Zoontje 10,5 maand in Maxi Cosi Pebble mee naar Zuid Frankrijk, of vervolgstoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Leonora86, May 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Leonora86

Leonora86 Actief lid

Jan 29, 2014
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, heeft iemand raad of ervaring met een autostoel en een lange reis?
    Mijn zoontje is 10,5 maand als wij naar Zuid Frankrijk gaan (+1200 km), over 2 weken. Hij past nu nog in de Maxi Cosi Pebble, hij is normaal qua lengte en vrij slank. Ik twijfel of we hem in een vervolg autostoel mee moeten nemen naar Frankrijk, of nog in de Maxi Cosi Pebble... Voor mijn gevoel zit hij best klem in dat kleine stoelte, maar of dat in een vervolgstoel ook zo is weet ik niet...?

2. Corali

Corali Actief lid

Aug 12, 2013
    342
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje met 11 maanden in de opvolgstoel meegenomen naar Italie. Wij hadden een cabriofix en ik vond 1200 km achteruit rijden niet fijn voor hem en voor ons.

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
  4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Edelweiss, volgens mij gaat dat enkel om jonge baby's hoor (tot een paar maanden).
    Ik geloof echt niet dat er voor een baby van 10 maanden nog risico is op zuurstoftekort omwille van de houding.

Ik zou wel kiezen voor de maxi cosi, ofwel een achterwaarts gerichte vervolgstoel ;)

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Zo sta ik er ook in.

6. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn meisje is bijna een jaar en wil graag over naar een vervolgstoel!!maar ze is pas 8,5 kilo, dus het mag nog niet. De vervolgstoelen zijn vanaf 9 kilo geloof ik. Dus dat moet je zoontje wel wegen.. Kreeg wel te horen bij de winkel dat tot 12 kilo achteruit het beste is.

Succes en veel plezier in Frankrijk!!!

7. Stina83

Stina83 Bekend lid

Aug 6, 2012
    601
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wacht dus ook nog tot haar broertje er is, dat ze over gaat naar de vervolgstoel!!!

8. Koon

Koon Niet meer actief

In de maxi cosi. Vele malen veiliger!
    (Of een achterwaartse vervolgstoel)

9. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou zeggen vervolgstoel. Maar bij dit soort vragen zijn de reacties bij iedereen anders.
    Zet anders de autostoel aan de andere kant. Probeer het deze weken eens dan kan je kijken wat jullie het gemakkelijkste/beste vinden

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zou kijken naar de veiligste optie. Niet naar de gemakkelijkste optie.

Het is algemeen bekend dat zo lang mogelijk achterwaarts vervoeren het veiligste is.

Als je zoontje met zijn kruin nog niet boven de rand van de Maxicosi uitkomt, is het het veiligste om hem nog in de MC te laten zitten.

Ik zou dan wel om de twee uur een pitstop maken en je zoontje er even uithalen.

11. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

Jul 19, 2012
    2,370
    109
    63
    dit! wij hebben de max way gekocht, en haar over gedaan omdat ik haar niet meer met cosi en al de auto in krijg. ze past er nu nog steeds in, maar mijn lichaam kan het niet.
    anders had ze nog lang en breed in de MC gezeten hoor!

12. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Dit dus

13. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008