Hoi, Ik heb van mijn vk begrepen dat sinds dit jaar rond deze periode wordt gekeken naar de groei/ liggen van de baby. Maar wat kan ik precies verwachten?
Buikje, beentje en hoofdje wordt gemeten en klaar...Bij mij was de groeiecho met die termijn niet meer dan dit.
Ze meten idd het beentje, buikje en hoofdje en daaruit kunnen ze weer een schatting maken van hoe groot je kindje op dat moment is. Bij mij was het met 30.2wk 1450gram
Ja klopt! buikje, hoofdje en beentjes.... Hier was de kleine met 30 wkn net 1400 gram (alleen beentjes en buikje liep 1 week achter) Heb a.s dinsdag weer een groeiecho ben benieuwd...
Ik kreeg met 31 weken en 1 dag een groei echo en daar werd geschat hoe groot de baby was (1780 gram in mijn geval geschat). Dat schatten doen ze aan de hand van het meten van de hoofd omtrek,de diameter van het buikje en het meten van het botje in het onderbeen. Het was bij mij maar +- 5 minuten werk maar het is en blijft natuurlijk altijd leuk om je baby weer even te mogen zien ookal is het maar 5 minuten. Verder ging de gyn hier even met het echo apparaat goed over heel mijn buik en liet zien dat de placenta op de achterwand van mijn baarmoeder lag,hij liet even het profiel van het gezichtje zien en tijdens het meten van het beentje zetten de kleine man zich even af en draaide iets waardoor we plots tegen zijn kontje aan keken en opnieuw duidelijk was te zien dat het een jongentje word alleen doen ze dat niet altijd
Ik heb gevraagd of ze nog eens wilde checken of ze toch echt een meisje was, was geen probleem! Hier een groeiecho gehad met 32 w, bubje bleek wat te klein, liep 2 weken achter in groei. Ze hebben haar toen geschat op krap 1600gr. Met 34 weken een herhaling gehad, nog steeds 2 weken achter in groei dus wel netjes gegroeid. Gewicht konden ze niet meer schatten omdat ze het hoofdje met geen mogelijkheid konden meten, zo ver lag ze al in het bekken. De echo duurde ongeveer 10/15 min bij mij! Ze kijken trouwens ook altijd even naar de doorbloeding van je placenta en navelstreng!
Ik heb verschillende groeiechos gehad ivm korte bovenbeentjes maar wil even kwijt dat ze er met een groeiecho ook flink naast kunnen zitten qua gewicht. Mijn zoontje werd met 36 weken op 2100 gram geschat en ivm minder beweging werd ik 2 dagen later ingeleid. Bij de geboorte woog hij 2710 gram. Toch een flink verschil ....
ik krijg elke week een groeiecho om te kijken of ze niet te hard groeit,en blijft groeien. Met de 32 weken groeiecho was ze al 3100 gram bij 47 cm. Bij de 34 weken groeiecho was ze 3350 gram bij 48 cm. Ze was dit keer dus netjes gegroeit en niet explosief zoals in het begin. Hier mijn meisje met bolle wangen met 31 weken en 5 dagen,daar zie je al dat ze mollig is. Volgende week en de week erop krijg ik de laatste echos,6 dec gaan we de inleid datum prikken voor de week erop.