Stress, niet kunnen slapen, homeopathisch middeltje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi dames!

Ik zit met een vervelend probleem. Al weken kamp ik met een bepaalde stress.. Ik weet niet precies wat het is, maar ik maak me druk om alles. Tweeduizendtien is voor ons namelijk een beetje roerig begonnen. Het is vaak zo erg dat ik er 's nachts van wakker lig. Heel vervelend en ook zeer vermoeiend. Ik denk dat het met mijn hormonen te maken heeft, want normaal gesproken kan ik dingen wel loslaten of van me af zetten, maar nu niet. Ik maal over van alles.. Bestaat er een homeopathisch middeltje wat ik tijdens de zwangerschap mag nemen maar toch wat meer rust vindt? Voornamelijk 's nachts?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik lees even mee! Ik slaap ook echt slecht..

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Jeetje, wat vervelend joh. En dat terwijl je je slaap nu zo nodig hebt!
    Ik denk dat je het beste met de dokter kunt bellen hierover.
    Zelf heb ik wel eens een homeopatisch slaapmiddel genomen (toen was ik nog niet zwanger) maar daar stond wel duidelijk op vermeld dat het alleen in overleg met de huisarts gebruikt mag worden als je zwanger bent.

Succes!

4. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    ik heb ook een periode in mn zwangerschap veel stress gehad, en nu soms nog.
    Ik heb in overleg met mn vk, bij de apotheek, valdispert gehaald. Dit mag tijdens de zwangerschap en hier wordt je wat rustiger van en kan je dingen wat beter relativeren.
    Misschien heb je er wat aan, maar ik zal het wel even in overleg met je vk doen.
    Bij mij wil mn huisarts me niet echt helpen. Bij klachten oid moet ik altijd contact opnemen met mn vk.

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Goede tips meiden! Ik ga het even overleggen met mijn verloskundig en/of huisarts..

6. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Mijn middeltje is een klassieker, maar dat is waarschijnlijk omdat het gewoon goed helpt: lezen in bed. Focust je gedachten. Net zo lang lezen tot je "weg begint te trekken" van de slaap, dan snel boek weg, oogjes toe en lekker slapen.

Kies bij voorkeur een saai, slaapverwekkend maar moeilijk geschreven boek wat wel je aandacht vast houdt maar niet zo spannend is dat je verder moet lezen.
    De ontdekking van de Hemel werkte bij mij het beste. Daar gebeurt niks in. Sorry, Harry Mullishc, ik vind zijn andere boeken geweldig, alleen deze is slaapverwekkend. Hield ik hooguit 1,5 bladzijde van vol per avond en als je weet hoe dik dat ding is weet je dat het een jaar goed slapen oplevert. Iets als Harry Potter werkt niet. Te spannend en leest te makkelijk weg.

Medicatie, zelfs de niet-homeopatische, werkte bij mij niet. Aan het eind van mijn vorige zwangerschap sliep ik ook extreem slecht, soms maar 1 uur per nacht. Ik weet hoe afgrijselijk dat is.

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Haha, Agatha! Het lezen in bed doe ik idd al.. Het werkt aardig, moet ik zeggen! Soms doe ik ook de tv op slaaptimer en val dan in slaap.. Ik heb besloten, na overleg met mijn vriend, om maandag de huisarts even te bellen en te overleggen wat ik wel/ niet mag nemen. Ook al is het een kruidentheetje ofzo voor het slapen gaan, als íets me gewoon maar wat rustiger kan maken. Kon je af en toe je gedachten maar uitschakelen.. ;)

8. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi Bo

Herken het ook wel. Vorige week was ik zo gespannen en wilde ik zo graag slapen dat me vriendinnetje midden in de nacht een slaaptablet in het ziekenhuis op verlos is gaan halen!! Maar die mogen niet meer vanaf de 8e maand! Wat bij mij redelijk helpt is nog ff een spelletje op de Nintendo spelen als ik in bed lig. Licht uit en het geflikker van de lichtjes maakt me moe.
    Maar het blijft vervelend!

twinny

9. a star

a star Actief lid

11 feb 2010
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook heel veel stress... :(

Deel Deze Pagina