17 weken en 7 kilo erbij!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Karina2006, 10 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karina2006

Karina2006 Actief lid

1 feb 2010
    243
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 17 weken zwanger en ben inmiddels al 7 kilo aangekomen!! Dit is toch niet normaal? Ben in 1 week ruim 3 kilo aangekomen :(
    Ik geef toe dat ik niet heel gezond eet, maar ook weer niet dat dit mijn gewichtstoename verklaart...

Herkent iemand dit?

2. Linana

Linana Niet meer actief

als je niet heel gezond eet en dit pas doet sinds de zwangerschap verklaart dat het wel :D
    En anders misschien vocht? Ik heb geen idee... ik ben inmiddels op bijna 34 weken en zit nu op 7,5kg erbij. Ik eet dan weer wel gezond en af en toe wat minder gezond haha

Gewoon een beetje gezonder gaat eten en dan komt het vast wel goed!

3. Ik ben bijna 33 weken zwanger en tot nu toe 3 kilo aangekomen. Ik eet gewoon waar ik zin in heb en dat ik vaker ongezond als gezond..
    Ik kom normaal gesproken heel makkelijk aan en ik ben bang dat je er niet heel veel aan kunt doen als je veel aankomt tijdens een zwangerschap..
    Je zou inderdaad op je voeding kunnen letten en kijken of dat verschil maakt en anders gewoon lekker genieten van je zwangerschap en na je zwangerschap proberen het weer eraf te krijgen :(

4. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik ben bijna 23wkn zwanger en ook al 10 kilo aangekomen! Vreselijk vind ik het en probeer zoveel mogelijk gezond te eten maar dat lukt niet altijd. Maar het is niet meer als voor de zwangerschap. Ook hou ik vocht vast misschien is dat bij jou ook het geval?

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Succes dame... Ik kom sinds week 20 elke week een kilo aan en zit al op +22...
    En nee eet niet veel!!

6. Marjanneke1981

Marjanneke1981 Actief lid

15 jun 2011
    248
    1
    18
    Utrecht
    Het kan ook meevallen: ik had echt supersnel 8 kilo erbij, maar inmiddels is het nog steeds 12. Zelfs als er nu nog een kilo per week bij komt is het wel te overzien;)

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    is wel redelijk normaal toch...? Ik ben nu 29,5 week en 14 kilo aangekomen. Nu de laatste paar weken gaat het juist even langzamer als voorheen.
    Het kan zó verschillen, moet je je echt niet al te druk om maken hoor. Sommigen vallen af tijdens de zwangerschap (en het is de vraag of je dat wil want dan hoor je vaak ook veel zwangerschapskwalen zoals overgeven/HG) en anderen kom 30 kilo aan.

8. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Proberen blijven te bewegen en op je voeding letten...meer kun je niet doen. Je lichaam heeft het blijkbaar nodig...Ik ben nu 37 weken en 14 kilo aangekomen. Ben er ook niet blij mee, want vanaf een aantal weken zie je het ook in mn gezicht, maar ik bedenk me maar dat het voor een goed doel is en dat je al heel veel kilo kwijt bent wanneer de baby eruit is. :)

9. draakje24

draakje24 Actief lid

31 dec 2011
    399
    0
    16
    Hier net 5 kilo aangekomen met bijna 16wkn

Ik woog al niet veel en ga ervanuit dat het zomaar ineens kan veranderen

Is ook per persoon verschillend
    Als je al aardig reserves heb zoals men dat zegt is dan heb je kans dat je afvalt of heel weinig aankomt
    En als je juist al niet veel woog dan kom je sneller aan

net als wat de meeste zeggen het is voor een goed doel:)

10. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik had er met 20 weken ook al 10 kilo bij hoor...de vorige keer ook, uiteindelijk ben ik meer dan 20 kilo aangekomen. Maar het was echt een hoop vocht want na de bevalling vloog het er af. Toen dochterlief 3 maanden was moest ik eten om op gewicht te blijven. Dus voor nu is het vervelend, maar hoeft op de lange termijn absoluut niks te betekenen. Gewoon zorgen dat je het snoepen binnen de perken houdt en voldoende groente/fruit/vezels/vocht binnen krijgt, dan komt t vast goed :)

11. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Met 17 weken was ik ook 7 kilo aangekomen.
    Met 25 weken was ik echter 3 kilo afgevallen en zat ik dus op +5 kilo.
    Inmiddels ben ik 36 weken zwanger en ben ik ongeveer 12 kilo aangekomen, ik heb me 3 weken geleden voor het laatst gewogen en toen was het +10, maar ik denk dat ik, nu ik vocht vasthoud, nog wel 2 kilo erbij ben aangekomen.

Maak je niet te druk om je gewicht, het is echt per persoon verschillend.
    Mijn zus was 30 kilo aangekomen bij haar 1e, maar dat was er binnen een jaar weer allemaal af zonder er iets voor te doen.

Deel Deze Pagina