Hoi Dames, Ik had vandaag me intake gesprek bij de vk,en zoals gewoonlijk heel veel vragen over de andere kinderen,hoe hun zwangerschap en geboorte verliep.. Nu ben ik medisch doordat ik me eerste zoon met ks heb gekregen,met me 2de liep ik via gyno,en met de laatste gewoon vk en toen met 36 weken gyno. Maar nu vond de vk dat de kleine te licht was geboren 2770 gr. Hij was wel klein,maar mocht gewoon dezelfde dag naar huis,hij moest alleen 2 keer een suikertest doen. Nu heeft ze een afspraak gemaakt op 19 april voor een consult en echo (spannend) om te kijken of ik bij de gyno beter op me plaats ben 1 Nu vind ik dat niet erg of zo,maar wist niet dat me zoontje zo klein was volgens haar (hun)ziekenhuis...!!! Me anderen 2 kids waren 3030 en 2960.Mijn vraag is eigenlijk of er iemand hier is die hetzelfde heb meegemaakt en nu bij de gyno loopt of heeft gelopen doordat de kleine te klein is geboren,hij is trouwens geboren met 38 w en 6 dagen. Liefs S
ik heb geen idee, maar ben wel benieuwd. onze dochter woog 2765. niks over gehoord (maar ik ga naar belgie naar het ziekenhuis en de gyn.) geboren met 38weken. lees even mee
Maar je loopt wel bij de gyno ? Is dat vanzelfsprekend in Belgie of doordat jou meisje ook klein was ? Liefs S
Die kleine van mij was 2640 gram en 47 cm bij zijn geboorte en nooit te horen gekregen dat dit TE klein was. Hij is geboren met 37+5 weken zwangerschap!
Hmmm ok, Ik vind het vreemd,want ik vond de kleine ook niet te klein of zo ,ik bedoel hij verschilt maar een paar 100 gram met zijn grote zus...,en ik draag blijkbaar gewoon klein 6 pond ong. Nou ja ik wacht het maar af... Bedankt voor de reactie's Liefs S
weet niet of dit in belgie (voor belgische vrouwen) normaal is. maar ik woon in nederland (dicht bij de grens) en in belgie krijg je meer echo's daarom ga ik naar de gyn. dit wordt gewoon vergoed door de verzekering. heb ook nooit te horen gekregen dat ze te klein was. ik woog zelf 2500gram (een dag later dan uitgerekend geboren) en mijn moeder heeft ook nooit te horen gekregen dat dit te klein was?
Hier was mijn dochtertje 2560 gram en mag gewoon onder controle blijven bij de vk wel houden ze de groei zover mogelijk in de gaten.. Krijg geen extra echo,s ofzo wel raar dat eht zo verschilt Iris is geboren met 39.3 weken