Hoe hebben jullie het je ouders verteld?

Discussion in 'Zwangerschap' started by spotlight, Mar 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spotlight

spotlight Actief lid

Mar 18, 2008
    437
    0
    0
    Zodra ik 12 weken zwanger ben, wil ik graag op een originele manier aan mijn ouders en schoonouders vertellen dat ze opa en oma worden.

Hoe hebben jullie dit gedaan?

2. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Mijn vader was net 50 geworden en toen hebben we gezegd dat we nog een verlaat cadeautje kwamen brengen. Hebben we bij Prenatal een ooievaar en speen gekocht. Gewoon in een tas van de Prenatal gegeven, maar mijn vader had het pas door toen hij de tekst op de speen las ;) .

3. bambie

bambie Bekend lid

Oct 31, 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik heb mijn moeder gewoon gebeld :oops:

op zondag ochtend om een uur of 9... ze sliep dus nog.... erg hé.. :) :)

Ze belde een paar uur later terug of ik nog even kon herhalen wat ik sochtends had gezegd..

4. zwik

zwik Actief lid

Feb 29, 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Ik heb toevallig vandaag bij Bol.com het boekje: 'Oma en opa Pluis' (Nijntje) besteld.
    Dit pak ik in en geef ik aan ze nadat ik mijn eerste echo heb gehad.
    Ben nu al benieuwd naar hun reactie als ze het uitpakken....

Voor mijn schoonouders lijsten we een kopie van de eerste echofoto in. Dit krijgen ze dan kado.

Zit me er nu al op te verkneukelen...........

5. Chida

Chida Actief lid

Nov 13, 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik ga het ook na drie maanden vertellen :D

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik heb mijn moeder een smsje gestuurd dat de test volgens mij positief was (we waren op vakantie in Noorwegen en zouden ze de dag erna zien)

Aan de schoonfamilie hebben we kaartjes gestuurd met 'groetjes van ons en de beep (planning 04-2008). Die hint kwam alleen niet echt aan, mijn schoonzusje dacht dat we weer een huisdier erbij hadden ofzo... :(

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben het al een paar dagen nadat we het zelf wisten verteld, toen was ik pas 5 weken zwanger. Maar omdat het voor ons heel onverwacht kwam en ik toen ook nog thuis woonde leek ons dat wel het handigst.

1 december hebben we een test gedaan, dus Sinterklaas leek ons wel een goed moment om het duidelijk te maken. Ik heb toen voor mij ouders twee witte rompertjes gekocht, en daar met textielstift wat opgeschreven. Bij mijn moeder: "mijn oma is de liefste" en bij mijn vader: "opa's kanjer".

Toen het eenmaal doorgedrongen was (duurde even omdat het echt totaal onverwacht kwam) vonden ze het echt superleuk!

Aan mijn schoonouders hebben we een boekje gegeven over opa's en oma's. Weet de titel niet meer, maar we hadden 'm besteld bij bol.com. Daar min of meer dezelfde reactie, duurde ook echt een tijdje voordat ze doorhadden dat ik zwanger was, maar daarna waren ze wel meteen heel blij ermee.

8. Jooze

Jooze Fanatiek lid

Oct 25, 2007
    1,570
    0
    0
    Bij de eerste hebben we een boekje voor de opa's gekozcht, weet niet meer hoe het heette.

Nu wisten mijn ouders heel goed dat ik probeerden zwanger te worden dus heb ik ze gewoon gebeld.

Jooze

9. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    wij hadden mijn ouders te eten gevraagd en hebben als toetje beschuit met roze en blauwe muisjes geserveerd, ze moesten heeeeel eventjes nadenken en toen......dikke tranen van geluk
    ze hadden het (net als ons ) nooit zo snel verwacht

10. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb aan beide ouders een boekje gegeven voor mijn moeder een met 95 tips voor oma's en voor mijn vader 65 tips voor opa"s (begrijp ook niet waarom daar minder tips voor zijn...)
    Mijn moeder had het als eerst uitgepakt en las de titel vragend hardop op.
    Mijn vader vroeg daarna gelijk ben je zwanger?
    Dus wij ja we krijgen een kindje.
    Nou vervolgens begon mijn moeder te huilen (van geluk ;)) en is daar een half uur mee door gegaan.
    Voor mijn zusje heb ik een boekje voor mijn liverlingstante gekocht.
    UIk ga nu los:
    Voor mijn opa en oma heb ik via de hema een fles "champagne" besteld daar kan je zelf een etiket op ontwerpen en daar had ik een baby opgedaan met de tekst proficiat overgrootouders.

