Op vakantie in periode van eerste echo (week 12)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mikki77, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben nu 5 weken zwanger, en heb voor 20 juni de eerste afspraak met de verloskundige gepland. Maar ongeduldig als ik ben, heb ik nu al een eerste vraag die ik voor het gemak hier even wil voorleggen...

Als ik op vakantie ga ben ik ruim 10 weken zwanger. Ik kom terug als ik bijna 14 weken zwanger ben. Dat is precies in de periode van de combinatietest, en die kan ik dan sowieso al niet meer doen volgens de verloskundige. Ik vind dat niet heel erg, omdat ik die test waarschijnlijk toch al niet zou willen. Maar mijn eerste echo krijg ik ook in die periode. Nu heb ik gevraagd of ik de echo mag krijgen voordat ik op vakantie ga, en dat was prima. Maar nu begin ik me af te vragen...is het niet beter om het na mijn vakantie te doen? Want dan zie je nog meer, lijkt mij. En stel dat het niet goed is, en ik krijg dat te horen 2 dagen voor mijn vakantie of zo....dat zou een ramp zijn. Komt dat heel egoïstisch over (het is niet zo bedoeld namelijk)? En is het mogelijk om de eerste echo te te doen in week 14, of is dat niet verstandig?

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi mikki,

Het word geadviseerd om voor de 12e week de echo te doen dan is het termijn bepalen het betrouwbaarst.
    Qua zicht op de echo is Het verschil te zien op de echo tussen 14 weken en 11 weken maar klein. Bij 7 of 11 is het verschil op echo veel groter dus op zich maakt het niet. Ik snap jou kant om niet te willen weten of het niet goed is voor je op vakantie gaat maar wat als je gaat vloeien op vakantie?....wil je niet juist weten dat alles goed is voor dat je gaat? Uiteindelijk is het helemaal jou keus!

Imke

Deel Deze Pagina