Wie meteen na curretage weer zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Loki09, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb dit topic expres hier geplaatst, aangezien hier veel zwangere zitten ;).

Na mijn curretage kreeg ik het advies van de gyn om 1 ronde over te slaan ivm verhoogde kans op een miskraam. Ik had hier nog nooit over gehoord (en mijn VK zei ook iets heel anders) maar vooruit, heb er ook geen studie voor gedaan ;).

Nu was ik erg benieuwd wie er na een curretage niet afgewacht heeft en ook het geluk had meteen weer zwanger te mogen zijn en dan zo ja, is dit goed gegaan? Uiteraard mogen ook de antwoorden dat het helaas niet goed ging (al zal ik daarvoor waarschijnlijk in het miskraam deel moeten zijn).

Ik ben er zelf nog niet 100% uit wat we gaan doen, vind het een hele moeilijke kwestie. Wil graag verder maar wil mezelf ook niet de schuld kunnen geven mocht het weer mis gaan :(

Bedankt :)

2. Alita

Alita Niet meer actief

mm vindt ik ook vreemd heb ik ook nog nooit gehoord. Wel dat de gynaecologen he voor zichzelf makkelijker vinden ivm de duur van de zwschap.
    Volgens mij kun je gelijk weer zwanger worden hoor waarom niet? Ik zou niet wachten idg, je bent ook nog extra vruchtbaar heb ik gehoord?

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Tegen mij is ook nooit gezegd dat ik niet meteen zwanger mocht worden... Gyn zei dat het niet uitmaakte!
    De enigste reden waarom het misschien "beter" is om het niet te doen is omdat ze je termijn dan niet goed kunnen bepalen, maar goed met een echo kunnen ze de termijn dan wel vaststellen want na 1 menstruatie er tussen kunnen ze het nog niet meteen goed vaststellen omdat je niet zeker weet wat je cyclus is geworden...
    Ik zelf ben gewoon meteen doorgegaan in de hoop snel zwanger te worden want ik was van mening dat als je lichaam er niet klaar voor is je ook niet zwanger zal raken...
    Bij mij heeft er 1 menstruatie tussen gezeten en toen was ik weer zwanger :)

Dus je moet doen waar je jezelf het prettigs bij voelt!
    Succes!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Het ligt er een beetje aan of er complicaties zijn geweest. Zo nee is er geen verhoogd risico, maar is het enkel lastig met termijnberekening. Na een curretage met complicaties werd het hier wel afgeraden en bij de andere curretages was het geen probleem.

Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je de eerste cyclus na een curretage minder kans hebt op een zwangerschap. Sommmige hebben niet eens een eisprong en soms heeft je lijf tijd nodig om te herstellen, waardoor je erg laat een eisprong hebt of gewoon niet zwanger raakt. Het is vaak toch wat anders dan na een spontane miskraam qua vruchtbaarheid.

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bedankt voor jullie antwoorden!

Dat met termijnbepaling kan ik inderdaad goed begrijpen :) Daar zij mijn VK meteen over dat ik een vroege echo krijg en waar nodig nog 1 of 2 voor de 12 weken dus daar hoefde ik me geen zorgen om te maken (ze zijn nu zoiezo extra gul met echo's omdat ik er 1 wilde omdat ik dacht dat het fout was en hun zeiden dat ik me niet druk moest maken terwijl ik het (helaas) bij het rechte eind had).

Er waren volgens de gyn geen complicaties. Alles was goed gegaan en het was 'mooi schoon' (voor zover het mooi is zonder beebje :() zei ze daarna aan de telefoon. Dit ziekenhuis hanteerde deze regel altijd, 1 keer overslaan ivm een iets verhoogde kans...

Ik ga er ook zeker niet op azen dat ik meteen weer aan móet tellen maar meer dat ik voor mijn gevoeldoor kan en niet deze periode weggooi. Lukt het dan nog niet, dan heb ik het iig geprobeerd.
    Ik geloof nl zelf ook het meeste dat als mijn lichaam er nog niet klaar voor is het gewoon nog niet gebeurt...

6. Trees

Trees Niet meer actief

Ik begrijp het gevoel van meteen er weer voor willen gaan erg goed. Wij hebben het de eerste keer ook gedaan en vond het voor de verwerking erg fijn dat ik me weer op de toekomst kon richten. Ik had anders het idee dat ik dubbel 'gestrafd' werd voor mijn miskraam. Eerst gaat het mis en vervolgens moet je ook nog weken wachten voordat je weer mag proberen :(.

Heel veel sterkte en succes en ik hoop dat je snel een goede zwangerschap mag hebben!

7. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    @ Loki: tegen mij is ook niets gezegd over een ronde overslaan na een curretage. Mag ik vragen in welk ziekenhuis jij geweest bent (ik kom nl ook uit Noord Brabant)?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Elkerliek - Helmond

Bedankt voor jullie reacties tot dusver! :)

Deel Deze Pagina