De titel zegt het al. Nu 17 week zwanger en wat bloedverlies gekregen. Eerst bruin wat slijmerig en nu ook rood. Geen harde ontlasting, geen seks gehad oid. Nu ook een beetje ongesteldheidsgevoel. Het is heel weinig. Weet dat het vaak onschuldig kan zijn. Maar verder geen ervaring mee. Echo twee week geleden was allemaal prima. Placenta ligt hoog. Wat zouden jullie doen?
Ik zou ook even bellen voor de zekerheid. Hoeft zeker niet iets te betekenen, maar altijd beter om er snel bij te zijn mocht het wel iets zijn.
Kindje doet het goed. Waarschijnliik veroorzaakt door hematoom in de baarmoeder dus wel ik de gaten houden. Het zou uiteindelijk kunnen 'prikkelen' en iets in gang zetten, maar waarschijnlijk verdwijnt het vanzelf weer.
Fijn dat je zo snel langs kon komen. Misschien ter geruststelling: tijdens mijn vorige zwangerschap had ik meerdere keren last van bloedverlies. Steeds ging het ook weer over en uiteindelijk is ons zoontje op de uitgerekende datum geboren. Als ik eens om me heen vraag, komt het echt best vaak voor!
Allereerst natuurlijk goed om te horen dat het goed gaat met het kindje en dat er niets ernstigs is Toch wil ik hierbij wel graag even noemen dat er in dit soort situaties bijna altijd geruststellende dingen worden gezegd en daardoor gedacht. In mijn situatie, bloedverlies bij 23 weken, betekende het dat ik ging bevallen en mijn kindje verloor. Door die eeuwige geruststelling ben ik signalen mis gelopen, daarom geef ik nu graag door aan anderen: stel jezelf niet continu gerust en laat je niet te snel gerust stellen, maar bel bij elke zorg gewoon de VK op. Beter te vaak dan te weinig, alles om te voorkomen wat mij is overkomen. Ik had graag meer waarheid, meer waarschuwingen (zonder angst te zaaien) en minder gerust stellingen gehad.. Succes & beterschap
Ik heb ook een paar weken last van bloedingen gehad door een hematoom. Rond de 20 weken gelukkig gestopt en het hematoom ook verdwenen. Hopelijk houdt het bloeden snel op!
Thanks meiden en Evia, snap je verhaal helemaal. Verschrikkelijk om mee te moeten maken! Dat wens je niemand toe en misschien wort er soms met iets te snel gezegd dat het meestal onschuldig is. Ben door de gyn ook wel gewaarschuwd. Als hematoom groter wordt en meer bloedverlies kan het zijn dat het de vliezen prikkeld en dat zou dan de bevalling op gang kunnen brengen. Daar lijkt het nu zeker niet op en die kans is ook moet zo groot, maar moet altijd bellen als er iets is.
Wat fijn dat alles goed is Wat evia zegt klopt wel hoor je kan beter tevaak bellen als te weinig en nooit denken misschien vinden ze me een zeur het is jouw kindje en hun werk Bij bloedverlies altijd bellen ook al is het klein beetje want bij een normale zwangerschap hoef je geen bloed te verliezen zo uit het niets