niet op rug kunnen liggen bij tandarts

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door neus, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Nu is er gisteravond voor de 2e keer eens stuk van een kies afgebroken tijdens deze zwangerschap. De eerste keer was rechtsboven (ong. 2 1/2 maand geleden). Nu is het linksonder .....

Ben altijd al een beetje nerveus om naar tandarts te gaan, maar nu helemaal. Ben in de 29e week van mijn zw.schap en kan nauwelijks op mijn rug liggen. Bij m'n 2e had ik dat ook, en ben toen ook een keer flauwgevallen in de tandartsstoel :)...

Moet morgen gaan bellen, en zie er nu al tegenop. Iemand nog tips? In principe zou ik het liefst wachten, maar ja, dat duurt nog te lang denk ik... :(

2. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    Vervelend meis! Ik denk dat je er niet aan ontkomt om te bellen...
    Ik herken het wel, want ook ik werd bij de tandarts naar van het op mijn rug liggen. Misschien kun je afspreken dat je het aangeeft als je naar wordt en ze je even tussendoor rechtop zetten?
    Sterkte in ieder geval!

3. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik heb met 34 wk een wortelkanaalbehandeling gehad. Ik kon ook slecht op mijn rug liggen. Ik ben toen half op mijn zij gaan liggen met een paar jassen in mijn rug. Toen was het redelijk te doen. Na 3 kwartier was het klaar, ik moest wel even bijkomen in de stoel!

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mij hebben ze toen iedere 2 minuten overeind gezet, en zo was het goed te doen. Gewoon heel goed aangeven.

5. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik vroeg aan de tandarts of t mogelijk was om wat rechterop te blijven zitten, hij vond t een volkomen normale vraag, ik kon rechtop blijven in de stoel, stoel werd wat hoger gezet en hij het staand zn werk gedaan.
    Hoefde dus alleen maar mn hoofd wat naar achter te doen :)

6. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik heb het ook gehad.
    1 keer heeft te tandarts mij behandeld terwijl de stoel rechtop stond.
    De tweede keer was dit niet mogelijk. Ik moest dan aangeven wanneer het echt niet meer ging, dan zette hij mij direct omhoog.

7. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Bedankt voor jullie reacties. Ga morgen bellen, maar vroegen jullie aan de telefoon hier al om, of pas als je er was? Aangezien het onderin is, hoop ik dat het voor hem iets rechter op ook mogelijk is :)

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    En op je zij liggen? Gaat dat wel goed? Je kan op je zij liggen en dan misschien je hoofd bijna recht draaien. Snap je wat ik bedoel?
    Ik zou het bij het bellen al aangeven. Misschien is de ene tandarts er handiger in als de andere.
    Succes elk geval

9. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Ja blauwespeen, op mijn zij zal wel gaan. Ik bel morgen wel met tekst en uitleg aan de telefoon, kijken wat ze zeggen ;)

10. neus

neus Actief lid

28 mrt 2007
    395
    0
    0
    leerkracht bao
    Nou dames, heb gebeld direct vanmorgen vroeg. Ik kan donderdag terecht om 11.40 uur. Heb ook mijn angst aangegeven om op de rug te liggen. Zij zei dat ze dat donderdag gaan bekijken of een andere houding, of desnoods een korte tijdelijke oplossing bedacht kan worden. Het liefst heb ik het gewoon direct volledig behandeld. Anders moet je na de bevalling weer direct terugkomen.

Deel Deze Pagina