gastouder zijn, gaat dit??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door skatjuh87, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

hallo dames

Ik werk als gastouder aan huis en zoals de meesten wel weten ben je dan dus alleen. Ik ben nu 15 weken ( op 1 dag na ) zwanger van mijn eerste kindje en weet nog niet wat ik kan verwachten. Ik weet dat er veel meiden zijn die op een gegeven moment niet zwaar meer mogen / kunnen tillen maar hoe zal dit gaan bij mij. Ik heb een kindje die tegen die tijd echt nog niet kan lopen ( is nu 3 maanden ) en moet hem dus wel de hele tijd trap op / trap af tillen en de overige dingen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft want het zit me toch wel dwars, denk er veel over na in ieder geval.

Alvast bedankt

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik ben ook gastouder en ik was dat ook bij de zwangerschap van dochter al (toen ook aan huis inmiddels vanuit mijn huis). Je kunt er geen antwoord op geven eigenlijk, je kunt nu niet zeggen hoe jij je voelt op het laatst, bi of niet. Bij dochter ben ik 4 weken voor de bevalling gestopt en het ging prima. Ik had er toen 2 beneden de 1,5, dus ook veel tilwerk. Ik ben nu 21 weken en ik heb 2 baby`s. De ene weegt niets en dat gaat prima, de andere is zwaar, maar weegt ook 10 kg. Dus het ligt ook aan het kind, mijn dochter is 2 en lichter nml! Ik ga weer door tot een week of 3 voor de bevalling, ik heb wel hulp van de moeders en man. Zij kunnen bijspringen als ik het niet meer zou redden, want ik kan mijn vraag ouders niet ineens laten zitten (zo voelt dat voor mij).

Kortom aan mijn antwoord heb je eigenlijk niets ;)! Maar ik hoop wel dat je het nu wat minder somber ziet! Wel moet je je vraag ouders de kans geven om vervang te zorgen voor jouw verlof (die jij niet vergoed krijgt, als je zelfstandige bent tegenwoordig wel!). Mijn ouders wilden me toen der tijd allemaal gewoon houden, deze keer ben ik in de zomervakantie uitgerekend dus dat scheelt al een hoop.

3. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een draagdoek maakt het tillen veel makkelijker, is dat misschien wat?

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

bedankt voor jullie reacties meiden, ik denk dat ik ook maar gewoon even aan moet kijken hoe de zwangerschap verder zal verlopen. Het gaat tot nu toe erg goed dus dat is erg positief gelukkig. En ach tegen die tijd zal ik ook wel een oplossing kunnen vinden denk ik.

De vermoeidheid speelt me nu ook wel parten, waardoor je na gaat denken over later

Deel Deze Pagina