Ik ben natuurlijk erg gelukkig dat ik een zwangerschap mag meemaken, want het is en blijft een wonder. Maar ik word met de dag beroerder en ik wou vragen of iemand tips voor me heeft om het een beetje dragelijker te maken Ik slaap slecht, omdat ik het gevoel heb dat ik tot aan mijn kruin vol zit met zuur. Ik kan me niet normaal omdraaien in bed, omdat mijn buik zo opgeblazen is dat hij in de weg zit. Als ik overdag op de bank zit (bijvoorbeeld deze zondag) heb ik het idee dat ik moet overgeven maar het komt niet. Het is een honger-gevoel, een maagzuur-gevoel en een ik-moet-dalijk-overgeven-gevoel Ik zit er zelfs over te denken om mijn vinger in m'n keel te steken om het te verlichten Ik drink overdag nu (sinds 3 dagen) alleen water en 's ochtends yoghurtdrink. Ik probeer alles met zuur of zoet te vermijden maar het helpt niet echt... Heeft iemand nog tips voor mij?
Bij mij hielpen zuurtjes tegen de misselijkheid. Tegen maagzuur gebruik ik rennies... Mag gewoon tijdens de zwangerschap sterkte! Hopelijk zakt het nog weg gedurende de zwangerschap.
Stoppen met je yoghurtdrink! Daar krijg je maagzuur van... Verder kleine beetjes eten en niet te vet of te kruidig. Verder geen tips, bij mij wisselt het per dag
Rennies had ik ook gebruikt, inderdaad! Maar dat werkt maar een kwartiertje en dan komt het weer terug Ik denk zelf dat het een tijdelijk iets is (ik hoop het tenminste). Las dat het vooral de eerste weken wel voorkwam. Krijg het er alleen af en toe bloedheet van
Inderdaad geen of in ieder geval minder yoghurtdrink! Daardoor ging het hier ook een hele tijd behoorlijk slecht..
Thanks, ik wist niet dat yoghurtdrink ook niet slim was met maagzuur. Dan misschien een kopje thee ofzo? Kleine beetjes had ik over gelezen, dat doe ik nu sinds twee weken. We hebben een schema gemaakt (net voordat ik zwanger werd) met wat we per dag eten, zodat we beter op onze gezondheid letten. Ik heb nu alleen echt bij de gedachte aan warm eten al een hekel, terwijl ik het wel lekker vind. Maar ik heb echt het idee dat ik mezelf steeds voller prop, dus dat het eten of drinken van een paar uur terug nog niet is weggezakt zeg maar. Bleh...
Thee is ook slecht.warme melk kan je dan beter drinken.zorgt voor een laagje in je maag.beetje hetzelfde wat rennies doen
Hoi! Mijn wondermiddel; de gembercapsules van de Etos. Werken vrij snel en een aantal uur. Is al ff geleden dat ik ze nodig had dus de hoeveelheden moet je op de verpakking nakijken. Maar niet alles werkt bij iedereen hetzelfde dus ik hoop dat jij er ook iets aan hebt. Succes en beterschap!
Klinkt heel bekend! Ik heb vanaf dag 1 last van maagzuur en bij mij werd het helaas niet beter , alleen maar erger omdat je kindje groeit en hoger komt te liggen. Weet dat vanillevla helpt, en cola tegen de misselijkheid, je kan ook 7up proberen, dat hielp bij mij erg goed! Verder alles wat hier boven al is gezegt. Succes!
Bij de tuinen heb je gembersnoepjes. Pepermunt hielp bij mij ook een cola. Voor de rest juist iets proberen te eten. Veel kleine beetjes op een dag. Ik begon smorgens met belegde crackers of beschuit. Advies van vk was ook: eten wat je lekker vind en kan verdragen, als je je beter gaat voelen kun je ook beter (gezonder) eten. Ookal was het dan maar wat vet. Hopelijk voel je je met een paar weken beter.
Heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!! Hier heb ik zeker wat aan Ik ga morgen eens kijken naar die gembercapsules bij Etos. Wij hebben hier geen "de Tuinen" anders had ik daar ook wel even gekeken naar die snoepjes. Zullen op hetzelfde neerkomen denk ik? Morgen heb ik een afspraak bij de tandarts van een half uur om 2 gaatjes te vullen, maar ik denk dat ik die even verzet. Heb niet zoveel trek om daar beroerd in de stoel te liggen
Regelmatig kleine hoeveelheden eten. En dan zoet, zuur en vet vermijden. Ik drink regelmatig optimel puur. Dat is een niet-zoete drinkyoghurt (ingredienten zijn magere yoghurt en een beetje sap, dus je zou m ook makkelijk zelf kunnen maken). Tijdens mijn eerste zwanegrschap hielp vanillevla heel goed. Maar deze keer krijg ik daar juist zuurbranden van. Het is dus ook even zoeken naar wat jouw maag op dit moment het beste verdraagt. Welke rennies gebruik je? Die gewone 'vierkantjes' die naar pepermunt smaken helpen bij mij niet echt. Maar nu heeft mijn man een ander type meegenomen (heb effe niet bij de hand hoe die precies heet) die werkt tegen brandend maagzuur en oprispingen. Die werkt bij mij vrij snel en lang (paar uur als ik het echt erg heb). Smaakt wel erg vies. Maalox wil bij mij ook nog weleens helpen.
Ik heb die vierkantjes die naar pepermunt smaken, ja. Ik wist niet dat er nog een ander type is van Rennies? Of is het een ander merk? Maalox ken ik niet, wat is dat voor iets? Vanillevla ga ik ook eens proberen trouwens, goede tips dames
Wat bij mij ook heel erg goed hielp tegen maagzuur was antagel, een drankje wat je gewoon bij de apotheek kan kopen en mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Rennies hielpen bij mij ook niks.
Kleine beetjes eten, en vooral blijven eten als je misselijk bent! Heeft hier vrij goed geholpen. Al zit ik nu ook weer boerend en misselijk op de bank... Voor de maagzuur heb ik de eerste weken gaviscon gebruikt, dag hielp na 2 dagen goed! En probeer weinig sterk gekruide dingen te eten.
Thanks, meiden voor jullie reacties Ik heb dadelijk een hele kast vol met spullen Gekruid eten ben ik niet zo van, kan ik niet zo goed tegen. Laatst gingen we uiteten (op de dag dat ik ontdekte dat ik zwanger was) en hadden we een lekker visfiletje met mosterd-dille ofzo. Er zaten van die kleine pittige bolletjes op. Op de terugweg had ik toch echt in m'n broek gescheten Ik ga morgen eens shoppen voor m'n ellendigheid. Even gauw denk ik Nu heb ik zin in een gekookt ei
Je moet een paar bierviltjes onder de potten van je hoofdend doen van je bed. Dat helpt echt goed. Mijn man had er erg last van. Zn pa zei dat en. Sindsdien geen last meer van
Maagzuur echt verschrikkelijk kreeg ooit tip om Graviscon te nemen nou bij een zuurtje gravisconnetje en zuur verdwijnt als zuur voor de zon.