Upside down baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HvO, 24 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HvO

HvO Niet meer actief

#1 HvO, 24 jan 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2018
    Goedenavond,

Kleintje hier ligt eigenlijk al de hele zwangerschap met hoofdje naar beneden. Ook weer tijdens de laatste controle.

Nu heb ik zelf het idee dat het normaal is. Maar sinds ongeveer twee weken geeft het zo nu en dan een oncomfortabel drukkend gevoel “tussen mijn heupen” zeg maar. Af en toe ook klein beetje pijn in onderrug maar geen krampen.

Dit klinkt voor de already momma’s (of andere mommies to be natuurlijk) ook normaal?

2. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Klinkt bekend en normaal!

HvO vindt dit leuk.
  3. HvO

HvO Niet meer actief

Edit; ik had met mijn stomme kop dezelfde vraag op het VIVA-forum gesteld en schijnbaar is dit een hele domme vraag. First time mommy hier, dus misschien stel ik soms domme(?) vragen.

4. HvO

HvO Niet meer actief

Ah thanks! Maak mij verder ook geen zorgen of iets. Het is gewoon een heel nieuw gevoel!

5. HvO

HvO Niet meer actief

Sidenote; de titel klinkt nog dommer, maar was beetje inspiratieloos.

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Is normaal hoor, misschien zelfs een vroege indaling waar je al wat last van kunt hebben?

Haha het Viva forum.... Daar krijg je vaak een hoop bagger over je heen voor niks. Zitten een hoop krengen daar niks van aantrekken :)

Saskia1984, HvO en YasmijnN vinden dit leuk.
  7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Pff, het Viva-forum... Trek je daar maar niks van aan ;) Stelletje bitc...

OT herkenbaar en normaal :thumup:

HvO en YasmijnN vinden dit leuk.
  8. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Klinkt heel normaal hoor! Misschien is je kleintje al een beetje aan het indalen. Indalen is meestal tussen de 30 en de 38 weken zwangerschap. Overigens niet bij elke zwangerschap daalt de baby in.

HvO vindt dit leuk.
  9. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Heel herkenbaar en normaal. Met 29 weken ging mijn kindje al indalen.. auw!! En met 32 weken had ik een drukkend gevoel in mijn bekken en in mijn onderrig.
    Kan dus zijn dat je kindje aan het indalen is of gewoon omdat het kindje steeds groter wordt.. hij/zij heeft natuurlijk meer gewicht dus wordt steeds een wat zwaarder gevoel.

HvO en YasmijnN vinden dit leuk.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Bah, WAT een domme vraag. Heb je de handleiding niet gelezen die je geleverd kreeg vd ooievaar?

Grapje, dus. Is toch logisch dat je zeker 1e keer niet weet wat normaal is en niet. Maar ik herken t ook. Nu al voel ik soms druk op mn blaas en bekken, maar dit is baby 2 dus ik ga er maar vanuit dat t erbij hoort. X

HvO vindt dit leuk.
  11. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Heb ik ook gehad met 30 weken, was al bang dat ze eraan kwam haha.

Nu is dat weer afgezakt, ze ligt nog wel steeds naar beneden met haar hoofd maar het geeft bijna geen 'klachten' meer. Zal straks wel weer komen haha.

HvO vindt dit leuk.
  12. HvO

HvO Niet meer actief

Ik spreek geen ooiveaars :$ dus had de handleiding maar in de keukenlade gelegd!

Ukkie1 en Regenboog01 vinden dit leuk.
  13. HvO

HvO Niet meer actief

Haha nou ik schrok er dus ook beetje van! :oops:

14. HvO

HvO Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Had zelf ook al het idee dat het normaal was :roflmao:.

En het VIVA-forum...niet goed voor je als je al een bom van hormonen bent :| .

Vind de sfeer hier veel fijner! En veel meer respect voor elkaar ook.

Saskia1984, Regenboog01 en YasmijnN vinden dit leuk.
  15. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Ja snap ik, n vriendin van me zei dat ze dat ook had en dacht dat haar zoontje er zowat uit zou vallen ofzo hahaha.
    Zo erg had ik t niet maar dacht wel 'die maakt haar wel wel heel erg naar beneden'. Voelde wat gek.

HvO vindt dit leuk.
  16. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik heb het ook gehad rond jouw termijn. Ik dacht ook dat het indalen was, maar tijdens de groeiecho met 30 weken lag mevrouw heerlijk in stuit. Heb het gevoel nu ook al tijden niet meer gehad.
    Maar klinkt bekend dus!

17. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    #17 Gruffalo123, 25 jan 2018
    Laatst bewerkt: 25 jan 2018
    Hier ook heel bekend gevoel. Eerste zwangerschap al met 28 weken last van. Nu tweede keer zwanger en pas sinds een paar dagen last van, maar kleine ligt ook pas sinds een paar dagen met hoofd omlaag. Eerste kind lag vanaf 22 weken met hoofd omlaag en vanaf 25 weken goed ingedaald.
    Ook druk op je anus/perineum al dan niet bij toiletgang is heel normaal als kindje ingedaald ligt. Kan dan ook af en toe best pijn doen.
    Als kindje verder indaalt kan je zelfs het gevoel krijgen dat hij/zij er half uitvalt en echt al tussen je benen hangt, zelf eerste keer geen last van gehad, maar toen van meerdere zwangeren om me heen gehoord. Nu af en toe wel het gevoel dat er al wat uitsteekt :p.

HvO vindt dit leuk.
  18. HvO

HvO Niet meer actief

Nou..aangezien iedereen toch zo leuk reageert haha durf ik het nog wel genanter en TMI te maken:roflmao:.

Ik moest gisteren een nummer twee doen en durfde dus eigenlijk niet zo goed, want had inderdaad even het gevoel dat de kleine baas er zo uit zou vallen :oops::eek:.

19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Heel normaal hoor! Hier lag mijn tweede al vroeg heel diep, maar omdat ze toen nog klein was natuurlijk, lag ze niet vast en is ze uiteindelijk ook nog weer hoger gaan liggen. Rond 34wkn lag ze weer diep met haar hoofdje.

20. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Hahaha, herkenbaar. Je durft gewoon niet te persen, straks pers je het eruit!
    Dat had ik ook, lol! Bij mij overigens ook rond 29/30 weken al begonnen met indalen.

Deel Deze Pagina