17 weken en heel veel moeten plassen..

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Lovely123, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    De titel zegt het al..
    Ik ben nu 17 weken en sinds een week ongeveer moet ik echt extreem veel plassen.
    Voordat ik zwanger was moest ik ook al vaak, en de eerste weken zwangerschap was het wat meer dan normaal, maar nu is het echt niet leuk meer..
    S'nachts meerdere keren uit bed om te plassen en het is zelfs zo erg dat ik overdag minimaal ieder uur (of vaker) wel moet.
    Erg onpraktisch!
    Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en heb het daar ook voorgelegd, maar zij denkt niet dat het een blaasonsteking is, want ik heb geen buikpijn of pijn bij het plassen, en het zijn ook geen kleine beetjes wat ik plas.
    Zij denkt dat het door de hormonen komt.

Wie heeft dit ook (gehad)? Werd het uiteindelijk beter?
    Of was het toch wel een blaasontsteking?

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb het niet zo extreem, moet wel vaker plassen maar is te overzien, maar over de blaasontsteking zei mijn VK het volgende; een blaasontsteking voelt tijdens de zwangerschap anders dan normaal. Je hebt namelijk bijna geen tot geen pijn bij het plassen maar je hebt wel een vage buikpijn onderin je buik. Tijdens de zwangerschap heb je die buikpijn natuurlijk wel vaker want alles is in de groei.
    Mijn vk vertelde me dit omdat ik aantal jaren geleden in 1 jaar heel vaak blaasontsteking gehad heb en ik daar wellicht vatbaar voor ben.

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou gewoon even wat urine laten checken bij de huisarts, hier doet de assistente dat gewoon meteen, hoef je geen afspraak voor te maken. Ze steekt er een dipstickje in en je hoort 't meteen.
    Ik heb nml ook vaker blaasontstekingen gehad zonder pijn maar met simpelweg vaak en heel plotseling moeten plassen (en meestal ook gewoon echt plassen, niet maar twee druppels). Heel verradelijk omdat je bij een blaasontsteking inderdaad verwacht dat het toch op z'n minst gevoelig is.

4. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik ga denk ik toch maar mijn urine laten checken bij de huisarts.
    Ik voel inderdaad soms wat vage (groei)pijntjes, dus misschien toch wel een blaasontsteking..

5. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik heb gister ook voor de zekerheid mijn urine laten checken op een blaasontsteking ik moet zo vreselijk veel plassen en lage buikpijn heb.
    De test was negatief dus geen blaasontsteking.

Toevallig had ik controle bij de vk en heb het ook voorgelegd. Aangezien er geen oorzaak te vinden is , is het waarschijnlijk de baarmoeder die tegen de blaas drukt of de banden.

Ik heb het vooral als ik lig/slaap en waarschijnlijk komt er dan druk op de blaas.
    Als ik naar bed ga dan ga ik plassen , tandenpoetsten weer plassen en in bed liggen. Om vervolgens nog 2x te plassen. Dan val ik eindelijk in slaap. Uiteindelijk wordt ik nog een keer of 4 wakker om te plassen.

Gek wordt je ervan ;)

6. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Pfff hou maar op. De afgelopen 2 nachten heb ik vrij weinig geslapen. Elk half uur van 21.30 tot 01.00 eruit omdat mijn blaas op klappen stond. Ook hier vorige week mijn urine laten checken, maar was hartstikke schoon volgens de ha!
    Dus vrees dat klein mannetje gewoon lekker op mijn blaas drukt, maar vervelend is het zeker!!

7. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    ja hier ook! als ik net in bed lig kan ik alweer! en dan vaak 's nachts nog 2 a 3 keer. Het hoort erbij, want ik heb ook geen blaasontsteking;)

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb dus ook geen blaasontsteking..

@ Pluisje, ja vooral als je gaat liggen is het erg hè? Ik heb het precies zoals jij beschrijft pff...

Hopelijk word het beter, maar ik ben bang dat het alleen maar erger word naar mate het buikje groeit:(

9. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Hier nog een die zowat op de wc woont :)

10. iriz83

iriz83 Actief lid

12 feb 2014
    147
    0
    0
    ICT Adviseur bedrijfsvoering bij overheid en daarn
    Den Haag
    Ik heb het ook hoor.
    Ik heb vroeger al vaak blaasonsteking gehad dus plas al erg vaak, maar nu is het extreem veel. Heel vervelend. Sommige gebeurtenissen durf ik amper wat te drinken. Denk dat die kleine gewoon op mijn blaas ligt (heb ook geen blaasonsteking) dus helaas niet aan te doen :)

Deel Deze Pagina