menstruatie? en vraag navelstreng

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Olly, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Beste VK,

Ik heb op 3 mei jl. een geplande ks gehad. Deze is heel goed verlopen en na de bevalling heb ik helemaal niet gevloeid.
    Nu begon ik gister ineens te vloeien. Kan ik dit nu als menstruatie beschouwen?

En de navelstreng van onze dochter zit er nog steeds aan, deze was ook vrij dik. Het begint af en toe rond de navel, de aanhechting te bloeden, vooral na het badje omdat het dan week wordt denk ik. Ik vind het best wel een beetje eng. Kan ik mijn verloskundige bellen om bijvoorbeeld vrijdag nog even te laten controleren?

Alvast bedankt voor je reactie.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Nee dit bloedverlies is nog geen menstruatie, dat is van het wond vlak van de placenta. Eerste 4-6 weken kan je vloeien en dat kan ineens meer zijn dan daarvoor.

Doordat de navelstreng loslaat kan hierbij een beetje bloedverlies komen, zolang het een beetje is en er niet uit stroomt/druppelt is het heel normaal.
    Mocht je er ongerust over zijn mag je altijd even overleggen met de verloskundige of ze er nog even naar wilt kijken.

Groetjes Ineke

3. Olly

Olly Actief lid

27 jan 2008
    322
    0
    0
    Ik begon vandaag best veel te vloeien en er kwam een flink stolsol uit. Kan dit komen omdat ik meer in beweging kom? Vind het zo raar dat ik eerst 2 weken niets vloeide

Deel Deze Pagina