Hoi dames, Ik ben hartstikke nieuw hier! Inmiddels volgens mijn eigen telling bijna 6 weken zwanger. Maar ik vraag me in godsnaam af...hoe zijn jullie/komen jullie in godsnaam die eerste 12 weken door? Ik kan de hele dag aan niks anders denken. Ik ben uiteraard ontzettend blij maar soms ook minutenlang paniekerig. Bij elke steekje/pijntje denk ik, wat als het niet goed gaat? Daar komt nog eens bij dat er dagen zijn dat ik niks, maar dan ook helemaal niks voel. Dan ben ik uiteraard helemaal in paniek, want je "moet" je toch zwanger voelen? Het enige wat ik op dit moment voel is een klein beetje vermoeidheid. Maar dat zal waarschijnlijk komen doordat ik me constant druk maak. Dit is mijn 1e zwangerschap en heb er best lang op moeten wachten. Dus nogmaals...hoe zijn jullie die eerste weken doorgekomen? Oh ja...en laatste...mag je die grote mergpijpkoeken? Daar heb ik namelijk ontzettende zin in!
Hoi Als eerste, gefeliciteerd! Ik ben zelf nu bijna 7 weken zwanger naar eigen berekening. 22 april eerste echo. Ik herken mezelf helemaal in jou haha. Maar geloof me maak je er alsjeblieft niet te druk om. Iedere zwangerschap is immers anders. Ik voelde ook weinig bij 4 en 5 weken en nu bij bijna 7 weken word het steeds wat meer merk ik. Het is immers nog pril he. Probeer te genieten van je zwangerschap en zie maar zo, als je je prima voelt heb je dat mooi meegenomen net als ik. Haha Veel succes. X
Jij ook gefeliciteerd! Ja ik zoek mezelf helemaal suf op internet. Iets wat ik volgens mij helemaal niet moet doen. Daar maak je jezelf alleen maar nog onzekerder over. Het is lastig om te vertrouwen op je lichaam hè? Ik heb welgeteld 2 dagen last gehad van mijn borsten. En toen ze de dag erna geen kick gaven was ik al paniek! Pff..zijn dit dan de hormonen?
Ik leefde van echo naar echo waardoor die 12 weken grens opeens minder lang leek te duren of zo. Als je voor de 1e keer een hartje ziet kloppen heb je al wat meer zekerheid. Wanneer heb jij je 1e echo? En ik zou niet weten waarom je die mergpijpen niet zou mogen.. Lekker van genieten dus En gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb vandaag een kennismakingsgesprek gehad bij de vk. Die gaf aan dat ik bij 7,5 wk/8wk een eerste echo mag. Dus ga morgen even een afspraak maken! Dat zou op zijn vroegst dan wss na 22 april zijn. Toch hoor en lees je vaak dat een hartje dan niet altijd zichtbaar is. Ben nu al bang
Gefeliciteerd met de zwangerschap! Ergens wel herkenning, maar door veel afleiding te zoeken vond ik het nog best te doen. Hoe meer je alleen bent en niks "moet" des te meer tijd ga je zitten malen is mijn ervaring. Dus ik zou de komende weken vol met leuke uitjes plannen. Succes!
Jawel joh! Ik had m'n 1e echo met 5+6 en zelfs toen was er een hartje ! Leef naar je 1e echo toe zou ik zeggen, als je die eenmaal gehad hebt, ben je alweer dichterbij de magische 12-weken grens
Ik start volgende week met een nieuwe functie bij mijn huidige werkgever dus hopelijk geef dat wat afleiding! Ik maal inderdaad de hele dag door. Zelfs mijn vriend wordt er een beetje bozig om haha.
Jeetje! Zo vroeg een echo? Dat lijkt me ergens ook wel fijn, maar de vk gaf aan dat dat zulke vroege echo's vaak voor vrouwen met een verleden zijn. Plus dat er in sommige gevallen vaak nog niets te zijn is. Maar wat fijn dat je een hartje zag! Dat geeft natuurlijk enigszins een geruststelling
Gefeliciteerd!!! Bij de eerste hield ik me vooral bezig met alles lezen over de zwangerschap en de groei van het kindje. Vond dat zo leuk! Na de eerste echo ging ik aan de slag met een echo foto album maken en daarna..geen idee meer hahaha.
Herken het wel voor. Ik voelde me de eerste 12 weken ook echt heel onzeker en totaal niet vrolijk zwanger. Niemand die het nog mag weten en dus heb je niemand om erover te praten enzo. Dacht ook echt pff is dit het nou?! Had er zo naar uit gekeken en vond het echt niet leuk.. Maar toen die weken voorbij waren voelde ik me al een stuk beter! M'n buikje begon mooi rond te groeien en harder te worden ipv een flubber buik en na paar weekjes later voelde ik de eerste plopjes! Nu mocht ook iedereen het weten dus dat is ook heel leuk!! Dan begin je ook met dingetjes kopen enzo en dan wordt het allemaal meer echie. Dus het komt vanzelf goed Natuurlijk heb ik nu ook nog bepaalde kwaaltjes maar kan ze makkelijker accepteren omdat er nu een bol buikje zit waar ik overheen kan aaien hihi. Probeer gewoon zoveel mogelijk te genieten en doe rustig aan. Straks na de eerste echo wordt het allemaal al veel echter. Heel mooi moment is dat!!
