17 weken echo geen baby gezien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sunshine88, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik verheug me al weken op de 17 weken echo, kom ik daar net aan word er alleen even aan me buik gevoeld en met een microfoontje naar het hartje geluistert.
    Toen ik vroeg of we de baby mochten zien omdat het alweer 6 weken geleden was zei ze: "Nee, gemeen he".
    Ja heel gemeen dacht ik! Ik was zo benieuwd naar hoe de baby er nu uit zou zien en ik zie ook dat vele met 17 weken al kunnen zien of het een jongen of meisje is maar daar was het volgens de verloskundige nog te vroeg voor.

Ik denk dat ik maar eens een afspraak ga maken met Jan Koning voor een geslachtsbepaling, het maakt ons echt niks uit maar ik ben gewoon benieuwd naar dat kleine jongetje of meisje in mijn buikje.

Weet iemand of ik al snel terecht kan bij Jan Koning of duurt het lang voordat je langs kan gaan? Want als het lang duurt kan ik net zo goed wachten tot de 20 weken echo. Mijn man vind dat ik gewoon moet wachten 3 weken is zo voorbij maar ik ben gewoon zo benieuwd en dan kan ik ook gaan shoppen, er is binnenkort veel in de sale dus.. Haha!

Groetjes!
    X

2. emje

emje Niet meer actief

erg jammer dat je geen echo hebt gehad met de 17 weken. zelf krijg ik elke 3a4 weken een echo vanaf dat ik 5 weken zwanger was. maar dat heeft ook wel een medische reden.

ik ben met 16 weken bij jan koning geweest. hij is erg vriendelijk en legt ook veel uit. was een super ervaring. ook was het geslacht duidelijk te zien. je kan bij hem vaak snel terecht dus ik zou gewoon is bellen. de geslachtsbepalingsecho is niet zo duur namelijk 25 euro. je kan ook een uitgebreide echo krijgen op dvd dan is het 50 euro.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wel jammer idd, maar het is heel normaal dat je met 17 weken geen echo krijgt. Ik heb vandaag mijn termijn echo gehad en moet nu gewoon wachten op de 20weken echo. In de tussentijd wordt er alleen naar het hartje geluisterd.

4. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Is standaard hoor dat je geen echo's krijgt. Alleen termijnbepaling rond de 10-12 weken en de 20 weken echo als ze daar voor kiest.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij is het inderdaad niet zo raar (of gemeen ;)) dat je geen echo krijgt nu... Zoals de voorgaande dames ook al zeiden; ik kreeg ook alleen de termijnbepaling en moest daarna wachten op de 20 wkn echo.
    Ik heb trouwens wel een geslachtsbepaling laten doen met 18wkn, kon niet meer wachten tot de 20wkn echo... Die nieuwsgierigheid he :)

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Je krijgt, mits je een medische indicatie hebt, echt maar 2 echo's hoor. Snap dat je teleurgesteld bent, maar ze kunnen niet bezig blijven :)
    Ik zou lekker afwachten tot de 20 weken echo, das nog maar drie weken! En dan met een week of 27 een 3d echo laten maken, das zoooo gaaf!

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

indd 2 echo's (niet medisch) is normal en vaak word er dan nog wel een liggingsecho gedaan rond 35 a 36 weken.

Dus bereid je er maar vast op voor dat je alleen met de 20 weken echo een echo krijgt. en dan omde 4 dan om de 3 en dan om de 2 weken heengaat en dan word alleen het hartje geluisterd. misschien nog een echo in de 30 weken , maar verder niet.

Meestal kan een "pret"echo wel snel.

8. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ik heb ook altijd gehoord dat je alleen met 12 en 20 weken een echo krijgt, tenzij om medische redenen anders..

9. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

3 aug 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt dat wist ik niet, wel jammer helaas!
    Ik vond t zo geweldig om die kleine te zien.

Even een vraagje over Jan Koning, is het echt puur een gelachtsbepaling of verteld hij je ook of je kindje gezond is en kijkt hij daar ook naar? Want mijn 20 wkn echo is pas over 4 weken omdat t helemaal vol zat.

Deel Deze Pagina