Hoi, ik ben 17 wk zwanger en sinds een week ongeveer heb ik last van lage rugpijn.. met name bij opstaan uit stoel/bank of als ik lang zit. Niet pijnlijk maar beetje zeurend gevoel. Is dit normaal? gaat dit meestal weer over? dit is toch niet het begin van bekkeninstabiliteit. Het is mijn eerste zwangerschap en verder voel ik me top. Ben trouwens tenger gebouwd (als dat er iets mee te maken heeft) maar nooit rugklachten gehad.. misschien goede oefeningen te bedenken?
Heb ook last van rugpijn. Alleen heb ik altijd al rugklachten gehad. Maar waarschijnlijk is dit je zwakke plek nu. Het kan volgens mij ook gewoon van de banden komen. Maar als je het niet vertrouwd zal ik gewoon mn vk bellen en eventueel een keer langs een fysio gaan. Die kan je misschien wat ontspanningsoefeningen geven. Wat wel helpt is wanneer je op bed ligt bijvoorbeeld: * op je rug liggen en dan je bekken kantelen. Dus hol/bol maken. * je knieen optrekken en voeten op de grond laten staan. Je knieen opzij doen, weer rechtop zetten en dan de andere kant. * misschien wel heel dom maar een yogabal aanschaffen is ook een idee. Daar kan je op gaan zitten als je achter computer zit of tv kijkt oid. Hiermee train je je rug, bekken ed. * en een warme kruik uiteraard. hahahaha Nou, misschien heb je er wat aan en gaat het snel over!!! Groetjes...
Vanaf week 13 had ik last van mn rug en bekken. Door 2 keer in de week naar fysio te gaan, oefeningen te doen en te denken aan mn houding, is het tot een paar weken terug redelijk gegaan. Ik ben nu bijna 24 weken zwanger en ik heb dagelijks pijn, heel vermoeiend. Mn fysio zegt; dat het niet minder gaat worden. Je kindje wordt zwaarder en gaat meer op je banden hangen, het enige dat je kan doen is luisteren naar je lichaam. Afwisselen met lopen en zitten, goed je rust nemen maar overgaan zit er niet in. Sterkte...
Voor mij is m'n rug altijd al een zwakke plek geweest. Meestal kan ik met oefeningen en goed op mijn houding letten in ieder geval de pijn in mijn onderrug wel voorkomen. (Nek & schouders is helaas een ander verhaal, dat heb ik nog steeds niet helemaal onder controle. In drukke periodes kan ik de pijn daar niet voorkomen.) Nu merk ik dat ik ook weer last krijg van mijn onderrug. De bekende truucjes om dit tegen te gaan, werken lang niet zo goed. Ik denk er over om weer Mensendieck te gaan doen. Dit heb ik eerder gehad (één maal voor onderrug, andere keer voor nek en schouders) Met name voor mijn onderrug heb ik er veel aan gehad. Ik denk dat ze nu ook wel weer wat voor me kunnen betekenen.
ik had ook last van banden en rug. Om toch alles beetje vol te kunnen houden had ik van mn fysio een ondersteunende buikband geleend. Dit een week geprobeerd en het verlicht behoorlijk. Ik heb er zelf dus ook 1 aangeschaft. Babybelt van Anita... Bij mij heeft het wel geholpen. Zo kon ik wat langer staan, lopen en werken. En veeeeel minder last van mn banden en mn rug...
dag, dank voor jullie reacties. ik snap niet hoe ik bekkenspieren kan aanspannen-inspannen, weet stiekem niet precies welke spieren dat zijn, waar bekken zitten etc dus dank voor de oefeningen maar snap het niet.. ik wacht het nog even af en anders neem ik toch contact op met fysio denk ik.. dank jullie wel