Mijn dochter is nu 7mnd oud. De laatste tijd vind ze het niet leuk meer om te liggen. Zowel niet op haar rug als op haar buik. Ze kan rollen van rug naar buik, maar nog niet terug. Op haar buik houd ze het nog niet heel lang vol. Ik leg haar dagelijks wel een aantal keren op de Speelman, maar zodra ik dat doe en wegloop, begint ze te huilen. Ook als ik bij haar blijf zitten vind ze het na een paar minuten niet meer leuk. Ze zit veel liever. Zodra ik haar in de wipper of stoel zet is ze super vrolijk en kan ze zich prima vermaken.. Op zich niet erg, maar ik kan haar toch niet de hele dag in de stoel laten zitten... Dat lijkt me niet echt goed voor de ontwikkeling... Maar elke keer huilend op de mat of box, omdat ze er niks aan vind, vind ik ook weer niks.. Is dit herkenbaar voor mensen? Is dit een fase?
Ik herken het misschien van mn oudste. Die wilde niet alleen liggen. Als ik met haar bezig was vond ze het wel goed om te liggen. En dan dus echt volle aandacht op haar. Enkel ernaast zitten was niet genoeg. Hoe vindt jouw dochter dat? Om te liggen als je echt actief met haar bezig bent? Of vindt ze dat ook niks? Dat deed ik dus: veel aandacht tijdens het liggen, en verder veel in de draagzak. Behoorlijk intensief. Gelukkig kan nummer 2 zich beter zelf vermaken
Heel herkenbaar! Wij hebben daarom een babybouncer, een loopwagentje, een wipstoeltje, een stel ouders die continu maar afwisselend met hem bezig zijn etc. Het leukste spelletje is nog wel om je kleintje op JOUW bed te leggen op zijn rug en dan met het dekbed te wapperen, zeg maar. Dus inderdaad actief bezig zijn. En aanmoedigen met tijgeren/kruipen etc. en maar hopen dat deze fase zo snel mogelijk voorbij is
Je kunt ook proberen een van jullie slaapkussens op een speelkleed te leggen en haar er half op zodat ze een beetje half zit/ligt. Heeft ze toch de ruimte om te ontwikkelen maar zit ze toch wat meer rechtop
Kers87; nee pijn heeft ze denk ik niet. Het slapen gaat prima. Ik denk gewoon dat ze graag alles wil zien of zoiets. Zodra je haar in zitstand zet is het over en gaat ze lekker 'spelen'. Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is of ze zich op deze manier wel goed ontwikkelt.. Ik heb het idee dat ze gewoons snel verveelt is.. Daar komt bij dat nu haar tweede tandje doorkomt, dus echt gezellig is ze nu zowiezo niet echt