Ik word misschien binnenkort ingeleid maandag moet ik terug komen bij de verlos en dan gaan ze kijken hoe en wat... maar nu vroeg ik me zelf af hoelang dat ging duren als je ingeleid word hoelang het ongeveer duurt voordat de beeb eris.... oke bij iedereen is het anders maar toch...
Ligt er denk ik aan HOE je ingeleid word. Hier ging het dmv Vliezen breken en infuus. 1e kindje 38+1 1 cm ontsluiting bijna volledig verweekte bmm. totaal vanaf het breken van de vliezen 5uur en 42 minuten. Bij de tweede inleiding op dezelfde manier. 38 weken. 1 cm ontsluiting. gedeeltelijk verweekte bmm. Vanaf het breken van de vliezen 6uur en 15 minuten. Heb korter in de weeën gelegen want die kwamen niet direct op gang.Dat duurde even. Bij de eerste kwamen gelijk na het breken van de vliezen weeén op gang en werden verder op weggeholpen met het infuus. Beiden waren prettige bevallingen. Al was mijn tweede wel fijner omdat ik zelf een stuk ontspannener was. Succes in elk geval en als je nog vragen hebt dan lees ik het wel
bij mijn heeft het hele inleidproces 5 dagen geduurt ! eerste balloncatheter 2 dagen , daarna 2 dagen gel en op dag 5 eindelijk ontsluiting 9cm helaas daalde de kleine niet in dus keizersneden .... en door koorts werd dit uiteindelijk een spoedkeizersneden .
Ik kreeg weeenopwekkers en tegelijk een ruggeprik (beide voluit) en ging in 2 uur van 3cm (waar ik 6uur over gedaan had) naar 10cm. kan heel snel gaan... maar ik was zelf als iets begonnen dus das niet helemaal eerlijk
Ik had infuus rond kwart voor 9 en had 2cm ontsluiting al. Heb rond 2 uur spuit gehad ivm pijn en 17.24 is mijn dochter geboren. Goeie 8 uur bevalling. Ik doe het zo weer.
oke nou als ik dit zo hoor wil ik het liefs nu al ingeleid worden maar ja nog ff wachten op maandag gesprek... maar ik las net ies over ballon en gel?? wat doen ze eigelijk allemaal met inleiden want heb dit ook nog nooit meegemaak en om nu te zoeken op internet kan wel maar toch hoor het leifs van iemand die het al meegemaak heeft....
ik ben op 5 nov sochtends vroeg ingeleid dmv gel. die zelfde dag nog 2x gel gehad maar het mocht niet baten... had lichtjes weeen maar geen ontsluiting. heb een spuit gekregen om te kunnen slapen (niet echt gelukt helaas), en dag 2 weer sochtends vroeg begonnen met gel. halverwege de dag maar 1cm ontsluiting. toen besloten ze mn vliezen door te prikken (auwwww met die ene cm), daardoor kwam het een beetje op gang, en uiteindelijk heb ik na 1 uur persen om 17.55 mijn zoontje gekregen..
bij mijn zijn ze het inleiden begonnen met een ballonkateter omdat ik hellemaal geen onsluiting had ( een kateter word in je baarmoederhals ingebracht en gevuld met water dit zou tot onsluiting kunnen leiden) als dit had gewerkt hadden ze daarna mijn vliezen geprikt en een infuus geven met weeen opwekers , helaas werkte dat bij mijn niet! daarna kreeg ik gel om de ontsluiting op te weken en na 2 dagen en 4 giften verder had ik 2 cm onsluiting toen hebben ze me vliezen gebroken en aan de weeen opwekkers gelegt en hierdoor heb ik 9 cm ontsluiting gekregen! dus zoals je ziet zijn er veel verschillende manieren , als je bv al ontsluiting hebt prikken ze je vliezen en ga je gelijk aan de weeen opwekkers kan het snel gaan ! het ligt er dus maar net aan hoe de situeatie is en of je lichaam mee werkt !
oke spannend allemaal wel hoor... maar idd ff kijken hoe mij lichaam erop reageerd... (hoop goed) maar dat weet je nooit van te voren... we wchten wel af tot het zover is hopelijk hoor ik maandag ermeer over...
Ik kreeg om half acht sochtends de gel. Om 14.00 heftige weeen, om kwart voor acht werd mijn mannetje geboren. Van niets, door één keer gel, in 12 uurtjes bevallen dus...
Ik kreeg om 11 uur gel, dit deed voor mijn gevoel niets. 17.30 vliezen gebroken, bleek al 3 cm te hebben. 19.30 eerste weeeen. 20.20u zoon geboren. Gisteren te horen gekregen dat ze me met 37 weken gaan inleiden ivm hoge bloeddruk. Ik ben benieuwd of het dan ook weer zo gaat!
Ik hoor maandag ook meer, zal ook ingeleid worden door hoge bloeddruk. Ben erg benieuwd! Op zich voel ik me nu redelijk, dus mag van mij ook nog wel wachten tot 38 weken, maarja, ligt er morgen ook weer aan hoe de controle is bij de gyn! Anders zal het volgende week al gaan gebeuren! Spannend!!!
Vaak ligt het eraan of je al ontsluiting hebt of niet en hoe je erop reageert. Hier sochtends gel, rond 18 uur weeen en 23:15 dmv spoedkeizersnede geboren ivm niet vorderende ontsluiting en dalende hartslag zoon. Maar ken ook iemand waar het dagen heeft geduurd. Hopelijk gaat het voorspoedig, maar je hoeft echt net dezelfde dag je kindje in e armen te mogen sluiten.
Rond acht uur in de ochtend gel, om twaalf uur weer geloof ik. Vanaf twee uur weeen (middag) en pas tien voor vier in de nacht bevallen na een spoed ks.
Hier om 8 uur sochtends weeen En om 11:15 is ze geboren. Vrij snel dus, al zeg ik het zelf. Succes met de bevalling!
propess veter ingebracht gehad en vanaf het moment dat hij ingebracht werd tot aan de geboorte 22 uur. 's morgens om 9 uur ingebracht, 's avonds om 19.45 braken vliezen, 's morgens om 6.45 geboren ( wel om 23 uur een ruggeprik gehad, ivm rugweeenstormen pas 3cm)
Aangezien ik al 2 cm ontsluiting had hebben ze mijn vliezen gebroken en mij aan het infuus met weeenopwekkers gezet. Om 7:15 aan het infuus en om 13:45 is mijn dochtertje geboren. Of te wel 5 en een half uur. ( erg vlot maar wel met een heftige weeënstorm)
Hier tussen 9 en 10 het infuus gehad voor de inleiding en om 3 uur 's middags bevallen van onze zoon. Zo'n 5 à 6 uur dus.