Even klagen, sorry bij voorbaat...mannen en zwangerschapshormonen vormen een slechte combi in ons geval. Ik ben 34wk, dus de bevalling kan nog wel 7wk op zich laten wachten. Ik slaap erg slecht, veel wakker door warmte, plassen en normale dingetjes die bij zwangerschap horen. Maar ook omdat ik mijn warmte gewoon niet kwijt kan en regelmatig bezweet wakker word. En nu wil meneer dat ik vanaf nu een plastic zeil gebruik. Reden is dat anders ons matras bedorven is als de vliezen breken terwijl ik erin lig. En het matras kostte 250euro. Ik heb proberen te zeggen dat ik het nu al zo warm heb en dat ik daar dan misschien wel 7wk op moet liggen. En dat de meeste vrouwen dat rond de 37wk doen. Maar hij vraagt of ik dan garantie kan geven dat de vliezen niet in bed breken voor die 37wk. Euhhh...nee, die garantie kan ik niet geven. Dus slaap ik op het plastic zeil vanaf vandaag. Ik emotioneel, of het matras soms belangrijker is dan mijn slaap welzijn. Zegt hij dat dat er niks mee te maken heeft, maar dat hij niet straks met een vern**kt bed wil zitten door het vruchtwater. Dus lijkt het matras belangrijker. Waarschijnlijk zwaar overdreven, maar ik baal dus echt. Zal wel door de hormonen komen. Maar ik wilde gewoon even klagen....
Is die betoeterd ? Jij gaat serieus op een snik heet plastic liggen en dus de komende weken nog extra slecht slapen omdat je man dit wilt? Mijn advies koop een waterdichte molton bij de Action die zijn niet zo warm en tot die tijd lekker op je eigen matras blijven liggen. En ik ben van mening dat je een matras dan niet direct weg hoeft te gooien als je vliezen erop breken maar goed dat ben ik
Voor de rest is hij overigens een schat hoor, heel behulpzaam en betrokken. Daarom viel dit ook even rauw op mijn dak.
Liggen op plastic zeil? Nooit gedaan, ga ik ook niet doen ook. Ik heb t ook warm, vind het zelfs vervelend als m'n kat bij me kruipt om te slapen Idd wat hierboven gezegd wordt, gewoon een water dichte molton. Gaat ie zelf maar lekker op een zeil liggen 😝
Bij ikea waterdicht molton voor 12,95 hihi. En tja mannen zijn teveel praktisch ingesteld he haha. Succes!
Ja serieus, in zijn auto heeft ie een vuilniszak voor de passagiersstoel klaarliggen!! Maar daar is-ie vooralsnog niet over begonnen. In mijn eigen auto heb ik dat niet. Als mijn vliezen breken, zeker als dat binnen nu en 3wk gebeurd, maak ik me wel ergens anders druk om dan over die autostoel in mijn 15jr oude barrel... Vraag me af of hij soms bang is voor vruchtwater. Heb proberen te zeggen dat de meeste bevallingen niet met een enorme plats vruchtwater beginnen maar met weeen, maar garantie kan en ga ik hem niet geven. Heb hem wel gezegd dat, als hij zo bang is voor het meubilair, die thuisbevalling waar we op hopen dus mooi niet doorgaat. Dat hij ook de eigen bijdrage voor poliklinische bevalling zonder indicatie kan betalen, want" angst voor vuil worden van bed" geldt vast niet als legitieme reden voor een ziekenhuisbevalling...
