Hoelang kan je eigen gemaakte hapjes bewaren in de koelkast? Wij hebben maar een kleine vriezer en daarvan is 1 la al vol met bv. Dus ik vroeg me af of als ik worteltjes maak voor 3 dagen. Ik dat dan kan geven en dan voor de komende 2 dagen in de koelkast kan bewaren. Wij stomen de worteltjes, en gaan er dan met de staafmixer door (wordt niet helemaal glad, zitten nog wel wat stukjes in) en doen er dan een klein beetje ongezouten roomboter en borstvoeding door.
In het begin max 1 dag en nu twee. Dus op woensdag gekookt, eet die het vrijdag nog één keer. Wij hebben ook één kleine vriezer en op deze manier eet die geen twee x achter elkaar herzelfde. Maar meneer is bijna één jaar dus eet ook vaak volledig mee met ons. Restjes bewaar ik en als ik ruimte heb gooi ik ze in de vriezer. In zakjes down scheelt ruimte in de vriezer, trouwens.
Wij bewaren nooit eten voor ons zelf, mijn man eet alle restjes op lol. Vandaar dat ik daar ook geen ervaring mee had/heb. Dan ga ik mooi nu we beginnen maken voor 3 dagen steeds, want ze moet 3 dagen achter elkaar hetzelfde eten.
Wij bewaren het 1 dag en als het dan niet op is dan gaat het weg, ik vind het niet verantwoord om het langer in de koelkast te bewaren De haccp zeg bijv woensdag open dan vrijdag weg