Ik heb vandaag voor het eerst een dekbedovertrekje gekocht voor mijn dochtertje. Daar wil ik straks......als het wat minder warm is uiteraard een dekentje indoen. Maar zijn jullie niet bang dat ze dat dekbedje naar zich toe trekken en in dat gat kunnen kruipen? Of is dat een beetje te ver gezocht?
das wel ver gezocht maar ok al zou het gebeuren denk dat er dan niet veel kan gebeuren. ze zullen heel hard gaan huilen dat vast wel maar meestal is een denkbedovertek van katoen en daar kunnen we ze wel door heen ademen. ik gebruik al vanaf dag een een dekentje met overtrek
onze kleine man ligt ook al vanaf dag een onder een deken met overtrek. in het begin vouwde ik altijd het uiteinde tot halverwege onder de matras, dat deed de kraamhulp ook altijd. nu slaapt ie in een slaapzak. en gebruik ik het overtrek als lakentje. als het kouder wordt gaat zijn dekentje er weer in.
Ik heb ook vanaf dat Louise ongeveer 2 maanden is, overtrekjes met een deken erin. Werkt prima en ben nooit bang geweest dat ze in de opening zou komen, die zit goed ingestopt onder het matras.
Bij ons mocht een dekbedje niet van de kraamzorg, dus heb ik lakentjes gebruikt. De dekbedjes bewaar ik nu voor de herfst, dan is onze Jesse al ruim een half jaar, dan moet het kunnen. Ik heb er ook ritsjes in genaaid, voor het geval dat...
Wij hebben alleen maar in het begin geen dekbedje gebruikt maar later zijn we daar wel op over gegaan... Wel toevallig ik heb er ook ritsluitingen in gezet ... grappig
Helaas ik kan je niet helpen; Hier nog steeds alleen laken (+ deken) Wil pas vanaf 2 jaar een dekbedje gaan gebruiken, dat is ook de geadviseerde leeftijd. Voorlopig redden wij ons prima met slaapzak en toedekken indien nodig. Groetjes Six
ritssluitingen... mijn zoontje (16mnd+) maakt ze allemaal open maar ik snap niet waarom jullie kids ine en dekbed zouden kruipen...? de opening zit toch onder het matras...? mijn mannetje is erg creatief maar dat heeft ie echt nog nooit voor elkaar gekregen
ik duw het open stuk aan de achter kant onder het matrsje hier ook vanaf dag 1 onder een dekbedje mocht ook niet van de kraamzorg maar ja het is mijn kind he, en ik wilde dat zo dus punt moest haar van de kraam zorg ook op de rug leggen en dat gebeurde hier ookniet netjes om en om na elke voeding op een andere zij
Een gewoon dekbed (bv van dons oid) wordt helemaal niet geadviseerd bij baby's. Als je dan toch dekbedhoesjes wilt gebruiken, kun je beter een of twee dekentjes kopen.
dekbedje mag niet, maar een dekentje in een dekbedovertrek toch wel? Kan me zo voorstellen dat dit alleen maar beter is, zo komt er minder stof en huidschilfers, huisstofmijt etc in het dekentje.. maar dat is mijn gedachte erbij. Wij hebben sinds dag 1 een dun fleece dekentje dubbel in het katoenen dekbedovertrek gehad. Anne is in jauari geboren dus dat mocht lekker warm zijn. Toen het wat warmer werd, enkel fleecedekentje in dekbedovertrek.. Als het heel warm is, alleen een lakentje met katoen gehaakt dekentje, en nu eigenlijk een dekbedovertrek zonder dekentje erin, daarmee kan ik haar goed strak instoppen en dat vind ze lekker beschermd, slaapt ze het best mee. Dekbedje mag geloof ik pas vanaf 2 jaar, omdat dat net zo warm is als 4 dekentjes en dus veel te warm voor een kleintje. Dacht ik. Staat denk ik meer over op de site van stichtingwiegendood.nl