Heel veel plezier met het vertellen het is in mijn ogen toch wel het meest bijzondere nieuws!

11. JustSanne

JustSanne Actief lid

Mar 8, 2008
    477
    0
    0
    Bibliothecaris
    Zoetermeer
    ik heb niet gewacht tot de 12 wkn grens...had geen zin om te wachten...op m'n moeders verjaardag hebben we het verteld...handig omdat m'n broer en z'n vrouw en m'n zusje met d'r vriend er ook waren...we hebben nix speciaal gezegd ofzo dat ik zwanger ben van het eerste kleinkind was al voldoende...(alleen hebben we wel gezegd dat ze niet moet verwachten elk jaar met d'r verjaardag een kleinkind te krijgen :baby: ...whahahaahaahhaha)

12. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

Jan 24, 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    Ik heb het gewoon meteen verteld. Op de dag dat ik de test had gedaan, ben ik die avond langs geweest om het te vertellen. Ik heb een hele hechte band met mijn ouders dus die 12 weken grens vond ik bij hun niet van toepassing..

JEs

13. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    ha ik had witte rompertjes gekocht een roze stift en blauw
    en dan hoera jullie worden opa en oma om en om kijk maar via mijn site bij de kado s volgend mij en vonden het kei leuk

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

Sep 9, 2007
    8,888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben de opa's en oma's een fotolijstje gegeven met dit gedichtje erin:

Jullie kunnen mij nog niet horen
    Jullie kunnen mij nog niet zien
    In november word ik geboren
    Mag mijn foto dan in dit lijstje misschien?

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

ik wilde het eigenlijk doen als ik de echo had... Maar ik kwam eergisteren thuis bij mijn ouders, vroeg me moeder het al..
    ben jij zwanger?
    dus dat verhaal ging mooi niet door :)

16. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Wij hebben het gewoon meteen verteld.
    Niet op de 12 weken gewacht, daar is onze band veel te hecht voor.
    En m'n ouders zouden dan toch wel ietwat beledigd zijn als we het dan pas hadden gezegd.
    Mijn zus heb ik het ook meteen verteld en mijn schoonouders ook.
    De rest van de wereld heb ik het pas na 12/13 weken verteld.

17. schatje1

schatje1 Niet meer actief

wij hadden twee testen gedaan omdat we het zeker wilde weten haha :D
    die hebben we ingepakt met speentjes : opa's schatje en oma's lieveling en die dezelfde dag nog gegeven en het resultaat was dat ze hebben zitten huilen van blijdschap haha

18. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Net als mijn zusje hierboven (Marjanne)
    Heb ik het eigenlijk gelijk verteld aan mijn ouders en zusje + man.
    Schoonouders kwamen 3 weken later.
    De rest na de 12 weken.
    Ok, behalve mijn collega's dan. Moest zo vaak naar de wc overgeven dat het wel handig was dat hun het wisten (als ze het al niet hadden geraden)

En ja, het klopt echt, mijn zusje en ik zijn op de zelfde dag bevallen van onze 1e kindjes met 10 min. verschil :)
    Dat ewas de grootste verrassing :)

19. Esthertje80

Esthertje80 Fanatiek lid

Nov 13, 2006
    2,011
    0
    0
    Heemskerk
    wij hadden IVF gehad, en gingen met de hele familie op vakantie naar Gran Canaria, en moest op de laatste dag testen. Mijn moeder zei, als je positief test, drink ik het hele zwembad leeg...

Maar ik was er van overtuigd dat ik niet zwanger was, dus zei al steeds, zal ik maar even een fles water voor je kopen in de supermarkt, anders droog je zo uit ;)

Maar verdomd... hij was positief, dus ik ben met een glas water ( uit het zwembad) naar mijn moeder gegaan ( bungalow naast ons) en heb haar wakker gemaakt, ma... ik heb een glaasje water voor je.... uit het zwembad. Hahhaa ze stond meteen naast haar bed, te huilen, en kwam meteen met rompertjes aan die ze had meegenomen. Was echt super!

20. Ilja

Ilja Bekend lid

Sep 24, 2005
    516
    0
    0
    Esthertje van jouw verhaal moest ik even een paar traantjes wegpinken, wat lief !

Share This Page