

20. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    haha anders is niet altijd verkeerd alleen soms wennen voor anderen.

Deel Deze Pagina