Ik ben echt bang voor de 1e echo! Helemaal omdat ik tot op heden nergens last van heb terwijl ik toch best veel lees over dat mensen met 6 weken al boven de pot hangen. Niet dat ik mezelf dat toewens maar dan weet ik in ieder geval dat mijn lijf ergens mee bezig is...toch? Al heb ik wel een vervelend krampje de hele tijd links onderin. Beetje zeurderig, niet vervelend. Dan ben ik bijvoorbeeld meteen een beetje in paniek over een bbz. Want ja, ook dat lees je weleens hier! Pff, ik had me er net als jou zo op verheugd en nu kan ik helemaal nog niet vrolijk zijn haha!
Haha ik herken mezelf helemaal in jou verhaal hahaha! De eerste echo vond ik ook heel eng! Dacht de hele tijd wat als?! De weg er naar toe ik hield het niet meer van de zenuwen en moest zooo nodig plassen!! Haha Ik ging idd ook van alles lezen over een bbz haha die krampen en steken had ik ook en steeds aan één kant idd. Gewoon bandenpijn dus niets ergs meid. Een bbz voelt schijnbaar heel andere en met bloedverlies enzo dus zolang je daar geen last van heb is er niets aan de hand meid. Ik had met 6 weken ook totaal nergens last van. Geen misselijkheid ofzo alleen erg moe. Paar weken later werd ik opeens misselijk maar gelukkig zonder overgeven. Duurde ongeveer 2 weekjes en toen was het weer over. Probeer echt niet teveel op te zoeken en doe rustig aan. Straks kan je lekker gaan genieten (nu ook maar weet dat het lastig is haha). Wat voor mij hielp is een clubje met meiden die ook ongeveer even lang zwanger zijn waar je alles aan kan vragen zodat je gelijkenis hebt. Van ow dat heb ik ook! Dan hoort het. Ik heb het geluk dat er een collega ook zwanger is en net 3 weken verder dus kan daar alles aan vragen en heb via hier een leuk clubje meiden op facebook Dat heeft mij ook de eerste weken door geholpen
En geloof mij zodra je die eerste echo heb gehad gaat de tijd zo snel!! Helemaal als je het 2de trimester in gaat hihi. Nu lijken dagen wel weken maar dat is straks wel anders en schijnbaar (lees het vaak) gaat het op het einde de tijd weer langzaam haha.
Bedankt voor je berichtje! Dat is inderdaad wel een leuk idee. Ik zal meteen even kijken of ik me ergens bij kan voegen!
Herkenbaar Ik ben ook zo iemand die alles heel hard overpeinsd en dan begint op ge zoeken... Geen goed idee die weken zijn heel traag voorbij gekropen en dan als je eindelijk die echo krijgt Dan hebben we het nieuws ook aan onze families verteld enzo dan gaat het meteen veel sneller vooruit Klinkt stom, maar, go with the flow hehe Probeer wat afleiding te zoeken Voor je het weet is het zo ver
Heel herkenbaar! Hoe ben ik het doorgekomen.. ja je kunt niet zo veel meer dan wachten helaas. Ik las er veel over op internet en leefde echt naar de eerste echo toe. Ik zou toen 7+6 zijn maar toen werd ik ineens op 8+3 gezet.. dat schoot even lekker op! Na die echo hebben we het de familie en alle vrienden verteld, dus waren we daar weer even zoet mee. Aftellen na de 11 weken (kregen we weer een echo) en toen kreeg ik meer rust. Wat symptomen betreft; ik voel nog steeds heel erg weinig. Ik heb veel last gehad van obstipatie, een week lang rugpijn en veel vermoeidheid tot de 12 weken ongeveer. Maar mezelf zwanger voelen? Nee hoor in mijn buik voel ik niets. Pas sinds deze week voelt mijn buik alsof er een harde bal onder zit. De een voelt zich meteen zwanger, of 'iets' in haar buik en geeft negen maanden over, en de ander loopt bijna zorgeloos door de zwangerschap: dat zegt gelukkig niets over de gezondheid van je kleintje! Geniet er lekker van en uiteraard : gefeliciteerd!!
Herkenbaar. Ik tel nu ook de weken af. Ik ben pas 4 +2 weken en moet nog 4 weken wachten tot de echo. Gaan 4 hele lange weken worden
Ik heb inmiddels contact gehad voor een echo, kon de 23e april. Helaas moet vriendlief dan voetballen. Meh. Nu wordt het wss pas na Koningsdag. Vanochtend even met collega over gehad die toevallig zwanger is. Die vertelde dan toevallig weer dat haar vriendin het kindje met 9 weken is verloren. Opeens hoor ik het overaaaaal om me heen. Of ik hoor natuurlijk alleen dat haha. Want natuurlijk gaat het ook heel vaak wel goed. Vind het wel lastig, niemand weet het. Kan alleen hier me ei kwijt
Oh zo herkenbaar en je trekt je horrorverhalen erg aan je denkt dan dat kan mij ook overkomen ! Maar je moet je bedenken dat het vaker goed gaat als niet en je hoeft echt niet ziek te zijn ik ben tijdens mijn zwangerschap nooit ziek geweest geen pijnelijke borsten gewoon niets wij hebben de eerste echo gehad met 6,2 weken (wij zaten in de mmm ) en daar klopte al een hartje maar ik werd er niet geruster op maar toen ik de 12 weekjes voorbij was ging t beter komt omdat je het niet kwijt wil raken ! Probeer leuke dingen te doen ik zeg altijd een happy mama is een happy baby inmiddels ligt er een heerlijke dame boven te slapen