Die inderdaad! Heb ik ook gebruikt bij de 1e en bevalt prima. Eventueel kun je d'r nog een matrasbeschermer overheen doen, zodat die wat zweet op neemt. Ben je voor twee tientjes klaar en slaap je een stuk beter dan op krakend, zweterig zeil. Brrr... Maar, zohee, als mijn lief zo had gereageerd dan had hij ongenadig hard de wind van voren gehad. "Niks mee te maken"?! Hij heeft Potjandrie de kleine d'r zelf ingestopt toch? Alles mee te maken, lijkt me! Nog even los van het feit dat 250 euro "risico", (er van uit gaande dat 't matras idd echt helemaal bedorven is ALS je vliezen er op breken (en de kans dat ze op de WC breken of onder de douche is net zo groot)) is niet eens veel. Als 't nou een electrisch verstelbare Hästens van enkele duizenden euro's was of zo, maar 250 euro lijkt me een vrij standaard Kwantum/LeenBakker/Ikea matras. En daar buiten vermoed ik dat jullie een inboedelverzekerzekering hebben. Sodejuu zeg. "Niks mee te maken." Ik had 'm verbaal afgedroogd. Pff.
Ik zag is op tlc iets leuks die man kreeg een nep buik voorgebonden van 15 kilo, laat hem dat maar is doen en een nacht zo slapen kijken hoe hij zich voelt.
En dan ook nog te bedenken dat hijzelf al TWEE keer met zijn zatte kop een glas whisky over dat matras heeft laten vallen sinds we 2 jaar geleden dat matras kochten! Na meerdere waarschuwingen van mijn kant. Nee, dat geeft lekkere vlekken... Toevallig gaan we morgenvroeg toch naar Ikea, dus ik ga zeker kijken naar die molton waar jullie het over hebben!
Dan heeft ie helemáál geen recht van spreken. Succes morgen. En op je strepen gaan staan he. Je hebt al genoeg te verduren van je hormonen, en zeker op het eind is rust en slaap zoooooo belangrijk.
Nou ja! Wat een horkerige actie van je vriend! Ik snap je helemaal hoor! Net alsof een matras van 250 euro belangrijker is dan jouw comfort. Ik heb besloten om dit keer niet op dat ranzige zweterige zeil te gaan liggen. Mijn man vindt dat gelukkig prima. Saillant detail: Wij hebben net een splinternieuw bed (inc nieuw matras). Hoe groot is de kans dat je vliezen echt in bed breken? En dan moet het nog steeds extreem zijn, wil je matras echt verpest zijn. Ik zou idd voor zo'n waterdichte molton gaan. Maar als dat nog te warm is, lekker eraf halen!
Zelfs mijn vriend hier zei:"wat een ei, straks vraagt ie dr nog of ze niet in bad kan gaan slapen"... Maareh, wat een goeie tips, die moltons! Ga hem meteen onthouden. En zelf gore whisky knoeien wat je waarschijnlijk heel lang hebt geroken en nu zo'n opmerking? Tsss... Lekker gewoon die molton meenemen morgen zonder uitleg. Kijken wat hij zegt dan savonds...ja schat, er zijn ook normale zwanger vriendelijke oplossingen!
Zo dan, das lekker.. Haha! Maar euh: misschien om m "bang" te maken... Vriendin van mij is onverwachts thuis bevallen (t ging allemaal te snel) en had op haar helft vh bed zo'n zeil/molton liggen... Op de heldt van haar lief niet... En toen zei de verloskundige: kom maar even aan deze kant (lief zijn kant liggen) dan kan ik er beter bij... Met als gevolg: bevallen op een kant waar totaal geen bescherming op lag dan heb je pas een vies matras... Hihi! Maar vandaag lekker die molton meenemen... En zodra hij weer whisky in bed drjnkt ff t zeiltje voor m neerleggen!!!
Hier wel begonnen met een plebs vruchtwater en ja in bed en te vroeg Had gelukkig het zeil er al op gelegd wilde nog een waterdichte moilton kopen Anyway het liep zo over het zeil heem wat door erop slapen helemaal verfrommeld lag en dus alsnog het matras op Nutteloos dus zeg dat maar tegen je man Overigens kon de hoes van het matras eraf en in de wasmachine niks meer van vruchtwater te zien Slaap lekker
Slechts 10% van de bevallingen begint met breken van de vliezen. Maar je kunt hem inderdaad geen garanties geven. Ik ga nu ook nog niet op zo'n zeil slapen hoor! Dat leg ik er met 37 weken wel onder.