Ik zit met een vraag. Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was op 23 december. Ik heb een cyclus van 32 dagen. Nou heb ik rond 10/11 januari mijn eisprong gehad en op 17 januari mijn innestelingsdip. Dit zou dus op dpo 6/7 zijn. Op 22 januari mijn 1e duidelijke positieve test (dpo 11) daarvoor waren ze nog moeilijk zichtbaar maar zag een vage lijn. Volgens de calculator zou ik nu 4 weken zijn maar kan dat afwijken bij een vroege innesteling? Heb over 2.5 week mijn eerste echo.
Je hoort bij de termijnecho je uitgerekende datum. 6/7dpo is geen hele vroege innesteling. Gewoon normaal. Je zult nooit weten hoe het binnen precies verloopt Je zit bij je eerste echo rond 8 weken. Dan meten ze nog niet. Pas bij de termijnecho tussen 12-14 weken.
Je rekent met de dag van de eisprong, als je die zeker weet. De lengte van je cyclus en het moment van innestelen doet er niet zoveel toe. Overigens is 6-7 DPO normaal.
Ik testte bij beide zwangerschappen licht positief op 8dpo dus moet ook een vroege innesteling gehad hebben, maar beide keren klopte mijn termijn precies (tot op de dag) met mijn eisprong obv ovulatietesten. Dus ikndenk niet dat het veel uitmaakt.